گیاهان

انواع گل های میمون

انواع مختلف گل میمون که مطمئنا از وجود آنها بی اطلاعید

با داشتن بیش از ۳۰ نوع مختلف، تعداد اندکی از گل ها هستند که به اندازه ی خانواده گل های میمون، اینقدر فاخر و باشکوه باشند. این گل ها را می توان در انواع گل آرایی ها و دسته های گل، در باغ ها و باغچه ها، و به طور کل هر مناسبتی، استفاده نمود، و زیبایی خیره کننده ای به محیط بخشید.

این گل، یک معنای پنهان و نماد خاصی طبق افسانه ها و فرهنگ های عامیانه مردم دارد. گل میمون، بیشتر از چیزی است که دیده ها بتوانند درکش کنند.

انواع مختلف گل های میمون:

در ادامه ی مقاله، بهترین و جذاب ترین انواع گل های میمون را آورده ایم، که ممکن است شما از وجود آنها بی اطلاع باشید.

گل میمون Frosted Flame:

گل Frosted Flames از بی نظیرترین انواع گل های میمون هستند. برگ های این گل به رنگ عاج و یا کرم رنگ است و شکوفه هایی به رنگ های صورتی، قرمز، زرد و کرم رنگ دارد. برخی از گونه های این گل نیز برگ هایی دورنگ دارند.

این گل ها تا ارتفاع حدود 45 سانتی متر رشد می کنند و گیاهان مناسبی برای کاشت در گلدان یا حاشیه های باغ هستند.

گل میمون Frosted Flame

گل میمون Frosted Flame

گل میمون Rocket:

گل های میمون Rocket، بلند و محکم همراه با ساقه هایی هستند که تا ارتفاع 90 سانتی متر رشد می کنند. این گلها در برابر گرما به خوبی مقاومت می کنند و شکوفه های آنها، در ۸ رنگ متفاوت و زیبا، پدیدار می شوند.

گل میمون Rocket

گل میمون Rocket

گل میمون Bright Butterfly:

گل های میمون Bright Butterfly تقریباً تا ارتفاع ۳ فوت رشد می کنند و دسته هایی از گلهای باز و بزرگ را تشکیل می دهند. این گل ها در هفت رنگ خیره کننده پدیدار می شوند که برای زینت بخشیدن به باغ شما، بی نظیر هستند.

گل میمون Madame Butterfly:

گل های میمون Madame Butterfly، تلاقی بین گل های میمون Rocket و گل های میمون Bright Butterfly هستند. گلهای آنها به صورت کامل باز نمی شوند، و به گل های آزالیا، شباهت زیادی دارند. شکوفه های این گیاه زیبا در رنگ های قرمز، بنفش، صورتی، بنفش کم رنگ، نارنجی، زرد و سفید پدیدار می شوند.

بذر گل میمون صورتی

گل میمون Madame Butterfly

گل میمون Madame Butterfly

گل میمون Chandelier:

گل های میمون Chandelier، در بوته هایی رشد می کنند که برگ ها و گل های آنها به سمت بیرون گسترش دارند. شکوفه های آنها کمی کوچکتر از انواع دیگر میمون ها است، اما از لحاظ زیبایی، چیزی کم ندارند. شکل زیبا و الگوی بی نظیر قرار گیری گلبرگ ها در کنار یکدیگر، این گل ها را به گزینه ای عالی برای کاشت در گلدان های معلق، تبدیل می کند.

گل میمون Chandelier

گل میمون Chandelier

گل میمون Black Prince:

اگرچه نام این گل “شاهزاده سیاه” (Black Prince) است، اما این گونه، دارای برگ هایی بنفش با گل هایی قرمز رنگ می باشد. ساقه های بلند و محکم این گیاه، تا 45 سانتی متر می رسد و در مناطقی با آب و هوای گرم و آفتاب کامل، رشد بهتری دارد.

گل میمون Black Prince، از لحاظ رنگ، تضاد زیبایی را در کنار سایر گیاهان، در باغ شما ایجاد خواهد کرد.

گل میمون Black Prince

گل میمون Black Prince

گل میمون La Bella:

این گونه، از انواع گل های میمون Butterfly محسوب می شوند، که گل هایی سفید رنگ و متراکم، به شکل باز تولید می کنند. گل میمون La Bella، تا ارتفاع حدود 50 سانتی متر رشد کرده و در اوایل فصل بهار تا پاییز، شکوفه های معطر زیبایی ایجاد می کند.

گل میمون Chantilly:

گل های میمون Chantilly، جزو انواعی از گل های میمون محسوب می شوند که برای کاشت در گلدان های آویز، عالی هستند. بوته های این گل می تواند تا 100 سانتی متر رشد کرده و امتداد داشته و شکوفه هایی به صورت باز و معطر تولید کند.

گل میمون Chantilly، یکی از اجزای جدا ناپذیر باغچه ها، روی طاقچه پنجره ها و یا باغچه هایی کوچک با فضای محدود می باشد.

گل میمون Chantilly

گل میمون Chantilly

گل میمون Royal Bride:

گل میمون عروس سلطنتی، یک نوع کلاسیک گل های میمون محسوب می شود که اغلب در باغ کلبه های قدیمی انگلیسی یافت می شود. این گیاه تا ارتفاع حدود ۳ فوت رشد می کند و شکوفه های سفید معطری، همراه با نوعی کرم در نزدیکی ساقه خود، تولید می کند. گل میمون عروس سلطنتی، جذابیتی ویژه به باغ شما خواهد بخشید و دسته گل هایی بی نظیر، ایجاد می کند.

بذر گل میمون قرمز

گل میمون Royal Bride

گل میمون Royal Bride

گل میمون Liberty Classic:

گل میمون Liberty Classic، ظاهری بسیار زیبا دارد. ارتفاع این گل به حدود 55 سانتی متر می رسد و گل های بزرگی به رنگ های بنفش کم رنگ، قرمز و برنزی رنگ تولید می کند. ساقه این گیاه بسیار محکم است و با وجود شکوفه های بزرگ خود، مقاومت نسبتاً خوبی در برابر وزش باد دارد. این گل همانند گل میمون Royal Bride، برای تزئین دسته گل ها بی نظیر است و یک هدیه فوق العاده خواهد بود.

گل میمون Liberty Classic

گل میمون Liberty Classic

گل میمون Candy Shower:

گل میمون Candy Shower، یک نوع گل میمون بسیار کوچک است که تنها تا ارتفاع حدود 20 سانتی متر رشد می کند و اندازه آن به حدود 45 سانتی متر می رسد. این امر سبب شده که این گل زیبا، به گیاهی فوق العاده برای کاشت در گلدان های آویز، تبدیل شود. رنگ این گل های زیبا از بنفش و قرمز، تا زرد و سفید متغیر است.

گل میمون Candy Shower

گل میمون Candy Shower

گل میمون Night and Day:

گل میمون Night and Day به گل میمون Black Prince شباهت زیادی دارد، ولی تفاوتش این است که گل میمون Night and Day، دارای گلبرگ هایی به رنگ قرمز تیره و پرچم هایی سفید رنگ است. ارتفاع این گل ها به حدود 45 سانتی متر می رسد و می‌توانند در عرض، تا حدود ۲ فوت گسترش یابند. این گل ها با داشتن چنین اندازه و ارتفاعی، منظره بی نظیری را در باغ شما ایجاد خواهند کرد.

بذر گل میمون الوان

گل میمون Night and Day

گل میمون Night and Day

گل میمون Aroma Series:

این گل های رنگارنگ و تماشایی، از چندین گونه مختلف تشکیل شده اند که همگی دارای شکوفه هایی مشابه هستند. گل میمون Aroma Series تا ارتفاع حدود 75 سانتی متر رشد می کند و در طیف گسترده ای از رنگ ها و رایحه ها، وجود دارد. برخی از انواع این گل ها عبارتند از:

  • وانیل فرانسوی (French Vanilla)
  • لیمو تازه (Fresh Lemon)
  • نسیم هلویی ()Peach Breeze
  • مِه سرخابی (Magenta Mist)
  • ادویه قرمز (Red Spice)
گل میمون Aroma Series

گل میمون Aroma Series

به طور کلی، دو نوع گل میمون وجود دارد:

گل های میمون تابستانی (Angelonia angustifolia):

این گل ها که با نام گل های آنجل (Angel Flower) نیز شناخته می شوند، گیاهانی چند ساله با عمر کوتاه هستند که در مناطق USDA ۹-۱۱ رشد می کنند. ارتفاع آنها به طور متوسط بین 30 تا 45 سانتی متر بوده و ارتفاع سنبله های گل بلند آنها حدود 20 سانتی متر است.

گلهای آنها از اوایل ماه ژوئن تا اواخر سپتامبر، در رنگ های آبی، یاسی و بنفش شکوفا می شوند و رایحه ای شیرین، همانند عطر سیب، ایجاد می کنند.

گلهای میمون تابستانی

گلهای میمون تابستانی

گل های میمون معمولی (Antirrhinum majus):

این نوع گیاهان به طور معمول، به صورت یکساله و کوتاه مدت رشد می کنند، اما می توانند در فصل زمستان، در مناطق USDA ۷-۱۰ سرما را تحمل کرده و زنده بمانند. در مناطقی با آب و هوای گرم، در زیر سایبان در جهت جنوبی یا غربی، بهترین رشد را خواهند داشت.

گل های میمون معمولی در انواع مختلفی وجود دارند، که عبارتند از:

  • گل های میمون معمولی بلند، که تا ارتفاع بین ۲.۵ تا ۴ فوت رشد می کنند و مورد استفاده عامه مردم، برای تهیه دسته گل‌های زینتی هستند.
  • گل های میمون معمولی با اندازه متوسط، که تا ارتفاع بین 38 تا 75 سانتی متر رشد می کنند. گل میمون Liberty در این دسته قرار می‌گیرد.
  • گل های میمون معمولی کوتاه، که تا ارتفاع بین 15 تا 38 سانتی متر رشد می کنند. از محبوب ترین گلهای میمون معمولی کوتاه، می توان به گل میمون Tom Thumb و Floral Carpet اشاره کرد.

نوع گل مهم نیست، همگی این گلها، لوله ای شکل هستند و دو لب دارند. همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها عرصه می شوند و حتی برخی از آنها، دو رنگ اند.

شکوفه های برخی از آنها، بسیار زود پدیدار شده و در اوایل ماه آوریل به وجود می آیند و می توانند تا فصل زمستان، شاداب و سالم بمانند.

بذر گل میمون ابلق

گل های میمون در افسانه های قدیمی:

اصل نام گل میمون (Snapdragon)، “Antirrhinum” کلمه ای است یونانی، که:

Anti به معنی مانند

Rhin به معنی بینی یا پوزه است.

این کلمه در کنارهم، به معنی “مانند پوزه” است، که با توجه به شکل ظاهری این گل، یک توصیف مناسب برای شکل دهان اژدها، ارائه می دهد.

طبق گفته افسانه های قدیمی، سه معنی واقعی از گل میمون می توان برداشت کرد

استحکام و قدرت:

گل میمون، می تواند در شرایط بسیار سخت هم رشد کند و این ویژگی، این گیاه را به سمبلی برای مقاومت و پایداری تبدیل کرده است. به همین دلیل است که گل میمون را به افرادی که دوران سختی را سپری می کنند، به عنوان نوعی تشویق، هدیه می‌دهند.

گلهای میمون معمولی

گلهای میمون معمولی

گمراهی:

در دوران باستان، از گلهای میمون، برای انتقال پیام های عاشقانه بین عاشقان استفاده می شد. گفته می شد که حتی اگر دو عاشق از هم جدا هم باشند، می توانند با فکر کردن به یکدیگر، با هم ارتباط برقرار کنند.

این گل ها همچنین برای درخواست بخشش از معشوق و اغلب درخواست معشوق به معشوقه، مورد استفاده قرار می گرفتند. در نتیجه، گل های میمون به عنوان نمادی از گمراهی، شهرت پیدا کردند.

زیبایی و ظرافت:

گل میمون، نمادی از زیبایی است که از زمین ناهموار بالا می رود. این ویژگی، به همراه شباهت این گل با یک اژدها، به آن یک ظرافت و زیبایی خاصی می بخشد.

به همین دلیل از گل های میمون، به عنوان یک هدیه برای نشان دادن احترام و تحسین نیز استفاده می شود.

 

معنی رنگ های مختلف گل میمون:

گل های میمون، در رنگ های متفاوتی عرصه می شوند که هر یک، معنای نمادین خاص خود را دارند. برخی از رایج ترین معانی رنگ های گل میمون عبارتند از:

  • قرمز: عاشقانه، علاقه و عشق
  • نارنجی: اشتیاق، و اعتقاد بر این است که انرژی مثبت می آورد.
  • زرد: خوش بینی، خوشبختی و خوش شانسی
  • بنفش: سلطنت و معنویت
  • سفید: پاکی، فیض، برائت و معنویت
نکاتی دیگر درباره گیاه گل میمون

نکاتی دیگر درباره گیاه گل میمون

نکاتی دیگر درباره گیاه گل میمون:

گل میمون، خود را با شرایط مختلف سازگار می کند. این گیاه هم در بیرون از فضای منزل و داخل باغچه، هم در پشت طاقچه پنجره و هم داخل گلدان، به خوبی رشد می کند. این گیاه همچنین انواع گرده افشان ها را، مانند مرغ مگس خوار و زنبورهای عسل، جذب می کند و در برابر آسیب موجوداتی مانند خرگوش و گوزن، مقاوم است.

پرورش گل میمون بسیار آسان است. بذرهای این گیاه را به سادگی، در خاک غنی با زهکشی مناسب بکارید و هفته ای یک بار به آن آب دهید. اما از آبیاری بیش از حد و غرقاب شدن خاک، پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرورش گل میمون، به کانال باغبانی مراجعه کنید.

کانال باغبانی، یک منبع عالی و بی نظیر آنلاین، برای باغبانان است. در آنجا، شما به راحتی، به مشاوره ها و راهنمایی های تخصصی در مورد نحوه پرورش گل های میمون، یا هر نوع گیاه دیگری دسترسی آزاد خواهید داشت. با به دست آوردن تمامی دانش ها و اطلاعات لازم، رویای باغبانی کردن خودتان را، به سادگی محقق کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *