آموزش باغبانی

آماده سازی باغچه برای بهار

بهار و طراحی گل ها

اگر از ماندن در خانه خسته شده اید و دوست دارید دستکش های باغبانی خود را پوشیده و به حیاط بروید و به کارهای باغبانی بپردازید، فصل بهار، بهترین زمان برای این کار است. به محض گرم شدن هوا، چک لیست خود را تهیه کرده و دست بکار شوید، تا زمان بیشتری برای کاشت بذر و نهال، و نگهداری از باغ خود، داشته باشید.

ابتدا باغ خود را تمیز کنید:

طراحی یک باغ زیبا و بی نقص، با تمیز کردن زمین شروع می شود. برگ های خشک، چوب ها و شاخه های به زمین افتاده و سنگ هایی که در اثر انقباض و انبساط زمین در فصول سرد و گرم سال به وجود آمده اند، را جمع آوری کرده و از سر راه خود خارج کنید.

طراحی باغ بهار

طراحی باغ بهار

خاک خود را آزمایش کنید:

تفاوتی ندارد که می‌خواهید در زمین خود چه بکارید. خواه گل باشد، خواه سبزیجات و خواه گیاهان دارویی و یا ترکیبی از آنها، دانستن ترکیب خاک موجود در طراحی موفق یک باغ، به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای دانستن اینکه آیا خاک شما، به مواد مغذی یا مواد معدنی، و یا تعدیل کننده ی اسیدی یا قلیایی نیاز دارد یا خیر، بهتر است نمونه ای از آن را برای یک ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮔﯿﺎهی بفرستید و یا یک دستگاه تستر خاک، از فروشگاه های باغبانی و یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

یک دستگاه تستر خاک، اطلاعات کاملی را درباره ی میزان PH خاک و مواد مغذی موجود، مانند نیتروژن، پتاسیم و فسفر، در اختیار شما قرار می دهد. بهتر است تقریباً هر سه سال یکبار، آزمایش دقیق تری از خاک خود را از ﻣﻮﺳﺴات ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮔﯿﺎهی، انجام دهید.

بهار و گل های رنگارنگ

بهار و گل های رنگارنگ

علف های هرز موجود را از بین ببرید:

کلیه علف های هرز موجود را از بستر باغ بهاره خود پاک کنید. هرچه علف های هرز بیشتری را از بین ببرید، رقابت بین گیاهان باغچه، در برابر دریافت نور خورشید، مواد مغذی و رطوبت، کمتر خواهد بود.

بررسی کنید که آیا خاک برای کاشت مناسب است:

یک مشت خاک بردارید و آن را فشار دهید. اگر به راحتی فشرده شد و فرو ریخت، بستر باغ شما، برای ایجاد باغ بهاره، آماده خواهد بود. در غیر اینصورت، اگر به صورت توده ای سفت بهم بچسبد، نشان دهنده ی این است که بیش از حد مرطوب است. در این صورت، بهتر است یکی دو هفته دیگر صبر کنید، تا رطوبت به جای مانده از فصل زمستان، بیشتر تبخیر شود.

بذر گل ابری سفید

خاک خود را برای کشت آماده کنید:

مهمترین عنصر در طراحی یک باغ، شروع کار با یک خاک غنی از مواد مغذی و زهکشی خوب است. اگر خاک به اندازه ی کافی خشک شده بود، می توانید آماده سازی بستر را برای کاشت گل و سبزیجات، شروع کنید. برگ های خشک شده را حذف کرده و از مواد کمپوست شده مانند Miracle-Gro® استفاده کنید، که خاک شما را، غنی از مواد مغذی و غذای گیاهی، خواهد کرد. اگر ترجیح می دهید مخلوط کمپوست را خودتان درست کنید، می توانید از مخلوط کمپوست، پیت ماس اسفگنوم یا سایر اصلاح کننده های خاک، استفاده کنید.

طراحی باغ بهار

طراحی باغ بهار

لبه های بستر خود را ایجاد کنید:

یک لبه ی دقیق و مرتب، برای بستر خود، ایجاد نمایید، تا از چمنزار اطرافش متمایز شود. از یک بیل تیز یا یک لبه ساز، برای این منظور استفاده کنید. لبه ها را آنقدر عمیق ایجاد کنید، تا ریشه های چمن های رشد کرده در بستر را قطع کند.

از رشد مجدد علف های هرز جدید، جلوگیری کنید:

در اوایل فصل بهار، می توان از مواد پیشگیری کننده ی رشد علف های هرز، قبل از ظهور آنها، استفاده کرد. مواد پیشگیری کننده Miracle-Gro® را، در اطراف گیاهان خود در بستر بریزید. مراقب باشید که این مواد را، تنها در کنار گیاهانی که مجاز هستید و در لیست برچسب محصول قید شده، استفاده کنید.

بذر گل شاهپسند بنفش

درختان را در صورت نیاز، هرس کنید:

درختان برگریز، و یا درختانی که به صورت سالانه برگ های خود را از دست می دهند را، قبل از شروع خواب زمستانی، هرس کنید. برای تغذیه درختان خود به روشی آسان و موثر، مواد Miracle-Gro® مخصوص درختان و بوته ها استفاده نمایید و طبق دستورالعمل های نوشته شده روی بسته بندی، عمل کنید.

هرسِ درختان میوه ای که به مراقبت و هرس بیشتری احتیاج دارند را می توانید از اواخر زمستان شروع کنید. به خاطر داشته باشید که درختان جوان، نسبت به درختان کهن سال، در معرض آسیب بیشتری هستند. شاخه های اضافی درخت را برای نفوذ نور کافی به میوه درختان، هرس کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *