گیاهان دارویی و ادویه ها

ادویه سوپ جو

ادویه سوپ جو

سوپ جو از سوپ های سنتی ایرانی است و دارای طعم بسیار خوبی می باشد. دارای ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، زیرا این سوپ شامل مواد متنوعی می شود. سوپ جو در بیشتر رستوران های کشور به عنوان پیش غذا سرو می شود. این سوپ را می توانید در ایام سرد سال به عنوان یک غذای کامل تهیه کنید و نوش جان کنید.

علاوه بر کشور ما، سوپ جو در کل دنیا معروف است و در هر کشوری به سبک خاص همان کشور تهیه می شود. در بسیاری از موارد در هنگام بیماری سرما خوردگی، از سوپ جو استفاده می شود. در واقع جو خواص بسیاری دارد و دارای فیبر و کلسیم می باشد.

ادویه های لازم برای پخت سوپ جو:

ادویه ها برای پخت غذا، عضو جدایی ناپذیر می باشند. بدون ادویه غذاها دارای طعم خوبی نیستند و دقت داشته باشید که اگر در پخت غذا ترکیب ادویه ها درست رعایت بشود، غذا دارای طعم دلپذیر و لذیذ می شود. در هر کشوری ادویه مخصوص همان کشور در پخت غذاها استفاده می شود و غذاها هم طعم خاص و مخصوص خود آن کشور را دارد.

ادویه های لازم برای پخت سوپ جو شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، ادویه کاری و نمک می باشد.

زردچوبه برای پخت سوپ جو:

زردچوبه ادویه ای است که به مدت هزاران سال است که در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد و شامل فواید بسیار زیادی می باشد. کورومین ماده ای است که در زردچوبه وجود دارد و این ماده برای بدن بسیار مفید می باشد. خوردن زرد چوبه باعث از بین رفتن التهاب بدن، بهتر شدن سلامت مغز، بیماری های قلبی و عصبی، جلوگیری از سرطان، درمان دیابت، بهتر کار کردن ایمنی بدن، سم زدایی کبد و درمان در اختلالات دستگاه گوارش می شود. باعث جوان ماندن و تاخیر در پیری هم می شود.

برای مطالعه مقاله معرفی ادویه های هندی می توانید از این لینک استفاده کنید.

سوپ جو

سوپ جو

فلفل سیاه برای پخت سوپ جو:

یکی از ادویه هایی که علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهد، دارای خواص بی شماری می باشد فلفل سیاه است. این ادویه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خواص ضد باکتریایی دارد. دارای ویتامین های K و C، آهن و فیبر می باشد. از سرطان جلوگیری می کند و عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد.

پودر سیر برای پخت سوپ جو:

پودر سیر در واقع همان سیر است که خشک شده و به صورت پودر در آمده است. این ادویه دارای خواص بسیار زیادی می باشد. آلسینی که در پودر سیر وجود دارد باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می کند. پودر سیر دارای طبیعت بسیار گرمی می باشد.

خرید ادویه جات

ادویه کاری برای پخت سوپ جو:

ادویه کاری در آشپزی شرق دنیا در کشورهایی چون پاکستان، هندوستان و افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در تهیه و پخت غذاهایی که نیازی به ادویه مخصوصی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ادویه کاری مخلوطی از زردچوبه، دارچین، سیر، هل، زیره و گشنیز می باشد، ولی عنصر اصلی آن زردچوبه و فلفل می باشد. نکته خیلی جالبی که در این ادویه وجود دارد این است که خوردن این ادویه باعث می شود که فرد در وعده غذایی بعدی غذای کمتری بخورد.

نمک برای پخت سوپ جو:

در کل جهان برای پخت همه غذاها از نمک استفاده می کنند و غذا را دارای طعم می کند. استفاده بیش از حد از این ادویه باعث می شود که غذا شور شود و شامل مشکلاتی از جمله بالا رفتن فشار خون می شود. وجود نمک برای بدن ضروری می باشد ولی مصرف زیادآن هم باعث به وجود آمدن فشار خون و ریسک حمله قلبی و سکته مغزی بشود.

پخت سوپ جو بسیار آسان است و کسانی هم که در آشپزی تبحر ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین شکل ممکن تهیه کنند. جو خواص بسیار زیادی دارد که با خوردن سوپ جومی توانید از این خواص بهره مند شوید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *