گیاهان

گلهای زیبای طبیعی جهان

معرفی گلهای زیبای طبیعی

گل ها همیشه یاد آور زیبایی هستند و با رنگ های زیبا و رایحه های دلپذیرشان به عنوان زیباترین جنبه های طبیعت شناخته می شوند. با توجه به معیار نسبی زیبایی، گل زشتی در طبیعت وجود ندارد، اما برخی از گل های طبیعت واقعا دارای زیبایی و شکوه خاصی می باشند.

معرفی گل های زیبای طبیعت جهان:

در ادامه مقاله این گل های زیبا و طراوت بخش را همراه تصاویر هر کدام شرح می دهیم.

گل ارکیده (Orchid):

ارکیده با گل های معطر و رنگارنگ خود یکی از زیباترین گل های جهان به شمار می رود. انواع و گونه های مختلفی از گل های ارکیده در جهان وجود دارد. گلهای ارکیده در حدود 880 سرده و 250000 گونه مختلف دارند. گل ارکیده مظهر عشق، زیبایی، قدرت و لوکس بودن است.

گل های ارکیده دارای گلبرگ های هندسی هستند که ظاهر زیبایی به آن بخشیده است. گل های زیبای ارکیده مصارف زیادی دارند، این گل ها در صنعت عطر سازی، به عنوان گل های زینتی، و تعدادی از گونه های آن هم در طب سنتی کاربرد دارند.

گل ارکیده

گل ارکیده

گل آلسترومریا:

گلی زیبا و محبوب با تنوع رنگی بالاست که به صورت شاخه بریده در تزئین انواع دسته گل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه زیبا به سرما حساس است. حاوی شیرابه ای است که در صورت تماس با پوست موجب احساس سوزش در پوست می شود. گل های شاخه بریده آلسترومریا چنانچه در دمای مناسب نگهداری شود و هر روز انتهای ساقه ها بریده شده و آب گلدان تعویش شود، مدت 21 روز عمر می کند.

 گل آلسترومریا

گل آلسترومریا

گل دالیا (Dahlia):

گل دالیا یا همان گل کوکب یکی از گل های زیبایی است که بومی کشور مکزیک بوده و گل ملی این کشور محسوب می شود. گل دالیا متعلق به تیره کاسنیان می باشد. دارای 42 گونه مختلف است که معمولا به عنوان گیاهان باغی مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر گیاهان دالیا معطر نیستند. در طیف رنگی متنوعی در رنگ های برنزی، قرمز سفید تا بنفش وجود دارند. از دیگر گونه های این گل ها گل آفتابگردان و گل داوودی می باشد.

گل دالیا

گل دالیا

گل لاله (Tulip):

لاله یکی از گلهای زیبایی است که از خانواده لیلیوم می باشد. انواع مختلفی از این گل در باغ ها و یا گلدان ها کشت می شود. گل لاله به دلیل ظاهر زیبای خود جزو زیباترین گل های جهان محسوب می شود. لاله هادر انواع مختلف و رنگهای متنوع موجود می باشند. این گل زیبا عمدتا در ایران، یونان، بالکان، ترکیه، اسرائیل، فلسطین، اردن، لبنان، شمال آفریقا، شبه جزیره ایبریا می روید.

گل لاله

گل لاله

گل شیپوری (Calla lily):

اسامی متعددی برای گل شیپوری وجود دارد مثل نیلوفر آبی، نیلوفر شیپور و… گل شیپوری گیاهی دایمی و بومی آفریقای جنوبی می باشد. گل شیپوری دارای ریزوم ضخیم و دمگل های بلند است. شکل گل های آن شیپور مانند است. گل شیپوری دارای گل های منفرد و گل آذین آن چمچه است. دارای برگ های تیرکمانی و دمبرگ طویل است. گیاه مناطق گرمسیری است. گل های شیپوری به دو دسته تقسیم می شوند:

گل های شیپوری همیشه سبز که گلهای آن در زمستان ظاهر می شود. دارای گلهایی با اسپات سفید هستند. گیاهان خزان کننده که گلهای آنها در تابستان ظاهر می شوند و گلهای آنها دارای اسپات رنگی (زرد تا طلایی، قرمز تا صورتی، سفید تا زرد کمرنگ با رنگ بنفش در بخش داخلی) هستند.

گل شیپوری

گل شیپوری

گل آنتوریوم:

آنتریوم گیاهی ازخانواده گل شیپوریان بوده و زادگاه آن مناطق مرطوب گرمسیری در جنوب آمریکا است. گل آنتروریوم در اواخر بهار می روید و گل آن ماندگاری زیادی دارد و 2 تا 3 ماه پایدار است. گل های این گیاه به رنگ های سفید، صورتی و قرمز است. برگ ها و ساقه گیاه آنتریوم سمی هستند و در صورت خورده شدن موجب سوزش و حتی تورم و تاول در دهان می شود. آنتوریوم به سرما، آب سنگین حساس است. از این گل زیبا برای گل آرایی استفاده می شود.

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم

گل نرگس:

گل نرگس در بسیاری از نواحی ایران مثل استان فارس، کردستان و بوشهر به صورت خودرو می روید و در رنگهای سفید، زرد و نارنجی مشاهده می شود. معروف ترین نوع نرگس، نرگس شهلا است که به اشتباه به نرگس شیراز نامیده می شود. گل نرگس دارای عطر و زیبایی بی نظیری است. گیاه گل نرگس گیاهی دایمی و پیاز دار است. ارتفاع گیاه بین 30 تا 45 سانتی متر است که در فصل زمستان به گل می نشیند. بهترین زمان کشت گیاه گل نرگس در ماه های مرداد تا شهریور است.

گل نرگس

گل نرگس

گل میخک (Dianthus):

گل میخک گیاهی چند ساله و نیمه مقاوم است. گل ها به صورت منفرد در انتهای ساقه ها قرار گرفته اند. در انواع کم پر و پر پر وجود دارند. لبه گلبرگ ها دندانه دار می باشد. در رنگهای زرد، سفید، صورتی، نارنجی و قرمز وجود دارند. بیشتر به صورت شاخه بریده در گل آرایی و تزئین دسته گل و یا سبد گل مورد استفاده قرار می گیرد. به روشهای متنوعی مثل قلمه، بذر، خوابانیدن و تقسیم بوته تکثیر می شود. بیشتر برای استفاده به صورت شاخه بریده در مزارع گل کشت می شود.

گل میخک

گل میخک

گل زنبق (Iris):

در حدود سیصد نوع گل زنبق وجود دارد که در نیمکره شمالی پراکنده شده اند. زنبق گلی زیبا و قد بلند و رنگارنگ است. جزو گیاهانی است که شرایط نگهداری آسانی دارد. بیشتر در زیبا سازی باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. گل زنبق در رنگ های گوناگونی مثل قرمز، صورتی، سفید، زرد، بنفش، آبی ، قهوه ای تیره، مشکی و گاهی در چند رنگ مشاهده می شود. گل های زنبق عمدتا برای زیبا سازی باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گل ها نمادی از امید، ارزش، پختگی، ایمان و اشرافیت است.

بذر گل زنبق زینتی

گل زنبق

گل زنبق

گل لیلیوم:

لیلیوم گلی زیبا و چند ساله از خانواده لیلیاسه است. زادگاه این گل زیبا و معطر در نیکره شمالی کره زمین است. گل های زیبای آن در رنگهای صورتی، سفید و نارنجی وجود دارند. به عنوان شاخه بریده در گل آرایی و تزئین سبد های گل مورد استفاده قرار می گیرد. دارای پیازی چند ساله است که هر ساله از اوایل تابستان تا اواسط پاییز گل می دهد. لیلییوم گلی بسیار سمی است که بایستی به دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

انواع مختلفی از گونه لیلیوم وجود دارند که بر اساس قد، شکل، گلبرگ و سایر جزئیات در انواع گروه ها دسته بندی می شوند. لیلیومی که امروزه به صورت شاخه بریده استفاده می کنیم جزو لیلیوم ساقه بلند بوده و به عنوان یک گل شاخه بریده مقاومت و طراوت بالایی دارد.

گل لیلیوم

گل لیلیوم

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *