میوه ها

پوست کندن آناناس با چاقو

چگونگی پوست کندن آناناس یا چاقو

خواص معجزه گر آناناس بر کسی پوشیده نیست. کشف این میوه از قاره ی آمریکا برای صنعت میوه و سلامتی بیشتر به یک حلقه گمشده داروین شباهت دارد تا فقط میوه ی معمولی. نه تنها گوشت این میوه، بلکه پوست آن هم برای کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند خواص زیادی دارد.

امروزه اضافه وزن بیشتر از گرسنگی باعث بیماری می شود. علت اصلی آن ضعف در سوخت و ساز و بدتر از آن عادات بد غذایی است. معمولا تغییر رژیم غذایی به سادگی صورت نمی گیرد. معمولا فرد بر اساس ذائقه ی خود عمل می کند، مگر اینکه نشانه ای بد در بدن یا آزمایشات خود ببیند. قرص های لاغری و مواد شیمیایی ممکن است تغییر وسیعی در آنزیم های بدن داشته باشند و باعث فرسودگی بشوند. پوست این میوه یکی از طبیعی ترین راه ها برای کاهش وزن است.

آناناس میوه ای خوشمزه و آبدار است. اما به دلیل اینکه پوست کندن آن کمی دشوار است برخی از خرید و خوردن آن اجتناب می کنند. عده ای به کمپوت آن روی می آورند که به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده و حتی برخی طعم دهنده ها چندان توصیه نمی شود. البته میوه خشک آناناس طعم جذابی دارد ولی برخی دوست دارند میوه ی آبدار میل کنند. 

مراحل پوست کندن آناناس با چاقو:

در اینجا مراحل پوست کندن آناناس با چاقو را به ترتیب شرح می دهیم.

انتخاب چاقو:

با چاقو های کوتاه یا چاقوهای خیلی پهن مقدار زیادی از بافت خوشرنگ آناناس به اتلاف می رود. چاقو بایستی بلند بوده و تیغه اش متوسط باشد. یک چاقوی میوه خوری برای در آوردن زائده ها ضروری می باشد.

تمیز کردن آناناس:

تاج آناناس که برگچه های آن است، بایستی گرفته شود. حتی می توان بدون چاقو و فقط با گرفتنش و پیچاندن دست آن را جدا ساخت. بخش زیرین و ریشه ای آناناس که طعمی گس دارد را هم خارج می کنیم. این برش تحتانی کمک می کند که آناناس را بتوان روی میز ثابت نگه داشت (به دلیل صاف شدن سطح زیرینش).

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر آناناس سبز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بریدن آناناس

بریدن آناناس

قسمت های جدا شدنی آناناس:

بافت خوشمزه ی آناناس بین دو بخش گس قرار دارد. هسته ی استوانه ای آن و بافت چسبیده به پوست آناناس که شبیه چشم است، طعم خوبی ندارد. این گوشه های چشم مانند را بایستی به گونه ای برش داد که کاملا جدا شوند. این کار ممکن است باعث شود که سطح مقطع نهایی آناناس کاملا گرد نشود. اما اگر همچنان خواستار سطح برش گرد باشیم، بخش عمده ای از گوشت خوش طعم آن به هدر می رود. پیش از پوست کندن، سطح مقطع بصورت مختلف الاضلاع می باشد. یکی از ردیف های آناناس را انتخاب کرده و با چاقو برش باریکی در سطح ایجاد می کنیم. چاقو را به گونه ای قرار می دهیم که این گوشه ها کاملاً جدا شوند.

برش:

یک چشم را تا انتها در طول خط طولی برش داده و یک خطی با ضخامتی دو سانتی متر ایجاد می شود. با یک زاویه ی چهل و پنج درجه بخش دیگری از پوست و بعدی و این روند را تکرار می کنیم، تا پوست به طور کامل جدا گردد.

خرید آناناس خشک

صیقلی:

ممکن است تعدادی چشم در داخل آناناس باقی مانده باشد که با چاقوی میوه خوری آن ها را خارج می کنیم. می توان آناناس را حلقه حلقه کرد (با همان چاقوی بزرگ) سپس مبادرت به خروج چشم ها نمود.

بریدن هسته آناناس:

در مرکز آناناس ستونی است که آب آن کمتر و بی طعم تر است. حتی برای معدود افرادی ممکن است حساسیت دهانی ایجاد کند. خارج کردن آن پیش از سرو امری ضروری به نظر می رسد. اگر آناناس را حلقه حلقه کردیم، باید با کمک همان چاقوی میوه خوری آن بخش را خارج کنیم. اما اگر آناناس را چهار قاچ کنیم، بخش مرکزی به دلیل تفاوت رنگ مشخص است و با همان چاقوی بلند به راحتی می توان هسته را بریده و خارج کرد و سپس به مبادرت خرد کردن آناناس نمود.

سخن پایانی:

برای کسانی که خواستار کاهش وزن هستند پوست آناناس یک جوشانده ی بینظیر می باشد. پوست را خلال کرده و به همراه عرق دارچین در مخلوط کن می ریزیم. بعد از مخلوط شدن، مایع حاصله را تا ده دقیقه می جوشانیم. سپس صاف کرده و در یخچال می گذاریم. نیم ساعت پیش از هر وعده ی غذایی مصرف می کنیم. این معجون برای کاهش وزن یک معجزه گر است.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *