ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت کدو تنبل (زیرنویس فارسی)

کاشت کدو تنبل

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت کدو تنبل را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کدو تنبل را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

از کدو تنبل علاوه بر آشپزی برای تهیه کنسرو نیز استفاده می شود. کدو تنبل ارقام مختلفی دارد که یکی از آنها کدو تنبل هالووین و دیگری دینکسون می باشد. کدو تنبل هالووین به رنگ نارنجی براق و در برخی موارد به رنگ قهوه ای می باشد که شکل و رنگ متفاوتی نسبت به سایر کدو تنبل ها دارد. گوشت آن نیز ضخیمتر از کدو جاکولانترن می باشد.

کدو تنبل برای رشد به خاک حاصلخیر نیاز دارد. گیاهی آفتاب دوست می باشد که برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد. این گیاه در آب و هوای مناسب رشد می کند. زمان کاشت بذری این گیاه اوایل فصل بهار می باشد. رشد سریعی دارد طوریکه 4 ماه زمان می برد تا رشد کند. از طریق بذر تکثیر می شود. مدتی پس از کاشت بذر جوانه می زند. برگهای این گیاه به صورت شگف انگیزی در عرض 6 هفته ظاهر می شود. گلهای این گیاه شیپوری مانند، بزرگ و به رنگ زرد می باشد.

گرده افشانی این گیاه در کمترین زمان ممکن توسط حشرات به خصوص زنبور عسل انجام می شود. در مدت کمی رشد می کند و کدو تنبل بزرگ و بزرگتر می شود که در ابتدای رشد این گیاه سفت و به رنگ سبز می باشد، زمانی که گیاه رشد کرد تغییر رنگ می دهد و به رنگ نارنجی یا قهوه ای تبدیل می شود. زمان برداشت این گیاه هنگامی است که پوست کدو کاملا نارنجی یا قهوه ای شده باشد، طوری که هیچ نقطه سبز رنگی باقی نماند و قسمت گوشتی آن نیز نارنجی شود. شاخه علفی این گیاه به هنگام برداشت خشک می شود. پس از برداشت کدو تنبل که به وسیله ماشین های مدرن کشاورزی انجام می شود آنها را به کارخانه منتقل می کنند و در آنجا پس از شستشو و انجام فعل و انفعالاتی در قوطی های کنسرو بسته بندی می کنند تا به دست مصرف کننده برسد.

برای خرید انواع بذر کدو تنبل می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *