گیاهان دارویی و ادویه ها

ادویه جات خواب آور

ادویه جات خواب آور

همان طور که می دانیم خوردن و تنفس در زندگی روزمره انسان مهم است. خواب نیز در هم  رده این موارد هم چنان حائز اهمیت می باشد. چرا که معلوم گردیده بدون خواب مناسب بدن عملکرد درستی نخواهد داشت در هنگام خواب بدن از خود حرکتی ندارد و بی حرکت می ماند و خاطرات را تثبیت می کند. افراد اطلاعاتی را که در روز به دست می آورند به حافظه بلند مدت شان انتقال می دهند هم چنین در طول خواب است که به تولید هورمون، رشد عضلانی، تعمیر بافت ها و بازسازی و جوان شدن را انجام می دهد.

اختلالات خواب و بی خوابی چیست:

همه افراد در دوره ای از زندگی خود گاه و بی گاه دچار معضل بی خوابی شده  و از نوعی بی خوابی رنج برده اند. همان طور که می دانیم کمبود خواب تاثیر مستقیمی بر روح و روان انسان داشته، تا جایی که حتی ممکن است دچار مشکلات جسمانی نیز گردد، به همین علت این امر باعث می شود که میزان خواب افراد در همه سنین مختلف، باید مد نظر قرار گرفته شود و تنظیم گردد تا این امر نتواند بر سلامت روحی و جسمی افراد تاثیر سو بگذارد. امار نشان می دهد که بیش از هشتاد میلیون از مردم جهان از بی خوابی مزمن که شامل نود اختلالات مختلف خواب است رنج می برند. و این آمار در مورد خواب افراد بسیار نگران کننده است. به این علت است که بیشتر محققان در پی عواملی برای رفع این مشکل می باشند. و در این موارد تحقیقات فراوانی را به عمل آورده اند. تحقیقات خود را بر روی داروهای شیمیایی، گیاهی و حتی مشاوره های روانشناسی تمرکز نموده اند.

اختلالات خواب و بی خوابی

اختلالات خواب و بی خوابی

عوارض بی خوابی چیست:

بی خوابی های مزمن گاهی حتی ممکن است فرد را درگیر کابوس های فراوان و پشت سر هم و تکراری نماید و روح و روان فرد را دچار تهدید خطر جدی کند. هم چنین بی خوابی منجر به بیماری های متفاوت دیگری از جمله فشار خون بالا، دیابت، اضطراب، افسردگی، چاقی و حتی بیماری های قلبی و … می گردد.

می بینیم که بیشتر این افراد از قرص ها و داروهای متفاوتی برای خوابیدن استفاده می کنند این امر معضل بی خوابی و علت اصلی بی خوابی را درمان نمی کند و تنها سرپوشی برای علت بی خوابی می باشد و بیشتر اوقات صورت مسئله را پاک می کند که متاسفانه این امر مشکلات بیشتری را برای این افراد به بار می آورد و درمان قطعی برای این مشکل نیست. که باید در این باره بیشتر اندیشیده شود.

مکمل های گیاهی

مکمل های گیاهی

ادویه جات موثر در بی خوابی:

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم عوامل بسیاری از جمله داروهای گیاهی مفید و موثر برای درمان بی خوابی معرفی شده و روانه بازار گردیده است. باید بدانیم که داروهای گیاهی برای درمان بی خوابی و آرامش بسیار موثر هستند.

حال باید گفت خواه باشد، خواه مصرف خود گیاه مد نظر باشد. این گیاهان با بوی معطر قادرند به شما آرامش بعد از یک روز کاری سخت را فراهم نمایند.

آب ذغال اخته:

این مورد اثرات آرامش بخشی در تسکین اعصاب و روان دارد. و عصب های مرتبط با آن را که تحت فشار درد هستند آرام تر می نماید. به طورچشم گیری سبب کم شدن اضطراب، بی خوابی وبه ویژه سرگیجه ناشی از آن  می شود.

روش دیگر برای استفاده از ذغال اخته آب آن با یک قاشق چای خوری عسل می باشد که هر شب می توان قبل از خواب از آن استفاده کرد.

چای بابونه:

چای بابونه از موثرترین داروهای طبیعی برای کیفیت خواب افراد می باشد که کمک شایانی به آرامش اعصاب می کند. برای این که این چای بابونه بیشتر به مزاج شما خوش آید می توانید آن را با طعم دهنده شیرین میل نمایید.

موثرترین داروهای طبیعی

موثرترین داروهای طبیعی

عناب:

مقدار مورد نیازی از عناب را در آب بجوشانید سپس بعد از مدتی آن را میل نمایید. استفاده از سرد و گرم جوشانده به سلیقه افراد بستگی دارد. حتی می توانید مقدار اضافه آن را بعد از نگهداری در یخچال پس از مدتی استفاده نمایید.

عناب خشک شده

جوز هندی:

شما می توانید با پودر کردن جوز هندی و اضافه کردن آب و جوشاندن آن و نوشیدن بعد از شام از خواب راحت و آرامش بخشی بهره مند گردید. در بعضی موارد هم می توانید آن را با یک لیوان شیر گرم قبل خوابیدن بنوشید. هم چنین می توانید آن را با غذاهای مختلف سرو کنید. جوز هندی را هم می توانید با عسل استفاده نمایید به این گونه که یک قاشق چای خوری را با یک مقدار پودر جوز هندی ترکیب کرده و 15 ثانیه قبل از خواب بنوشید.

خرید جوز هندی

رازک:

برای مقابله با بی خوابی و بی قراری و تشویش خواب بسیار موثر است. اگر بیشتر موارد از خواب می پرید و اختلال خواب دارید این مورد می تواند به کمک شما بیاید. رازک قادر است که شما را به خوابی عمیق فرو برد تا جایی که به خوبی استراحت کرده باشید.

خرید رازک

سیر:

به یک فنجان شیر یک عدد سیر خرد شده اضافه نمایید سپس یک چهارم آب به آن اضافه کنید و بگذارید که این ترکیب به آرامی بجوشد سپس بنوشید. این جوشانده را قبل از خواب میل نمایید.

سیر سیاه

زیره:

استفاده از زیره به این صورت است که یک قاشق چای خوری از پودر زیره را با یک عدد موز له شده مخلوط می کنیم. قبل از خوابیدن از آن مصرف نمایید. روش دیگر این که آن را به مدت 5 ثانیه در شعله کم جوشانده و سپس به مقدار لازم آب  به آن اضافه نمایید. این جوشانده را هر شب پنج دقیقه قبل خواب استفاده نمایید.

خرید زیره سبز

زعفران:

چای زعفران بهترین نوشیدنی مفیدی است که می تواند به استراحت بدنتان کمک کند و باعث می شود که به بی خوابی دچار نشوید.

پودر زیره

پودر زیره

موارد مهم در مورد رعایت رژیم غذایی برای مقابله با بی خوابی:

  • غذاهایی که از منیزیم سرشار هستند.
  • شیر که از آن به عنوان غذای کامل یاد می کنند.
  • غذاهایی و موادی که دارای ویتامین B  هستند.
  • کربوهیدرات که در خواب آوری زبان زد می باشند.
  • غذاهای دارای تریپتوفان
  • محدودیت در نوشیدن مواد کافئین دار

عوامل دیگری که برای بی خوابی تاثیرگذار است:

  • جایگاه خواب خود را تاریک نمایید وتا حتی الامکان از نور استفاده ننمایید.
  • تختخواب های ارگانیک را مد نظر قرار دهید.
  • به طور مداوم ورزش نمایید و فعالیت های خسته کننده بدنی داشته باشید.
  • در اتاق خواب خود گیاهان آرامش بخش رشد بدهید.
  • حتی الامکان قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.
  • به طور مرتب مدیتیشن کنید.

افراد زیادی از اختلال خواب رنج می برند و از قرص های خواب آور استفاده می کنند که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. چرا که در این عصر مدرن راه حل های دیگری برای غلبه بر بی خوابی وجود دارد و آن استفاده از داروهای گیاهی مفید است که در درمان سریع بی خوابی بسیار موثر و کارآمد است.

برای خرید اینترنتی ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *