آموزش باغبانی

نحوه پرورش اچواریا

نحوه پرورش گیاه آچواریا

اچوریا یکی از محبوب ترین انواع گیاهان گوشتی است و اغلب در باغ های ساکولنت، گل آرایی، محفظه های شیشه ایی، کارهای هنری و حتی کیک عروسی وجود دارد. شکل گل و بوته خیره کننده آن، برگ های پرپشت و تنوع زیاد رنگ که شباهت بسیار زیادی به گل ها دارد که تزئین آنها را آسان می کند. ظاهر منحصر به فرد و نیازهای نگهداری کم آنها باعث محبوبیت گسترده اچوریاها شده است.

نام گیاه شناسی: اچوریا

نوع گیاه: گیاهان گوشتی

اندازه بالغ: مختلف

قرارگیری در معرض نور خورشید: روشن، نور مستقیم

نوع خاک: تخلیه خوب

PH خاک: 6

زمان شکوفه: اوایل بهار تا تابستان

رنگ گل: متفاوت است

منطقه بومی: آمریکای مرکزی، مکزیک، آمریکای جنوبی

چگونه اچوریا را پرورش دهیم:

اچوریا گونه ای گسترده از گیاهان گوشتی بومی مناطق آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و مکزیک است. گیاهان گوشتی در تیره ی اچوریا با گیاهان گوشتی دیگر مانند هاورتیا و سمپرویوم با برگ های نرم و گوشتی که به صورت گل و بوته خیره کننده ای نمایش داده می شوند، متمایز می شوند. اندازه آن ها بسته به نوع آن ها از چند سانتی متر تا 30 سانتی متر متغیر است.

به لطف سهولت مراقبت از آنها، محبوبیت اچوریا در میان باغبانان و علاقه مندان به گیاهان خانگی افزایش یافته است. آنها به خوبی برای محیط های خشک و روشن مناسب هستند و از دوره هایی که به آن ها توجهی نشود جان سالم به در می برند، به این دلایل اچوریا گیاهان خانگی ایده آلی هستند، خواه استعداد پرورش گیاه داشته باشید یا نه!

چگونه اچوریا را پرورش دهیم

چگونه اچوریا را پرورش دهیم

نور:

اچوریا برای رشد به مقدار قابل توجهی نور نیاز دارد. آنها باید هر روز حداقل چهار تا پنج ساعت نور مستقیم دریافت کنند و در حالت ایده آل شش ساعت. اگر اچوریا نور کافی دریافت نکند، کشیده شده و ساقه های آن ها بلند می شود و برگ های آن از هم دور میشوند و اغلب به منبع نور نزدیکتر می شوند. همچنین بعید است که آنها گل دهند. قرار دادن اچواریا در فضای باز در ماه های تابستان به پیشرفت آن کمک می کند.

خاک:

اچواریا به یک محیط رشد متخلخل با تخلیه خوب، برای جلوگیری از رطوبت اضافی اطراف ریشه ها نیاز دارد. مخلوط خاک گلدان کاکتوس استاندارد برای اچواریا مناسب است، که در بیشتر گلخانه ها و مراکز باغبانی یافت می شود. روش دیگر، شما می توانید خاک کاکتوس خود را با مخلوط کردن سه قسمت خاک گلدان معمولی، دو قسمت شن و ماسه درشت و یک قسمت پرلیت ایجاد کنید.

خرید اینترنتی خاک

آب:

آبیاری مهمترین جنبه مراقبت مناسب از گیاه اچواریا است. ایچوریا مانند اکثر گیاهان گوشتی به آب زیادی احتیاج ندارد. بهتر است زیر گلدان اچواریا زیر گلدانی قرار دهید، زیرا در صورت آبیاری سریع ریشه ها می توانند دچار پوسیدگی شوند.

صبر کنید تا خاک خشک شود و قبل از آبیاری دوباره کاملاً خشک شود و سپس خوب آبیاری کنید و اجازه دهید جریان آب از سوراخ های زهکشی گلدان عبور کند. در ماه های تابستان، گیاه اچواریا باید بیشتر از زمستان آبیاری شود.

دما و رطوبت

دما و رطوبت

دما و رطوبت:

اچوریا در شرایط گرم و خشک رشد می کند. در بیشتر موارد، آنها درجه حرارت سرد یا نشت سرد را به خوبی تحمل نمی کنند و رطوبت بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. 1 درجه حرارت و رطوبت متوسط ​​عادی برای اچوریا کافی است فقط مطمئن شوید که آن ها را در مکانی که بیش از حد مرطوب است مانند حمام یا اتاق لباسشویی قرار ندهید.

کود:

کوددهی منظم برای رشد گیاه اچوریا الزامی نیست زیرا آنها به رشد در خاک فقیر عادت کرده اند، در صورت کوددهی بیش از حد آنها در معرض سوختن ناشی ازکود قرار می گیرند. کوددهی گاه به گاه در ماه های بهار و تابستان می تواند به اچوریا در دوره رشد فعال کمک کند. اما باید با احتیاط اجرا شود. از کود کاکتوس یا کود گیاهان گوشتی یا کود مایع رقیق شده دو تا چهار برابر بیشتر از حد معمول استفاده کنید.

خرید کود

کاشت و تعویض گلدان:

گیاهان اچواریا نیازی به تعویض مجدد گلدان ندارند و فقط هنگامی که در ظرف قبلی خود رشد نکردند، باید دوباره آنها را در ظرف دیگری بکارید. برای کاشت مجدد گیاه اچواریا قبل از برداشتن خاک از گلدان، اطمینان حاصل کنید که خاک کاملاً خشک شده است. قبل از قرار دادن گیاه در گلدان جدید، با احتیاط خاک اضافی را از ریشه ها پاک کنید. کاشت مجدد معمولاً در بهار توصیه می شود زیرا گیاه در دوره رشد فعال خود قرار دارد.

تکثیر اچوریا:

تکثیر اچواریا یک روش آسان و سرگرم کننده برای ایجاد گیاهان جدید است. اچوریا به دو روش اصلی گسترش می یابد: از طریق جدا کردن، و از طریق قلمه برگ. یک گیاه شاد و سالم اچواریا از ساقه اصلی خود جوانه می زند، که می تواند به عنوان یک گیاه جداگانه جدا و کاشته شود.

متناوباً ، گیاه اچواریا را می توان از طریق قلمه زدن برگ تولید کرد. برای این کار، یک برگ را با احتیاط و با خم کردن آن به سمت ساقه اصلی گیاه جدا کنید. برگ را صاف و در سینی یا گلدانی از خاک در مکانی روشن قرار دهید – اما از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید. تا زمانی که برگ شروع به رشد ریشه های خود نکند، آبیاری نکنید، که معمولاً طی دو تا سه هفته اتفاق می افتد.

هنگامی که ریشه ها رشد کردند، همانطور که یک گیاه گوشتی بالغ را آب می دهید، آن را آبیاری کنید، بعد از یک ماه یا بیشتر، یک بوته کوچک در انتهای برگ شروع به رشد می کند. برگ را از بوته جدا نکنید زیرا در حال تأمین انرژی و مواد مغذی گیاه گوشتی جدید است. با گذشت زمان، با استقلال بیشتر گیاه گوشتی، برگ قدیمی خرد شده و از بین می رود.

کاشت در گلدان و تعویض گلدان

کاشت در گلدان و تعویض گلدان

انواع اچوریا:

بیش از صد نوع اچوریا وجود دارد. برخی از انواع معروف تر عبارتند از اچوریا شوالیه سیاه، اچوریا پرل، نورنبرگ، اچوریا نقاشی شده،اچوریا نودلوسا و اچوریا ویولت کویین

سمی بودن ایچوریا:

خبر خوب برای صاحبان حیوانات اهلی خانگی – پرورش گیاهان گوشتی از نوع اچواریا برای حیوانات خانگی و انسان بی خطر است! در واقع، از گیاه اچواریا معمولاً به عنوان تزیین روی کیک عروسی استفاده می شود، هرچند که گیاهانی که به صورت ارگانیک رشد می کنند توصیه می شوند. با این حال، حیوانات خانگی بازیگوش و کودکان باید در اطراف اچواریا تحت نظارت قرار بگیرند، اگرچه آنها غیر سمی هستند، اما مصرف آنها توصیه نمی شود.

هرس:

به طور کلی، اچواریا به هرس منظم نیاز ندارد. با این حال، اگراچواریا شما به دلیل کمبود نور خورشید، دارای ساقه ی بلند و برگ های دور از هم و کشیده شود، برای سالم نگه داشتن گیاه و جذاب به نظر رسیدن آن نیاز به هرس دارید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید کاکتوس و ساکولنت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *