خوشمزه ها

آموزش تفت دادن آجیل

چگونه به آجیل نمک بزنیم

نمک دار کردن آجیل خام راهی عالی برای افزودن عطر و طعم است. با انجام این کار خود می توانید میزان نمک را کنترل کرده و از افزودنی ها یا روغن هایی مضر اجتناب کنید. سعی کنید از روش های مختلف را امتحان کنید تا به عطر و طعم مورد نظر خود برسید. آجیل ها را خیس کنید و سپس آنها را در اجاق خشک کنید، تفت دهید یا حتی با پوسته سختشان آنها را بجوشانید.

پس از نمک زدن آجیل های خود با هر روشی، آنها را در یک ظرف بدون هوا نگهداری کنید. آجیل های نمکی شما حدود سه روز در دمای اتاق و اگر در یخچال یا در یک کمد تاریک و خنک نگه دارید بیشتر می ماند.

روش اول: خیس کردن و تفت دادن آجیل

در روش اول به خیس کردن و تفت دادن آجیل می پردازیم.

1- آجیل خام را در یک کاسه شیشه ای بریزید:

حدود 4 فنجان (907 گرم) آجیل خام را در یک کاسه شیشه ای بریزید. روی آجیل ها را با آب بپوشانید. یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) نمک بریزید و هم بزنید تا حل شود. بگذارید آجیل ها در آب خیس بخورند. زمان خیساندن به انواع آجیل هایی که استفاده می کنید بستگی دارد.

آجیل خام را در یک کاسه شیشه ای بریزید

آجیل خام را در یک کاسه شیشه ای بریزید

2- انواع مختلف آجیل را می توانید خیس کنید:

مدت زمان خیس خوردن هر آجیل متفاوت است. گردو و بادام زمینی را بگذارید 12 ساعت خیس بخورد. بادام و ماکادمیا 7 ساعت و بادام هندی یا آجیل برزیلی را بین 4 تا 6 ساعت خیس کنید. هنگام خیساندن انواع آجیل ها را با هم مخلوط نکنید خصوصاً اگر به زمانهای مختلف خیساندن نیاز دارند. ترکیب آنها می تواند باعث کپک زدن آنها شود.

 انواع مختلف آجیل را می توانید خیس کنید

انواع مختلف آجیل را می توانید خیس کنید

3- آجیل ها را در فر بگذارد:

فر را با دمای 150 ℉ (66 ℃) گرم کنید. آب آجیل را خالی کنید. آجیل ها را به صورت یک لایه روی صفحه پخت پهن کنید. سینی پخت را داخل فر قرار دهید تا آجیل ها خشک شوند.

 آجیل ها را در فر بگذارد

آجیل ها را در فر بگذارد

4- متوجه شوید آجیل ها خشک شدند یا نه:

آجیل ها را هر 15 دقیقه چک کنید تا ببینید خشک شده اند یا نه. آجیل ها را دست بزنید تا متوجه شوید خشک هستند یا خیر، وقتی فکر کردید خشک شدند یکی از آنها را پوست بگیرید. اگر مغز آجیل ها خشک شده باشند یعنی دیگر وقت آن است که آجیل ها را از داخل فر دربیاورید. قبل از خوردن یا ذخیره بگذارید خنک شوند.

متوجه شوید آجیل ها خشک شدند یا نه

متوجه شوید آجیل ها خشک شدند یا نه

5- روش خیساندن کوتاه تر را امتحان کنید:

4 قاشق غذاخوری (59 میلی لیتر) نمک را در یک قابلمه با یک فنجان (240 میلی لیتر) آب حل کنید. آب را بجوشانید و هم بزنید تا نمک حل شود. شعله را خاموش کرده و یک فنجان (227 گرم) بادام زمینی، گردو، بادام هندی، بادام، یا گردو به قابلمه اضافه کنید. آجیل ها به مدت بیست دقیقه خیس بخورند.

آب را خالی کنید و آنها را روی یک ورق مخصوص پخت یا کاغذ روغنی یا سیلیکون پخش کنید. آجیل ها را نمک بیشتر بزنید تا مزه دار شوند و بیست دقیقه در اجاق گاز 300 ℉ (150 ℃) بگذارید. آجیل ها را پس از این مدت از اجاق گاز خارج کنید و صبر کنید تا سرد شود

روش خیساندن کوتاه تر را امتحان کنید

روش خیساندن کوتاه تر را امتحان کنید

روش دوم: تفت دادن با روغن

در دومین بخش این مقاله به تفت دادن آجیل با روغن می پردازیم

1- آجیل مورد نظر خود را آماده کنید:

چهار و نیم فنجان (1.2 کیلوگرم) بادام کامل و خام در یک کاسه بزرگ فلزی یا ظرف شیشه ای بریزید. یک و نیم قاشق غذاخوری (22 میلی لیتر) آب گرم را اندازه بگیرید و آن را در یک ظرف بریزید. دو قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن زیتون و یک و نیم قاشق چای خوری (7.39 میلی لیتر) نمک برای طعم و مزه هم نیاز دارید. فر خود را در درجه 375 فارنهایت یا 190 سانتی گراد روشن کنید

آجیل مورد نظر خود را آماده کنید

آجیل مورد نظر خود را آماده کنید

2- نمک حتما باید کاملا در آب حل شود:

همه آجیل ها باید نمکی شوند.

 نمک حتما باید کاملا در آب حل شود

نمک حتما باید کاملا در آب حل شود

3- روغن روی سینی اسپری کنید:

یک ورق بزرگ مخصوص پخت و کاغذ روغنی در سینی فر پهن کنید. یا روغن روی سینی اسپری کنید. آجیل ها را روی ورق پخت به صورت یک لایه پخش کنید. هشت دقیقه آنها را بپزید. سینی را بیرون بیاورید و آجیل ها را هم بزنید و دوباره بصورت یک لایه مرتب شان کنید و برای شش یا هفت دقیقه دیگر آنها را بپزید. باید داخل آجیل ها قهوه ای شود. یکی از آجیل ها باز کنید تا مطمئن شوید رنگشان قهوه ای شده است. خیلی مراقب باشید تا نسوزند.

روغن روی سینی اسپری کنید

روغن روی سینی اسپری کنید

4- مغزهای بو داده را به کاسه برگردانید:

روی آنها روغن زیتون بریزید. هم بزنید تا همگی یکنواخت آغشته به روغن شوند. باز هم نمک بزنید. صبر کنید مغزها خنک شوند. برای سرعت بخشیدن به فرآیند خنک کردن آنها را پهن کنید. نگران روغن زیتون نباشید – با سرد شدن آجیل در مغزها فرو می رود. پس از سرد شدن در یک ظرف ضد هوا در دمای اتاق آنها را نگهداری کنید.

مغزهای بو داده را به کاسه برگردانید

مغزهای بو داده را به کاسه برگردانید

5- آجیل ها را با روش متفاوت دیگری تفت دهید:

با این روش قبل از بو دادن آجیل ها را با روغن و نمک ترکیب می کنید. دو فنجان (453.5 گرم) بادام زمینی، گردو، بادام هندی، بادام یا گردو را با یک یا دو قاشق غذاخوری (57 – 30 میلی لیتر) روغن زیتون یا روغن دیگری که دوست دارید مخلوط کنید. نمک بزنید تا مزه دار شوند. آنها را به صورت تک لایه و روی ورق پخت آستر دار در فر 350 ℉ (176.66 ℃) به مدت 15 دقیقه بپزید.

  • هر پنج دقیقه یکبار آجیل ها را هم بزنید و بعد از تفت دادن روی یک لایه پهن کنید
  • بیشتر از بیست دقیقه آنها را تفت ندهید. مواظب باشید نسوزند
  • صبر کنید تا خنک شوند و بعد در دمای اتاق و در یک ظرف بدون هوا نگهداری کنید
آجیل ها را با روش متفاوت دیگری تفت دهید

آجیل ها را با روش متفاوت دیگری تفت دهید

روش سوم: تفت دادن با کَره

در سومین روش به تفت دادن آجیل ها با کره می پردازیم.

1- فر را گرم کنید:

فر را با دمای 350 ℉ (176.66 ℃) گرم کنید. سینی پخت را با کاغذ پوست یا سیلیکون روکش کنید. اگر ندارید سینی پخت را با روغن اسپری کنید. یک فنجان (226.79 گرم) آجیل روی آن به صورت یک لایه پخش کنید. مغزها را به مدت 15 دقیقه بپزید.

فر را گرم کنید

فر را گرم کنید

2- بقیه مواد را در حین تفت آجیل ها اندازه بگیرید:

یک کاسه فلزی یا ظروف شیشه ای را بیرون بیاورید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند آجیل ها را در خود جا دهد. یک تا دو قاشق غذاخوری (57 – 28 میلی لیتر) کره و یک قاشق چای خوری (92 میلی لیتر) نمک در کاسه خود ترکیب کنید. در صورت تمایل یک قاشق چای خوری (4.92 میلی لیتر) پاپریکای دودی، پودر سیر یا سایر ادویه ها به کاسه اضافه کنید.

بقیه مواد را در حین تفت آجیل ها اندازه بگیرید

بقیه مواد را در حین تفت آجیل ها اندازه بگیرید

3- آجیل های داغ را از فر خارج کنید:

با بقیه مواد در کاسه بریزید. خوب هم بزنید تا مغزها با نمک و کره کامل مخلوط شوند. دوباره آجیل ها را روی سینی پخت برگردانید و به صورت یک لایه پخش کنید و دو دقیقه دیگر آنها را بپزید تا نمک روی مغزها خشک شود.

آجیل های داغ را از فر خارج کنید

آجیل های داغ را از فر خارج کنید

روش چهارم: جوشاندن آجیل

در ادامه روش چهارم به جوشاندن آجیل می پردازیم

1- بادام زمینی خام را در آب شیرین بشویید:

یک پوند (453.59 گرم) بادام زمینی پوسته دار را آبکش کنید. بعد آنها را در یک ظرف بزرگ بریزید. چهار فنجان (0.96 لیتر) آب شیرین و چهار قاشق غذاخوری (14/59 میلی لیتر) نمک به ظرف اضافه کنید. می توانید هر ادویه ای که می پسندید به ظرف اضافه کنید.

بادام زمینی خام را در آب شیرین بشویید

بادام زمینی خام را در آب شیرین بشویید

2- ظرف محتوی آب، نمک و بادام زمینی را بجوشانید:

حرارت را کم کنید تا جوش بیاید و در ظرف را بگذارید. بادام زمینی بجوشد تا نرم شود. هرچه مدت بیشتری آنها را بجوشانید شورتر و نرمتر می شوند. مدت زمان جوشیدن از دو تا دوازده ساعت می تواند باشد.

 ظرف محتوی آب، نمک و بادام زمینی را بجوشانید

ظرف محتوی آب، نمک و بادام زمینی را بجوشانید

3- ظرف را از روی حرارت بردارید:

آجیل ها را آبکش کنید اما آنها را نشویید. بادام زمینی های جوشانده را در یک ظرف بدون هوا نگهدارید. همه بادام زمینی ها را ظرف دو تا سه روز پس از تهیه بخورید و مصرف کنید. بعد از آنکه خشک شوند غیر قابل خوردن می شوند.

 ظرف را از روی حرارت بردارید

ظرف را از روی حرارت بردارید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید آجیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *