خوشمزه ها

خواص توت خشک برای دیابتی ها

توت خشک برای دیابتی ها

ریشه، برگ، پوست و میوه درخت توت سفید در داروهای سنتی به عنوان ملین و ضدعفونی کننده و همچنین برای کاهش کلسترول و کنترل بهتر دیابت استفاده می شود. به طور خاص در طب سنتی چین گفته می شود که توت سفید بر روی نصف النهارهای قلب، کبد، کلیه ها، ریه ها و طحال عمل می کند و به درمان همه چیز از کم خونی و یبوست گرفته تا پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا، حفره ها و خاکستری شدن زودرس موها کمک می کند.

توت سفید درخت بومی چین است اما به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، مکزیک، استرالیا، ترکیه، ایران و آرژانتین کشت می شود. توت سفید خشک به صورت مکمل خوراکی، دمنوش و پودر نیز موجود می باشد.

دیابت:

چندین تحقیق بر موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که توت سفید خشک می تواند به توان بدن در مبارزه با دیابت کمک کند. اینها شامل نمونه های مطالعاتی در سال 2013 است که در مجلات پزشکی تجربی و درمانی منتشر شده است که در آن موشهای دیابتی تحت درمان با آنتوسیانین توت سفید خشک؛ به عادی شدن سطح گلوکز خون رسیدند.

جالب اینجاست که این اثر در دوزهای پایین تر نسبت به دوزهای بالاتر بیشتر بوده، به دلایلی که کاملاً شناخته نشده است، به نظر می رسد توت سفید، میزان تولید انسولین را کاهش می دهد، بدون اینکه عوارض جانبی کمی داشته باشد یا بر سلامت کبد تأثیر بگذارد.

توت خشک تازه

توت خشک تازه

مصرف توت خشک برای دیابتی ها:

یک مطالعه مشابه در علوم پزشکی گزارش داده که افرادی که از شیر کم چرب و توت خشک استفاده می کنند نسبت به افرادی که فقط شیر ساده و کم چربی مصرف می کنند، جذب کربوهیدرات ساده (قندها و نشاسته) پایینتری دارند. این اثر می تواند مبین این باشد که چگونه عصاره توت سفید از افزایش قند خون بعد از وعده های غذایی جلوگیری می کند.

خرید توت خشک

عوارض جانبی احتمالی:

درباره ایمنی طولانی مدت توت سفید اطلاعات کمی در دست است. عوارض جانبی با دوزهای بالاتر معمول است و ممکن است شامل اسهال خفیف، سرگیجه، یبوست و نفخ باشد. آلرژی غیر معمول بوده و ممکن است بروز کند.

توت سفید به دلیل تأثیر آن بر گلوکز خون، باید در افراد داروهای دیابتی از جمله انسولین با احتیاط مصرف شود. استفاده ترکیبی ممکن است باعث افت شدید قند خون (هایپرگلیسمی) شود که با تکان خوردن، گیجی، تعریق، خستگی، سبکی سر و غش روبرو می شود.

همین مورد ممکن است در مورد استفاده از توت سفید همراه با داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند، اعمال شود. چنین ترکیبی ممکن است باعث افت فشار خون شود. افت سریع فشار خون می تواند باعث خستگی، سبکی سر، لخته شدن پوست، تاری دید، حالت تهوع و غش شود.

برای جلوگیری از تداخلات دارو و درمانی با پرشک خود حتما مشورت کنید. چه داروهای تجویزی و چه داروهای غیر نسخه ای ایمنی توت سفید تازه در کودکان، زنان باردار و مادران شیرده ثابت نشده است. با توجه به کمبود تحقیقات، بهتر است افراد این گروه از ازدیاد مصرف توت خشک اجتناب کنند.

توت خوشمزه

توت خوشمزه

پی نوشت:

توت سفید اگر کاملا رسیده باشد، خیلی خوشمزه است. رنگ آن از سفید تا ارغوانی است و طعم شیرین و عسلی مانند دارند. توت ها پس از چیدن، ماندگاری کمی دارند (سه تا پنج روز) و بهتر است به جای نگهداری در یخچال و فریزر از توت خشک استفاده کرد.

درختان توت حاوی یک شیره شیری به نام لاتکس هستند که در صورت خوردن می توانند ناراحتی معده ایجاد کنند یا در صورت استفاده از آن درماتیت تماسی ایجاد کنند. این مسئله خصوصاً در صورت حساسیت به لاتکس بیشتر صدق می کند. توت سفید نارس حتی می تواند باعث سوهاضمه، نفخ، حالت تهوع و اسهال شود. اما با خشک کردن این قضیه به حداقل می رسد.

توت خشک در بسته بندی بهداشتی را فروشگاه پوپونیک در سرتاسر سال برای مشتریانی که به سلامت خود اهمیت می دهند ارائه می کند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *