آموزش باغبانی

نحوه پرورش گیاه هبیسکوس

نحوه پرورش گیاه هبیسکوس

شکوفه های درخشان و پرجلوه گیاه هیبیسکوس مورد توجه باغبانانی است که می خواهند حس گرمسیری به باغ خود اضافه کنند. چند صد گونه از گیاه هیبیسکوس وجود دارد، از جمله دو نوع کوتوله که به 0.61 تا 0.91 متر می رسند تا گیاهانی که می توانند از 2.4 متر 2.4 متر بیشتر شوند.

بسیاری از افراد می دانند که کاشت گیاه هیبیسکوس در گلدان در فضای باز بهتر است، زیرا در هوای سرد می توان آنها را به داخل خانه منتقل کرد. چه تصمیم به پرورش گیاهان گلدانی و چه گیاهان زمینی دارید، باید آنها را بکارید، از آنها اساسی مراقبت کنید و در زمستان آنها را گرم نگه دارید تا با موفقیت در فضای باز رشد کنند.

بخش اول: کاشت گیاه هیبیسکوس

در بخش اول به کاشت گیاه هیبیسکوس می پردازیم

1- گیاه هبیسکوس مقاوم بکارید نه گیاهان هبیسکوس گرمسیری:

چند نوع مختلف از این گیاه وجود دارد و گیاهان مقاوم و گرمسیری از جمله گیاهان رایج هستند. اگر قصد دارید گیاهان خود را در خارج نگه دارید، گیاه هبیسکوس مقاوم احتمالاً بهتر با هوا سازگار می شود. این نوع گیاه هیبیسکوس در منطقه 4 USDA مقاوم است. آنها را در بهار، تابستان یا پاییز بکارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • اگر در منطقه ای که در تمام سال گرم است، مانند فلوریدا، گیاه هبیسکوس می کارید، گیاه هبیسکوس گرمسیری باید بتواند زمستان را تحمل کند.
  • هنگامی که دما به زیر 13 درجه سانتیگراد برسد، احتمالاً همه گونه های گیاه هیبسکس خواهند مرد. می توانید قسمت های نزدیک به زمین مرده گیاه را هرس کنید.
  • شما همچنین می توانید گل رز شارون را در نظر بگیرید که یک نوع درختچه مقاوم از هبیسکوس است.
گیاه هبیسکوس مقاوم

گیاه هبیسکوس مقاوم

2- بذرهای گیاه هبیسکوس را بخرید و در یک دستمال مرطوب و کیسه پلاستیکی قرار دهید تا جانه بزند:

به مرکز باغبانی محلی خود بروید و بذر هیبیسکوس را خریداری کنید. سپس یک دستمال یا حوله کاغذی را با آب مرطوب کنید و دانه ها را در حوله کاغذی بپیچید. حوله کاغذی و دانه ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و هر چند روز یک بار بذرها را بررسی کنید. وقتی جوانه زدند، آماده کاشت هستند.

بذرهای گیاه هبیسکوس را بخرید

بذرهای گیاه هبیسکوس را بخرید

3- گیاهان جوان را از یک گلخانه خریداری کنید:

اگر یک باغبان مبتدی هستید، خرید گیاه به جای کاشت دانه هبیسکوس گزینه بهتری است. شما باید بتوانید در یکی از نهالستان های محلی خود انواع گیاهان هبیسکوس را پیدا کنید.

گیاهان جوان را از یک گلخانه خریداری کنید

گیاهان جوان را از یک گلخانه خریداری کنید

4- کود و خاک مخصوص گلدان را در گلدان ها یا باغچه خود قرار دهید:

گیاهان هبیسکوس در انواع مختلف خاک رشد می کنند، بنابراین بهتر است فقط یک خاک مخلوط گلدان استاندارد برای کاشت آنها تهیه کنید. حتماً آن را با مقداری کود مخلوط کنید، زیرا این امر به تعادل pH کمک می کند. گلدان های خود را با این مخلوط پر کنید یا کود را در خاک باغچه خود که قصد کاشتن هبیسکوس را دارید مخلوط کنید.

کود و خاک مخصوص گلدان

کود و خاک مخصوص گلدان

5- جوانه ها را به گلدان منتقل کنید:

بهتر است بذرهای جوانه زده را به گلدان منتقل کرده و اجازه دهید تا در گلدان رشد کنند تا به اندازه ای بزرگ شوند که به زمین منتقل شوند. پس از آماده شدن خاک، جوانه ها را از کیسه های پلاستیکی خارج کنید. یکی یکی ریشه های آنها را به آرامی با انگشتان خود در حدود 1.3 سانتی متر زیر سطح خاک فشار دهید. اگر بوته های گیاه هیبیسکوس را می کارید، آنها را در گلدان های 20 سانتی متری بکارید.

جوانه ها را به گلدان منتقل کنید

جوانه ها را به گلدان منتقل کنید

بخش دوم: مراقبت های اساسی گیاه هیبیسکوس

در ادامه به چگونگی مراقبت از نیازهای این گیاه می پردازیم.

1- گیاه هیبیسکوس را در محلی نگه دارید که هر روز 6 ساعت آفتاب داشته باشد:

گیاه هیبیسکوس را در محلی از حیاط قرار دهید که آفتاب کامل بگیرد تا رشد کنند. اگر می توانید، آن ها را در جایی قرار دهید که صبح یا اواخر بعد از ظهر نور خورشید دریافت کنند اما در گرم ترین و آفتابی ترین ساعات روز (ظهر تا 4 بعد از ظهر) در سایه محافظت شوند. چنانچه گیاه هیبیسکوس را در گلدان می کارید، اگر متوجه شدید بیش از حد یا کم آفتاب می گیرد می توانید آنها را به مناطق سایه دار یا آفتابی منتقل کنید.

گیاه هیبیسکوس را در محلی نگه دارید

گیاه هیبیسکوس را در محلی نگه دارید

2- خاک را مرطوب نگه دارید، اما اشباع نشده باشد:

هر بار که خاک را لمس کردید و احساس خشکی کردید، هیبیسکوس خود را آبیاری کنید. این گیاهان در خاک کمی مرطوب بهترین عملکرد را دارند ، اما تامین زهکشی لازم است تا خاک خیلی اشباع نشود. اگر هیبیکوس خود را در گلدان پرورش می دهید، حتماً سوراخ های زهکشی در قسمت پایین آن وجود داشته باشد تا خاک خیلی مرطوب نشود و منجر به پوسیدگی ریشه شود.

خاک را مرطوب نگه دارید

خاک را مرطوب نگه دارید

3- به گیاه هیبیسکوس هر هفته در بهار، تابستان و پاییز کود دهید:

هر ساله از خرداد تا مهر، باید اطمینان حاصل کنید که به گیاهان هیبیسکوس خود هر هفته کود دهید تا از مواد مغذی مناسب برخوردار شوند. یک کود محلول در آب خریداری کنید، آن را با آب مخلوط کنید و روی خاک بریزید یا اسپری کنید. کودی را تهیه کنید که فسفر کمی داشته باشد، مانند 20 5 20، زیرا مقادیر زیادی فسفر ممکن است منجر به شکوفه های کمتری شود.

به گیاه هیبیسکوس هر هفته در بهار

به گیاه هیبیسکوس هر هفته در بهار

4- برای تشویق گلدهی آن را در زمستان هرس کنید:

در طول زمستان، از قیچی های هرس برای قطع شاخه های فرعی کوچکتر و منشعب از چارچوب اصلی گیاه استفاده کنید. این کار ممکن است باعث شود چندین گل در جایی که قبلا زیر شاخه قبلی قرار داشت، با گرم شدن هوا ظاهر شوند.

برای تشویق گلدهی آن را در زمستان هرس کنید

برای تشویق گلدهی آن را در زمستان هرس کنید

بخش سوم: گرم نگه داشتن هیبسکوس در زمستان

در آخرین بخش از این مقاله به چگونگی گرم نگه داشتن این گیاه در سرمای زمستان می پردازیم.

1- گیاهان داخل گلدان را به نزدیک خانه منتقل کنید:

اگر گیاهان هیبیسکوس شما در گلدان هستند، آنها را در زمستان تا حد امکان به خانه خود نزدیک کنید. این کار باعث می شود که آن ها چند درجه گرم شوند.

گیاهان داخل گلدان را به نزدیک خانه منتقل کنید

گیاهان داخل گلدان را به نزدیک خانه منتقل کنید

2- یک لایه کود را روی خاک قرار دهید:

در زمان زمستان با تهیه کود خاک را تا حد ممکن گرم نگه دارید. یک لایه را در بالای خاک اطراف ریشه گیاه بپاشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

یک لایه کود را روی خاک قرار دهید

یک لایه کود را روی خاک قرار دهید

3- گیاهان هیبسکوس را در پارچه های مخصوص سرما بپوشانید:

به مرکز باغبانی محلی خود بروید و پارچه های مخصوص سرمای سنگین بخرید تا گیاهان هیبسکوس خود را بپوشانید. این کار به آنها کمک می کند تا در برابر سرما مقاومت کنند و دمای خود را چندین درجه افزایش دهند.

گیاهان هیبسکوس را در پارچه های مخصوص سرما بپوشانید

گیاهان هیبسکوس را در پارچه های مخصوص سرما بپوشانید

4- هیبیسکوس خود را با آب گرم آبیاری کنید:

هر وقت از سال، به طور معمول وقتی به آنها آب گرم داده می شود، بهتر رشد می کنند. با این حال، آب گرم در طول زمستان بسیار مهم است. گیاهان خود را با آبی در حدود 35 درجه سانتیگراد آبیاری کنید تا گرم و سالم بمانند.

هیبیسکوس خود را با آب گرم آبیاری کنید

هیبیسکوس خود را با آب گرم آبیاری کنید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *