آموزش باغبانی

چگونگی رشد گیاه با نور LED

چگونگی رشد گیاه با نور LED

آیا رشد گیاهان با لامپ­های LED را تازه شروع کرده ­اید و یا به فکر رشد با لامپ­های رشد LED هستید؟ در اینجا اطلاعات عملی برای راهنمایی شما از طریق منحنی یادگیری رشد LED ارائه شده است.

1 – تنظیم ارتفاع رشد LED:

برای افزایش یا کاهش فاصله بین گره، ارتفاع لامپ رشد LED را تنظیم کنید. این حالت ممکن است کاملا واضح به نظر برسد؛ با این حال، با وجود تمام نظرات در مورد ارتفاع لامپ­های رشد، لازم است که برخی از توصیه­ های لازم ارائه شود.

مرحله رشد اولیه – موقعی که لامپ رشد در فاصله 300 میلی­متر از گیاهان قرار داده می­شود. این فاصله حداقل طول بین گره ­ها را تضمین می­کند و فاصله گره­ ها ارتفاع گیاه را مشخص می­کند.

مرحله رویشی – اکنون می­توان نور را در فاصله بین 600-300 میلی­متر قرار داد. این فاصله به تراکم گیاه بستگی دارد. گیاهانی که دارای پوشش برگی زیادی هستند، برای رشد به نور LED کمتری نیاز دارد. گیاهانی که دارای کانوپی بازتری هستند، برای رشد بیشتر به نور LED بیشتری نیز نیاز دارند. در نهایت می­توان از این طریق نوع رشد را تعیین کرد. به خاطر داشته باشید که نکته مهم نیاز گیاه به نور است. اگر گیاهان شما به نور زیادی نیاز دارند، باید نور را در فاصله 300 میلی­متری گیاه قرار داد. اگر گیاهان به نور کمتری نیاز داشته باشند، لازم است که نور در فاصله 600 میلی­متری بالاتر گیاه قرار گیرد که بستگی به میزان دقیق نور دارد. به خاطر داشته باشید که گیاهان شما چگونه رشد می­کند. نحوه رشد گیاه مشخص می­کند که به نور نزدیک­تر نیاز دارد یا دورتر.

مرحله گلدهی و جوانه­ زنی – نور را می­تون در فاصله بین 600-300 میلی­متری بالاتر کانوپی گیاه نصب کرد. به طور کلی، فاصله 400 میلی­متری بالای کانوپی ارتفاع مطلوب برای آویزان کردن لامپ­ها است.

تنظیم ارتفاع LED

تنظیم ارتفاع LED

2 – در صورت نیاز آبیاری را تغییر دهید

با رشد توسط LED مشکلاتی در آبیاری ایجاد می­شود. بیشتر راهنماییهای مربوط به آبیاری و تغذیه گیاه بر اساس نور HPS بوده و در آن تبخیر رخ می­دهد و نیاز است آب تبخیر شده جایگزین شود. تبخیر آب، تغذیه و سایر مشکلات مربوط به لامپ­های رشد نیست و این احتمال وجود دارد که خطرات زیادی را ایجاد کند.

برای مطالعه مقاله چراغ رشد LED می توانید از این لینک استفاده نمایید.

در صورت نیاز آبیاری را تغییر دهید

در صورت نیاز آبیاری را تغییر دهید

3 – بدانید که چه چیزی را برای تغذیه گیاهان خود استفاده می­کنید

گیاهانی که در زیر چراغ­های LED رشد می­کنند نسبت به گیاهان رشد یافته در نور HPS به 30 درصد تغذیه آن نیاز دارند. هنگامی که گیاه در نور LED رشد می­کنند بهتر است کلسیم و منیزیم استفاده شود. در کشت­های هیدروپونیک، به دلیل کاهش تبخیر مواد مغذی، نیاز کمتری به مواد مغذی وجود دارد.

چه چیزی را برای تغذیه گیاهان خود استفاده می­کنید

چه چیزی را برای تغذیه گیاهان خود استفاده می­کنید

4 – سیستم گرمایشی

برای افزایش دمای اتاق در ماه های زمستان ممکن است به سیستم گرمایشی نیاز باشد. در مقایسه با نوردهی HPS، مقدار گرما در منطقه رشد به شدت کاهش می­یابد. این گرما باعث کاهش تنش در گیاهان می­شود، اما در شرایط سرما باید مراقب دمای منطقه در حال رشد باشید.

سیستم گرمایشی

سیستم گرمایشی

برای خرید انواع خاک و کود و گلدان می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *