خوشمزه ها

طرز پخت گوشت دنده آرام پخته شده

دنده به ارامی پخته شده

در حالی که بسیاری از مردم، ترجیح می دهند که برش های گوشت تمیز و آماده را از سوپرمارکت ها یا قصابی ها خریداری و تهیه نمایند، اما هر از گاهی، عده ای یافت می شوند که قیمت فوق العاده زیاد روی بسته را دیده و با خود فکر می‌کنند: چرا خودم درست کردن آن را امتحان نکنم؟ به این ترتیب، این گونه بود که دستور پخت دنده های آرام پخته شده، ابداع شد.

اولین باری که پخت گوشت دنده را امتحان کردیم، به مدت کافی پخته نشده بودند. گوشت کاملاً پخته شده، اما سفت و محکم و ناخوشایند بود. با این حال، ما نا امید نشدیم. پس از انجام برخی تحقیقات، اطلاعات بیشتری در مورد این برش گوشت با نام “دنده های کوتاه گوشت گاو/شیشلیک” (Beef Short Ribs) پیدا کردیم.

ادویه باربیکیو گوشت

دنده های کوتاه گوشت گاو، به طور کلی، همراه با سایر برش های گوشت سفت تر مانند استیک یا فیله (stew beef)، و یا گوشت سرسینه (brisket) در قصابی ها یافت می شود. اگر یک قسمت گوشت سفت باشد، به این معنی نیست که بی ارزش است. در واقع، این برش های گوشت گاو، برای کسانی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، گزینه های بسیار مناسبی است.

شما می توانید عطر و طعم غنی گوشت گاو و تمام مواد مغذی موجود در آن را، با قیمت کمتری نسبت به استیک پهلو گاو (London broil) یا گوشت استیکی (steak) به دست آورید. تنها نکته این است که شما باید روش صحیح پخت گوشت را بدانید. با این دستوری که به شما ارائه خواهیم داد، شما دانش طبخ کامل آنها را فرا خواهید گرفت.

برای مطالعه مقاله انواع استیک گوشت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوشت دنده خام

گوشت دنده خام

کدام دنده گوشت مناسب است:

برای این دستور، ما از دنده های کوتاه، همراه با استخوان استفاده کردیم. در بعضی مناطق، ممکن است این شیشلیک ها، بدون استخوان باشند، که در این صورت، کمی گران ترند. اما اهمیتی ندارد که کدام یک را خریداری می کنید. با تمام شدن زمان پخت این دنده ها، آنقدر نرم و لطیف خواهند بود که گوشت به راحتی از استخوان جدا خواهد شد.

گاهی اوقات، دنده های کوتاه، مقدار زیادی چربی روی گوشت خود دارد. اگر حس کردید مقدار چربی بسیار زیاد است، می توانید قبل از پختن گوشت، به راحتی بنابر ذائقه خود، چربی ها را جدا کنید. اگر چربی زیادی روی گوشت باشد، بافت شیشلیک شما تا حدودی چرب خواهد بود. با این حال، همه چربی ها را جدا نکنید، زیرا مقدار کمی از آن، طعم و لطافت خاصی به گوشت شما می بخشد.

فلفل قرمز خشک شده

در دستور ما از کمی گیاه رزماری، برای عطر و طعم دهی به دنده ها استفاده شده است. اگر رزماری را دوست ندارید، نگران نباشید. تنها مقدار بسیار کمی از آن به کار رفته که در انتها، با طعم سیر، پیاز، سس Worcestershire و گوشت گاو به خوبی ترکیب می شود.

در این دستور، مایع برایزینگ (Braising) به تنهایی بسیار بسیار خوشمزه است؛ حتی بدون وجود سایر مواد طعم دهنده. بعد از اینکه گوشت را از قابلمه خارج کردید، اجازه دهید آبِ گوشت به مدت پنج دقیقه بجوشد؛ تا یک سس غلیظ و فوق العاده خوشمزه داشته باشید. همچنین می توانید هنگام پخت گوشت، صبر کنید تا آب آن غلیظ شود. علاوه بر آن، می توانید آب گوشت خود را منجمد کرده و از آن به عنوان یک طعم دهنده ی خوش بو، برای انواع سوپ یا خورشت استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله ادویه گوشت قرمز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوشت با استخوان دنده

گوشت با استخوان دنده

شیشلیک، یک غذای راحت و بسیار خوشمزه است و می توانید آن را همراه با پوره سیب زمینی خامه ای، سبزیجات سبز و رولت های نرم و لطیف سرو کنید.

ادویه ابگوشتی

مدت زمان آماده سازی: ۱۵-۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۶-۸ ساعت

مناسب برای: ۴ تا ۶ نفر

دستور پخت دنده های کوتاه گاو/شیشلیک آرام پخته شده:

مواد مورد نیاز:

  • دنده های کوتاه گوشت گاو: ۳ پوند دنده های کوتاه گوشت گاو
  • نمک و فلفل: مقدار لازم
  • طعم دهنده ی گوشت گاو که در ۳ فنجان آب گرم حل شده باشد: ۳ عدد
  • سس Worcestershire: ¼ فنجان
  • پودر سیر: ۱ و ½ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز: ۱ و ½ قاشق چای خوری
  • ساقه رزماری: ۱ عدد
  • روغن: مقدار لازم

برای مطالعه مقاله مزه دار کردن گوشت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوشت کباب شده دنده بسیار خوشمزه

گوشت کباب شده دنده بسیار خوشمزه

مرحله ۱: سس Worcestershire، طعم دهنده گوشت گاو و آب گرم را درون یک قابلمه بزرگ روی اجاق بریزید. پودر سیر و پودر پیاز را اضافه کنید، هم بزنید تا ترکیب شودن. روی دنده های کوتاه، نمک و فلفل بپاشید.

مرحله ۲: در یک ماهیتابه بزرگ، دو یا سه قاشق غذاخوری روغن ریخته و روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید تا داغ شود. هنگامی که روغن داغ شد، دنده های کوتاه را با فاصله حدود 5 سانتیمتر از هم روی ماهیتابه بچینید و آن ها را تفت دهید تا به رنگ قهوه ای درآید. سپس قطعات را بچرخانید تا روی دیگر آنها نیز طلایی شود.

ادویه کباب کوبیده

مرحله ۳: وقتی تکه های گوشت پخته شدند، آنها را داخل آرام پز قرار دهید. این مراحل را آنقدر تکرار کنید تا تمامیِ دنده ها به خوبی سرخ و برشته شده و داخل آرام پز قرار گیرند. سپس ساقه ی گیاه رزماری را روی دنده های کوتاه قرار دهید و درپوش آرام پز را ببندید.

مرحله ۴: غذا را به مدت شش تا هشت ساعت، تا زمانی که گوشت ها نرم و به راحتی از استخوان جدا شوند، بپزید. گوشت ها را همراه با یک سیب زمینی پوره شده و سبزیجات سبز سرو کنید. همه عاشق آن خواهند شد.

برای خرید ادویه جات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *