خوشمزه ها

آموزش تهیه فاج ماکادمیا

شیرینی خیلی خوشمزه در ظرف

فاج نوعی شیرینی پذیرایی است که از شکر، کره و شیر تهیه می‌شود که تا 115 درجهٔ سلسیوس حرارت داده شده و سپس مخلوط بدست آمده را هَم می‌زنند تا حرارتش را از دست بدهد و قوامی کِرِم‌ مانند و نرم پیدا کند. به این مایع نرم، قطعات ریز میوه خشک یا دانه‌های آجیلی اضافه می‌کنند. ماکادمیا فاج یک شیرنی شکلاتی غنی، دندانگیر با بافت ابریشمی است. کمی از آجیل ماکادمیا اضافه کنید و یک فاج خانگی خواهید داشت که شاهکار است.

چرا این طرز تهیه، جواب می دهد؟

از بسیاری از شیرینی پزان خانگی شنیده‌ام که می‌گویند «نمی‌تواننم فاج درست کنم» چرا؟ زیرا اصطلاح “فاج خانگی” تصاویری از یک دستور پخت اشتباه با دماسنج های شیرینی و مراحل پیچیده تداعی می کند. این دستور العمل نیاز به دماسنج شیرینی را از بین می برد! سخت ترین قسمت در مورد این دستور، انتظار فاج برای برش دادن است (حدود 4 ساعت در یخچال)، وقتی آماده شد، فاج کرمی صاف و کاملی داریم. این فاج آجیلی ماکادمیا حتی بهتر از فاج های فروشگاهی و دیگر آجیل ها ی باشد. از همه مهمتر اینکه چون خودتان تهیه کرده اید، کم کاری در ریختن ماکادمیا نخواهید کرد.

در این روشی که به شما ارائه خواهیم نمود متوجه خواهید شد که چقدر درست کردن آن راحت است و از همه مهمتر اینکه طعم ترد و آجیلی ماکادمیا مزه ی فاج را چند برابر خوشمزه می کند.

کیک شکلاتی خوشمزه

کیک شکلاتی خوشمزه

فاج ماکادمیا

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: پتج دقیقه

زمان سردکردن: 3 ساعت

زمان کل: سه ساعت و ربع

خاستگاه: استرالیایی/امریکایی

رده: پذیرایی

متد: پخت و فریز

مناسب برای: ده نفر

مغز ماکادمیا

فاج در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده ایجاد شد محبوبیت آن تا حدی به دلیل کاهش شکر سفید تصفیه شده و تا حدی به دلیل توانایی ساخت آن در خانه بدون تجهیزات خاص بود. ویژگی های ارزان و تصفیه نشده آن باعث محبوبیت آن در میان افرادی شد که به دنبال جایگزینی برای شیرینی جات بودند که بین شیرینی های گران قیمت و فانتزی و ارزان ترین شیرینی ها قرار می گرفت. تنها مواد تشکیل دهنده فاج در گذشته شیر و شکر و عصاره وانیل بودند.

ماکادمیا در کاسه

ماکادمیا در کاسه

مواد لازم:

  • شکر قهوه ای دانه ریز: دوپیمانه
  • شیر: نیم پیمانه
  • عصاره وانیل خالص: نیم قاشق چایخوری
  • کره بدون نمک: نیم پیمانه
  • کرم مارشمالو: سه چهارم پیمانه
  • شکلات شیری چیپسی: 12 اونس یا سیصد و پنجاه گرم
  • ماکادمیا( ترجیح نصف شده): دو پیمانه

طرز تهیه:

شکر، شیر، وانیل و کره را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط می کنیم.

مخلوط را روی حرارت متوسط زیاد به جوش آورده و مدام هم می زنیم. پس از قل زدن، آن را به مدت چهار دقیقه کامل روی جوش قرار می دهیم (همچنان هم می زنیم).

برای مرحله بعدی، از یک همزن ثابت استفاده می کنیم (همزن دستی نیز کارامد است). کرم مارشمالو و چیپس های شکلات شیری را در کاسه همزن مخلوط می کنیم. مخلوط داغ را روی این مواد ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. همزن را با سرعت متوسط روشن می‌کنیم و حدود یک دقیقه هم می‌زنم و در صورت نیاز کناره‌های کاسه را می‌ریزم.

ماکادمیا شیرینی تازه

ماکادمیا شیرینی تازه

در حین مخلوط شدن، یک ظرف فر مربعی 8 اینچی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

هنگامی که مخلوط یکنواخت شد، یک چهارم فنجان ماکادمیا را در آن ریخته و در سینی آماده شده می ریزیم نیم پیمانه فنجان آجیل باقیمانده را روی فاج ریخته و به آرامی فشار می دهیم تا در مخلوط فرو رود. سپس اجازه می دهیم تا به مدت 3 ساعت یا یک شب بماند.

با خطوط موازی برش بزنید و از میل کردنش لذت ببرید.

فاج را تا 1 هفته در ظرف دربسته نگهداری کنید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *