گیاهان دارویی و ادویه ها

طرز تهیه چای گیاهی

نحوه تهیه چای گیاهی

چنانچه از سو هاضمه، بی خوابی یا گلودرد رنج می برید، چای گیاهی راهی طبیعی برای راحتی و تسکین ارائه می دهد. نوشیدن یک فنجان چای گیاهی معطر علاوه بر خصوصیات طبی، می تواند راهی عالی برای آرامش بعد از یک روز پر فشار باشد. با چند نکته سریع در مورد استفاده از دمنوش های گیاهی و تهیه آنها، می توانید یک فنجان چای گیاهی تسکین دهنده درست کنید!

عناصر:

  • برگ / چای کیسه ای گیاهی دلخواه
  • اب
  • شکر، عسل یا شیرین کننده دلخواه خود

ایجاد مخلوط چای گیاهی:

در ادامه بخش اول به ایجاد مخلوط چای گیاهی می پردازیم

1- برای تقویت انرژی جینسینگ و جینکو بیلوبا را ترکیب کنید:

4 قاشق غذاخوری (60 گرم) جینسینگ خشک را با 4 قاشق غذاخوری (60 گرم) جینکو بیلوبا خشک با هم مخلوط کنید تا 1اونس (95/0 لیتر) چای تهیه کنید. این دو گیاه محبوب چینی، ترکیبی از جینسینگ و جینکو بیلوبا انرژی و هوشیاری را تقویت می کنند.

برای تقویت انرژی جینسینگ و جینکو بیلوبا را ترکیب کنید

برای تقویت انرژی جینسینگ و جینکو بیلوبا را ترکیب کنید

2- با گل های بابونه، علف لیمو و گل رز یک ترکیب آرامش بخش ایجاد کنید:

4 قاشق غذاخوری (60 گرم) برگ خشک بابونه، 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) علف لیمو خشک و 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) گلبرگ خشک گل رز را در یک کاسه مخلوط کنید تا 1 لیتر چای (0.95 لیتر) چای تهیه کنید. اندازه گیری ها را در صورت لزوم تنظیم کنید تا مقدار کم تر یا بیشتر ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که نسبت ها را یکسان نگه دارید. بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخش شناخته شده است. همچنین می توانید اسطوخودوس یا رزماری را به مخلوط خود اضافه کنید، زیرا آن ها اثرات آرام بخشی نیز دارند.

با گل های بابونه، علف لیمو و گل رز یک ترکیب آرامش بخش ایجاد کنید

با گل های بابونه، علف لیمو و گل رز یک ترکیب آرامش بخش ایجاد کنید

3- برای تسکین ناراحتی معده یک چای نعناع و زنجبیل درست کنید:

2 قاشق چای خوری (10 گرم) برگ نعناع خشک، ½ قاشق چای خوری (2.5 گرم) دانه رازیانه و یک پیمانه زنجبیل خشک را با هم مخلوط کنید تا 1 فنجان (240 میلی لیتر) چای درست کنید. با ضرب کردن مقدار هر ماده در تعداد فنجان هایی که می خواهید درست کنید، می توانید اندازه گیری ها را به راحتی با مقدار بیشتر چای تنظیم کنید.

  • اگر بدنبال رفع سو هاضمه معده هستید، نعناع فلفلی، زنجبیل، گل همیشه بهار، و علف گربه گزینه های خوبی برای ترکیب چای شما هستند.
  • همچنین می توانید یک چای نعناع با برگ های تازه که مستقیماً از ساقه آن چیده می شود، درست کنید. فقط بخاطر داشته باشید که هنگام استفاده از برگهای تازه به جای برگهای خشک، به مقدار بیشتری نعناع احتیاج خواهید داشت. تقریباً به 3 تا 4 فنجان (600 تا 700 گرم) برگ نعناع تازه برای تهیه 1 چهارم اونس چای (0.95 لیتر) نیاز دارید.
برای تسکین ناراحتی معده یک چای نعناع و زنجبیل درست کنید

برای تسکین ناراحتی معده یک چای نعناع و زنجبیل درست کنید

4- برای بهبود گلو درد و سرفه مخلوطی از ریشه شیرین بیان ایجاد کنید:

4 قاشق غذاخوری (60 گرم) ریشه شیرین بیان، 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) ریشه سنبل الطیب و 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) برگ خشک گل ختمی را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی مناسب برای مبتلایان به سرماخوردگی ایجاد شود. حدود 8 قاشق غذاخوری (120 گرم) برگ باعث تولید 1 اونس چای (0.95 لیتر) می شود. در نظر داشته باشید که شبدر قرمز، بومادران یا آویشن را به دلیل خاصیت تسکین دهنده گلو به مخلوط خود اضافه کنید.

برای بهبود گلو درد و سرفه مخلوطی از ریشه شیرین بیان ایجاد کنید

برای بهبود گلو درد و سرفه مخلوطی از ریشه شیرین بیان ایجاد کنید

جوشانیدن و دم کردن:

در ادامه بخش دوم به جوشاندن و دم کردن می پردازیم

1- قوری یا کتری آب را بگذارید تا جوش بیاید:

یک قوری یا کتری را پر از آب کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. حرارت را زیاد کنید تا سریعتر جوش بیاید. در این مرحله نگران میزان دقیق آب نباشید، زیرا با جوشیدن مقداری آب در اثر تبخیر از دست خواهد رفت. هنگامی که آب به جوش آمد، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا 30 ثانیه بماند تا برای اندازه گیری مقدار دقیق مورد نیاز با یک فنجان اندازه گیری مایعات، اندازه گیری شود.

اگر اجاق گاز یا منبع گرما ندارید از کتری برقی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که می توانید چای گیاهی را به صورت سرد دم کرده و گیاهان را در آب قرار دهید و اجازه دهید یک شب در یخچال دم بکشد.

قوری یا کتری آب را بگذارید تا جوش بیاید

قوری یا کتری آب را بگذارید تا جوش بیاید

1- قوری یا کتری آب را بگذارید تا جوش بیاید:

لیوان های چای و قوری را در زیر آب گرم ظرف شویی خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب را در گرم ترین حالت ممکن باز کنید. گرم کردن لیوان های چای قبل از افزودن آب جوش به شما کمک می کند تا از شکستن ناشی از نوسان سریع دما جلوگیری کنید. یک درب روی لیوان یا قوری قرار دهید تا در ادامه تهیه چای، گرما حفظ شود. گرم کردن فنجان ها همچنین به گرمتر ماندن چای کمک می کند.

قبل از افزودن آب جوش، قوری و لیوان های چای خود را گرم کنید

قبل از افزودن آب جوش، قوری و لیوان های چای خود را گرم کنید

3- مخلوط چای گیاهی خود را به یک فنجان یا قوری اضافه کنید:

مخلوط چای گیاهی را که از قبل اندازه گیری کرده اید به فنجان، قوری یا ظرف چای خود اضافه کنید. از 1 یا 2 قاشق چای خوری (5-10 گرم) چای برای تهیه یک فنجان یا 8 اونس مایع (240 میلی لیتر) چای و حدود 8 قاشق غذاخوری (120 گرم) چای برای تهیه یک قوری یا 1 اونس آمریکایی (0.95 لیتر) چای استفاده کنید. اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید، به دستورالعمل های کنار جعبه مراجعه کنید. با این حال، به طور کلی، باید از یک کیسه چای در هر 8 اونس مایع (240 میلی لیتر) آب استفاده کنید.

شما همچنین می توانید یک ظرف مخصوص دم کردن چای کوچک فلزی قابل استفاده مجدد خریداری کنید تا برگ چای خود را در آن قرار دهید تا دم بکشد. به راحتی می توان تفاله های آن را خارج کرد و در سطل زباله تخلیه کرد تا هنگام ریختن چای در فنجان، نیازی به صاف کردن چای نداشته باشید.

مخلوط چای گیاهی خود را به یک فنجان یا قوری اضافه کنید

مخلوط چای گیاهی خود را به یک فنجان یا قوری اضافه کنید

4- روی چای آب بریزید و اجازه دهید 5 تا 8 دقیقه دم شود:

اگر نمی دانید قوری یا لیوان چای شما چه مقدار آب دارد، می توانید ابتدا آب جوش را قبل از افزودن به چای خود در یک لیوان اندازه گیری مایعات بریزید. آب داغ را با احتیاط به چای خود اضافه کنید. روی فنجان یا قوری خود را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 5 تا 8 دقیقه دم شود تا طعم به قدرت مطلوب برسد. برای یک چای با طعم قوی تر، اجازه دهید چای به مدت طولانی دم شود و برگ های چای بیشتری اضافه کنید.

روی چای آب بریزید و اجازه دهید 5 تا 8 دقیقه دم شود

روی چای آب بریزید و اجازه دهید 5 تا 8 دقیقه دم شود

سرو کردن:

در ادامه بخش سوم به سرو کردن می پردازیم.

1- در صورت لزوم چای خود را صاف کنید:

اگر از چای بسته بندی نشده استفاده می کنید، آب قوری خود را از طریق توری صافی در لیوان خود بریزید. در غیر این صورت کیسه چای یا کیسه های چای را از فنجان خود برداشته و روی بشقاب یا مستقیم درون سطل آشغال قرار دهید. هنگامی که آنها کمی خنک شدند، می توانید آب باقی مانده در کیسه ها را در فنجان خود فشار دهید. قوری خود را بررسی کنید تا ببینید آیا یک توری صافی درون دهانه خود دارد یا خیر. برخی از قوری ها از این ویژگی برخوردارند و در صورت داشتن این ویژگی، نیازی به ریختن چای از طریق صافی در فنجان خود نخواهید داشت.

در صورت لزوم چای خود را صاف کنید

در صورت لزوم چای خود را صاف کنید

2- شیرین کننده ها را مطابق با علاقه خود اضافه کنید:

شکر یا شیرین کننده مصنوعی را در حالی که هنوز داغ است به چای خود اضافه کنید تا شکر به راحتی حل شود. چای را با قاشق هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که شیرین کننده کاملا حل می شود. در نظر داشته باشید که چای خود را با عسل محلی شیرین کنید.

شیرین کننده ها را مطابق با علاقه خود اضافه کنید

شیرین کننده ها را مطابق با علاقه خود اضافه کنید

3- با یک میان وعده از چای خود لذت ببرید:

بنشینید، استراحت کنید و با یک میان وعده چای خود را میل کنید! ترکیبات شکلات و دسرها را با چای نعناع در نظر بگیرید. چای های گیاهی میوه ای کاملاً مکمل غذاهای حاوی مرکبات یا تارت یا دسرها هستند.

با یک میان وعده از چای خود لذت ببرید

با یک میان وعده از چای خود لذت ببرید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید چای می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *