آموزش باغبانی

جعبه گیاهان برای قراردادن بر روی لبه پنجره

ساخت یک جعبه

رانندگی کردن در فصل بهار، بسیار لذت بخش است؛ زیرا در طول مسیر، گل های زیبا و خیره کننده زیادی را مشاهده خواهید کرد که جذابیت زیبایی برای خانه ها ایجاد کرده است. اگر از دیدن این گل های زیبا سرمست می شوید، اجازه ندهید که زندگی در یک آپارتمان، این سرمستی و ذوق را از شما بگیرد.

می توانید به کمک شیشه هایی مخصوص، و یا گلدان هایی معلق، برای خود، یک باغچه ی کوچک درست کنید و گلهای زیبای خود را در ایوان خانه به نمایش بگذارید. ایده دیگر، استفاده از جعبه گیاه برای قرار گیری در کنار طاقچه پنجره، به منظور زیباتر کردن آپارتمان شما است. در این مقاله، همراه ما باشید تا چند نکته را ذکر کنیم.

چه گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنیم:

در ابتدا، باید گیاهانی را که می خواهید در جعبه گیاه خود رشد و پرورش دهید، انتخاب کنید. بیشتر افراد، جعبه ای پر از گل را انتخاب می کنند، اما عده ای دیگر نیز، به پرورش سبزیجات و گیاهان دارویی داخل این جعبه ها، علاقمند اند. این جعبه ها، به شما این امکان را می دهند که رنگ ها و جلوه های مختلفی را به خانه خود بیفزایید، و یا باغچه ای خوردنی برای خود درست کنید، که ممکن بود پیش از آن، هیچ گاه نتوانید چنین کاری را انجام دهید. اگر تصمیم به کاشت گل داخل جعبه خود دارید، در این کار خلاق باشید. لزوماً نباید گل های انتخابی شما اطلسی یا شمعدانی باشند؛ می توانید پرورش گل هایی معطر مانند اسطوخودوس، یاس بنفش، فلوکس، آلیسون شیرین یا گل آفتاب گردان را نیز امتحان کنید. تنها اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را می کارید، به میزان کافی از نور آفتاب بهره مند می شوند.

چه گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنیم

چه گیاهانی را برای کاشت انتخاب کنیم

یک جعبه گیاه مناسب تهیه کنید:

درست به همان اندازه ای که انتخاب گیاهانی که می خواهید بکارید اهمیت دارد، انتخاب یک جعبه گیاه مناسب برای آپارتمان شما نیز بسیار مهم است. به سبک دکوراسیون و معماری آپارتمان خود توجه کنید و یک جعبه گیاه متناسب با آن پیدا کنید. جعبه های گیاه چوبی، به راحتی با سبک دکوراسیون آپارتمان شما منطبق می شوند و می توان آن ها را مطابق با میل و سلیقه خود، رنگ آمیزی کرد. می توانید در صورت تمایل، به راحتی سبک دکوراسیون خود را تغییر دهید؛ تغییر آن بسیار آسان است. در ابتدا پنجره خود را دقیق اندازه بگیرید، زیرا عرض پنجره ها، اندازه گلدان شما را تعیین می کند. پس از اندازه گیری، جعبه گیاهی را خریداری کنید که عرض آن از عرض پنجره، کمی کوچکتر باشد. علاوه بر این، جعبه باید به اندازه کافی عمیق باشد تا بتواند چند روز، رطوبت را در خود نگه دارد.

کاشت گیاهان دلخواه داخل جعبه را آغاز کنید

کاشت گیاهان دلخواه داخل جعبه را آغاز کنید

کاشت گیاهان دلخواه داخل جعبه را آغاز کنید:

اگر اولین بار است که می خواهید گل بکارید، بهتر است از گل های کاشته شده و آماده استفاده کنید. کاشت بذرهای بسته بندی شده ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما پرورش گیاهان از بذر، نیاز به توجه بیشتری دارد. وقتی آماده کاشت گل، سبزیجات یا گیاهان دارویی مورد علاقه خود شدید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که جعبه مورد نظر شما، چند سوراخ تخلیه در پایین خود دارد. در غیر این صورت، خود چندین سوراخ ایجاد کنید.
  2. سوراخ های انتهای جعبه را با سنگ ریزه بپوشانید، تا از شسته شدن خاک جلوگیری شود.
  3. سه چهارم از حجم جعبه را با خاکی که از نهالستان تهیه می کنید، پر کنید.
  4. نحوه چیدمان گل های خود را در داخل جعبه تعیین کنید. اگر چند نوع گل متنوع دارید، گل های بلندتر را در پشت و گل های کوتاهتر را جلوی جعبه، بکارید.
  5. کار خود را در ابتدا از وسط جعبه شروع کنید و سپس به کناره ها بروید. یک سوراخ عمیق در خاک حفر کنید، سپس گیاه را از گلدان اصلی خود خارج کرده و داخل سوراخ حفر شده قرار دهید. خاک اطراف هر گیاه را با دقت پر کرده و محکم کنید.
  6. گیاهان خود را به آرامی و با مقدار زیاد، آبیاری کنید. هر دو یا سه روز یکبار، عمل آب دادن را تکرار کنید، اما دقت کنید که از آبیاری بیش از حد، خودداری شود.
نصب جعبه گیاه روی طاقچه پنجره

نصب جعبه گیاه روی طاقچه پنجره

نصب جعبه گیاه روی طاقچه پنجره:

قبل از نصب جعبه گیاه روی پنجره خانه، حتما با صاحبخانه خود مشورت کنید. پس از گرفتن تأییدیه، نصب آن بسیار ساده است. چند براکت L شکل را خریداری کرده و به صورت سری، زیر آستانه پنجره نصب کنید. سپس جعبه را در بالای براکت ها قرار داده و با پیچ های نصب شده، آن را در داخل براکت ها محکم کنید. روش دیگر برای استفاده از این جعبه ها، نصب آنها روی نرده های ایوان است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *