گیاهان دارویی و ادویه ها

ادویه بهارات خاورمیانه

ادویه بهارات خاورمیانه

بهارات یک ادویه بسیار رایج در آشپزی خاورمیانه است. کلمه baharat در واقع به معنی “ادویه” در عربی است و در واقع یک ادویه نیست، بلکه ترکیبی از چندین ادویه است. این ادویه در خاورمیانه و حتی مناطقی از آفریقا به خصوص مراکش بسیار رایج است.

آنچه در ترکیب این ادویه موجود است از نظر جغرافیایی متفاوت است ، اما به طور کلی می توانید از فلفل سیاه، گشنیز، پاپریکا، هل، جوز هندی، زیره سیاه، میخک و دارچین انتظار داشته باشید. بسیاری از مردم بهارات را دوست دارند زیرا هیچ نمکی ندارد.

انواع بهارات:

بهارات ادویه غذاهای عربی است همانند گرم ماسالا در غذاهای هندی. ادویه بهارات معمولا از آسیاب شده انواع ادویه است، و یک چاشنی فراگیر است که از منطقه ای به منطقه دیگر و بعضی اوقات آشپزخانه ای به آشپزخانه دیگر متفاوت است. به غیر از ترکیه که بهارات حاوی نعناع است ، و تونس که گل سرخ خشک شده با دارچین و فلفل سیاه ترکیب می شوند بقیه کشورها سماق ، زعفران ، فلفل دلمه ای و زردچوبه در بهارات میریزند.

نحوه استفاده از بهارات:

بهارات از بسیاری جهات در آشپزخانه قابل استفاده است. این می تواند یک چاشنی برای مزه دار کردن گوشت گاو، گوسفند، مرغ، غذاهای دریایی، و سبزیجات باشد. همچنین به سوپ ها اضافه می شود و به عنوان چاشنی استفاده می شود. به هیچ وجه تند نیست. این ماده معطر است و به هر غذایی طعم و عطر خاصی می بخشد مخصوصاً ظروف برنج، عدس و پلو، کمی از بهارات طعم جدیدی می بخشد. بهارات دارای ترکیب بسیار زیبایی از شیرینی و دودی است که می توانید با باز کردن در جعبه آن به خوبی متوجه این بو بشوید.

از بهارات در همه چیز، از همبرگر گرفته تا گوشت بره می توان استفاده کرد. در دستور العمل های مربوط به استفاده از گوشت گاو، قبل از پخت، 1 قاشق چای خوری باهارات را با گوشت مخلوط کنید. از آن جایی که این ادویه بسیار معطر است در مصرف بیش از حد آن اصرار نورزید زیرا غذا تلخ می شود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه ادویه گرام ماسالا می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد تشکیل دهنده ادویه بهارات خاورمیانه

مواد تشکیل دهنده ادویه بهارات خاورمیانه

دستور العمل هایی با استفاده از بهارات:

از آن جایی که بهارات مخلوط چند ادویه است بهتر است تا در از جایی مطمئن در امور ادویه، آن را تهیه کنید تا نتیجه نهایی غذا مزه و طعمی دلنشین داشته باشد.

به عنوان مثال برای استفاده از بهارات در مز دار کردن گوشت مرغ و گوسفند، 1/2 فنجان روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری بهارات، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و نمک را در یک کاسه بریزید. مرغ یا گوسفند را اضافه کنید و بگذارید به مدت 24 ساعت بماند. نتیجه کاملاً خوشمزه است و فقط با استفاده از ترکیبی از ادویه جات مانند بهارات می توان آن را به دست آورد.

بهارات همچنین می تواند هیجان را به سبد نان بیاورد. برای تهیه یک نان پیتا ، کمی کره یا روغن زیتون را روی نان پیتا با قلم مو بمالید و کمی بهارات را روی آن بپاشید. سپس نان را 10 دقیقه در 120 درجه سانتیگراد در فر قرار دهید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *