گیاهان

گل لاله عباسی

معرفی گل لاله عباسی

گل لاله عباسی برای مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و رشته کوه های آند در کشور پرو می باشد و به صورت یک ساله رشد می کند. این گیاه دارای انواع مختلفی می باشد. گل هایش به شکل شیپوری و با رنگ های قرمز، زرد، سفید و صورتی می باشند.

گل های لاله عباسی در بعد از ظهر باز می شوند و عطر افشانی می کنند و در صبح ها بسته می شوند. این گیاه گرما را دوست دارد و در فصل تابستان تا فصل پاییز رشد و نمو خوبی دارند. با شروع فصل زمستان و سرما گل ها پژمرده می شوند و اگر در گلدان کاشته شده باشند، می توانید آن را به داخل ساختمان انتقال دهید.

گل های لاله عباسی تخم مرغی شکل و دارای 5 گلپر به هم چسبیده و ساقه های بلند می باشند. طول ساقه هایش معمولا به 80 سانتی متر می رسد. این گل ها از جمله گیاهانی می باشند که برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشند. حتی می توانید به عنوان پرچین و حفاظ خانه استفاده کنید.

انواع گل لاله عباسی:

گل لاله عباسی میکس، گل لاله عباسی هفت رنگ ایتالیایی، گل لاله عباسی زرد پر گل، گل لاله عباسی پا بلند از انواع گل های لاله عباسی می باشند.

بذر گل لاله عباسی قرمز

شرایط نگهداری از گل لاله عباسی:

برای نگهداری در شرایط مناسب از گل لاله عباسی باید شرایط نور، آبیاری، دما و خاک را فراهم کنیم.

نور:

این گیاه به نور مستقیم نیاز دارد و اگر نور خورشید کم باشد، گل ها و غنچه هایش می ریزند و رنگ برگ ها کم رنگ می شوند. نور بیش از حد هم برای این گیاه مناسب نمی باشد زیرا اگر هوا خشک باشد و باعث خشکی خاک بشود، گل ها ریزش پیدا می کند و برگ هایش می سوزد. توجه داشته باشید اگر نور خورشید بیش از حد باشد ولی رطوبت هوا مناسب باشد، مشکل خاصی برای این گیاه به وجود نمی آید.

آبیاری:

هر زمان که احساس کردید که رطوبت خاک کم شده است، گیاه را آبیاری کنید. این گیاه و ریشه هایش به آبیاری غرقابی حساس می باشند و باعث آسیب رسیدن به گیاه می شود. دقت داشته باشید که در فصل زمستان آبیاری گیاه را کمتر کنید.

دما:

گل لاله عباسی مناسب برای کاشت در منطق گرمسیر می باشد و آب و هوای گرم را دوست دارد. با توجه به اینکه این گیاه بومی مناطق گرم می باشد، گرمای بیش از حد را هم نمی تواند تحمل کند. بهترین آب و هوا برای این گیاه زیبا، گرم، مرطوب و شرجی می باشد.

هر چقدر که دمای هوا کم بشود، میزان گلدهی این گیاه هم کم می شودو هر زمان که دمای هوا به صفر درجه برسد، به طور کلی گل ها از بین می روند. بهترین دما برای این گیاه بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد.

خاک:

خاک مناسب برای کاشت این گیاه، خاک زهکشی شده، رسی آهکی و مقدار کمی مرطوب می باشد. اگر خاک کاشت این گیاه دارای مواد مغذی نباشد، باعث می شود که رنگ گیاه کم رنگ شود، برگ ها کوچک شوند و در نهایت گل ها ریزش پیدا می کنند. برای جبرای این کمبود مواد مغذی باید به گیاه کود بدهید، زیرا کمبود عناصر مورد نیاز باعث کاهش گلدهی می شود.

برای مطالعه مقاله معرفی گل بنفشه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل لاله عباسی

گل لاله عباسی

روش های مختلف کاشت و تکثیر گل لاله عباسی:

گل لاله عباسی را به چندین روش می توان کاشت و تکثیر کرد.

بذر:

یکی از روش های کاشت این گیاه، از طریق بذر می باشد. حدودا 24 ساعت قبل از کاشت بذرها، آن ها را خیس کنید، زیرا باعث می شود که زودتر جوانه بزنند.

بهترین زمان برای کاشت این بذر ها در اوایل زمستان می باشد. خاک کاشت بذرها را با کمی کود مخلوط کنید و بعد بذرها را در عمق نیم سانتی متری کاشت کنید. بهترین خاک برای کاشت بذرها خاک نرم همراه با مخلوطی از خاک برگ می باشد. بهتر است روی بذرها را با یک کیسه نایلونی بپوشانید و هر زمان که بذرها جوانه زدند، محفظه نایلونی را از روی بذرها بردارید.

بذرهای جوانه زده را باید در عمق 20 سانتی متری خاک کاشت کنید. هر زمان که بذرهای کاشته شده به 5 سانتی متر رسیدند می توانید آبیاری را کمتر کنید. قبل از آن باید خاکش همیشه مرطوب باشد.

برای کاشت این بذرها در زمین اصلی، باید مقداری کود حیوانی پوسیده به زمین اضافه کنید و با بیل با خاک زمین مخلوط کنید. بعد زمین سوراخ هایی در زمین ایجاد کنید و بذرها را داخل سوراخ ها قرار دهید. و روی بذرها را مقداری خاک نرم و خاک برگ بپوشانید و بعد از کاشت بذرها را آبیاری کنید.

غده:

این گیاه را می شود از راه غده یا ساقه های زیرزمینی تکثیر کنید. برای این روش در فصل پاییز غده های گیاه را در مکانی تاریک در خاک و ماسه قرار دهید.

بذر گل لاله عباسی سفید

بیماری و آفات گل لاله عباسی:

 گل لاله عباسی به راحتی قابل پرورش می باشد و آفات زیادی ندارد. هر زمان هم که به بیماری و آفات گرفتار شود، می توانید با قارچ کش ها و آفت کش ها از بین ببرید.

اگر گیاهان را بیش از حد آبیاری کنید و یا اینکه خاک گیاه دارای مواد مغذی نباشد، برگ ها زرد می شوند. بهتر است که هر زمان که خاک گیاه خشک شود، این گیاهان را آبیاری کنید.

شته ها، حشرات برگ خوار و حلزون ها از آفات این گل ها می باشند. برای از بین بردن حشرات می توانید از سم پودری استفاده کنید و در سطح خاک بپاشید.

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *