آموزش باغبانی

کودکان و باغبانی

بچه ها باغبانی را دوست دارند

کودکان عاشق وقت گذراندن در بیرون از خانه و بازی کردن با خاک و انجام دادن کارهایی هستند که والدین آنها انجام می دهند. با آموزش چگونگی پرورش گل ها و سبزیجات مختلف به کودکان، به کنجکاوی طبیعی کودکان خود پاسخ صحیح داده و آنها را نیز در این کار لذت بخش، سهیم کنید. با کمی راهنمایی و هدایت صحیح از جانب شما، کودکانتان درک عمیق تری از طبیعت و عشق به باغبانی به دست آورده و تا آخر عمر، این حس و عشق را با خود خواهند داشت.

دستکش باغبانی

بهترین و راحت ترین گیاهان برای کاشت:

کودکان، با باغبانی کردن احساس لذت کرده و اعتماد به نفس آنها، با دستیابی به موفقیت های کوچک و زودرس، تقویت خواهند شد. گیاهانی مانند تربچه، در آب و هوای خنک به سرعت رشد کرده و تنها در مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ روز، بالغ و بزرگ می شوند. گیاهانی خاص و تماشایی مانند گل آفتابگردان، تنها در ۷ روز جوانه می زنند و بعد از گذشت تنها یک ماه، می توانند تا 60 سانتی متر ارتفاع داشته باشند.

علاوه بر این، این گیاه میان وعده ای خوشمزه تولید می کند که کودکان از رشد و به اشتراک گذاری آن، احساس افتخار خواهند کرد. کاهو، یکی دیگر از گیاهانی است که سرعت رشد بالایی دارد، و هنگامی که تنها چند سانتی متر ارتفاع دارد، قابل برداشت و خوردن است. برای علاقمند کردن و تشویق بچه ها به باغبانی، بهتر است از کاشت سبزیجات و گیاهانی که به سرعت رشد می کنند استفاده نمایید، تا بتوانند آنها را به راحتی در باغچه بکارند و لذت ببرند.

برای مطالعه مقاله انواع تربچه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

باغبانی با کودک

باغبانی با کودک

داشتن باغچه ای برای خودشان:

به هر یک از بچه های خود، قطعه زمینی مخصوص به خودشان، ترجیحاً در مرکز زمینی که خود در آن باغبانی می کنید، بدهید، تا به راحتی، گیاهان خود را در آن بکارند و احساس استقلال داشته باشند. تعجب نکنید اگر نظر کودکانتان، به حشرات و یا وزغ ها جلب شود. این تجربه کردن ها، موجب گسترش دانش و تحریک کنجکاوی آنها در مورد دنیای طبیعی اطراف خود خواهد شد.

کاری کنید کودکانتان، به خود افتخار کند:

با گرفتن عکس و فیلم هایی که می توانید با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارید، موفقیت های باغبانی کودکان خود را به بقیه نشان دهید. میوه ها و سبزیجاتی که کاشته اند را در آشپزی و پخت و پز استفاده کرده و از زحمت‌شان قدردانی کنید. با تشویق آنها به کاشت گل و هدیه دادن به عزیزانشان، آنها را در لذت دادن هدیه ای زیبا که خود آن را کاشته و پرورش داده اند، سهیم کنید.

چسب حشره گیر

علاقه ی کودک خود را به باغبانی، افزایش دهید:

هنگامی که کودکان شما برای اولین بار با مشکلات باغبانی روبرو شدند و از پس آن ها بر آمدند، می توانید پروژه ها و کارهای چالش برانگیز و جذاب تری را در اختیارشان بگذارید تا امتحان کنند. به آنها کمک کنید تا باغچه ای پر از پونه کوهی، ریحان، گوجه فرنگی و سایر موادی که بتوانند در تهیه یک وعده غذای خوشمزه استفاده کنند، پرورش دهند. بعد از کاشت کدو تنبل، کاشت کدو حلوایی را نیز امتحان کنید. گل هایی مانند نسترن را که علاوه بر زیبایی، قابل خوردن نیز هستند را در اختیارشان قرار داده تا بکارند و لذت ببرند.

برای خرید ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *