خوشمزه ها

دستورالعمل پخت کرپ توت فرنگی خامه ای

دستور پخت کرپ توت فرنگی پنیرخامه ای

همه از اهمیت یک صبحانه‌ی مغذی سالم، با خبرند و در ۹۵ درصد مواقع، یک صبحانه‌ی سالم و مغذی، دقیقاً همان چیزی است که مردم باید به عنوان اولین وعده غذایی خود در صبح میل نمایند. در برخی از مواقع، مردم دوست دارند در مناسبت های خاصی مانند روز تولد، سالگرد، و یا تعطیلات، صبحانه هایی خاص تر و متفاوت تر درست کنند.

معرفی یک صبحانه بی نظیر:

کرپ، یک صبحانه ی شگفت انگیز، سالم ، متعادل و مغذی برای شروع یک روز عادی نیست، اما روشی بی نظیر برای جشن گرفتن در اولین وعده غذایی، ویژه صبحانه، مخصوص کسانی است که دوست‌شان دارید. این دستور پخت کرپ توت فرنگی خامه ای و پنیری خوشمزه، یک وعده غذایی خارق العاده برای روز خاص شما، خواهد بود.

کرپ، نوعی پنکیک بسیار نازک است که بومیِ منطقه بریتنی در شمال غربی فرانسه است و با استفاده از آرد گندم سیاه، شیر، تخم مرغ، آرد سفید و چند ماده دیگر ساخته می شود. خمیر را روی یک سطح داغ و روغنی ریخته و پهن می کنند تا یک پنکیک بسیار نازک و گرد ایجاد شود.

بعد از پخت کرپ، لذت واقعی شروع خواهد شد! از کرپ به عنوان پایه ای برای پر کردن انواع غذاهای خوشمزه استفاده می شود؛ که کرپ را دور این مواد می پیچند. کرپ به نوعی، شبیه به نسخه اروپایی تورتیلا، از غذاهای آمریکای مرکزی است.

برای مطالعه مقاله دستور العمل برگر بادام زمینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کرپ توت فرنگی

کرپ توت فرنگی

انواع کرپ:

به طور کلی، دو نوع کرپ وجود دارد. کرپ هایی که با پنیر، تخم مرغ، گوشت، گیاهان و انواع سبزیجات پُر می‌شوند، و کرپ های شیرین که با نوتلا، خامه فرم گرفته، میوه، شکلات و انواع خوردنی های دیگر پر می شوند. دستور پخت ما، طرز تهیه یک کرپ شیرین است که با پنیر خامه ای شیرین و انواع توت ها، سرو می شود.

در دستور پخت ما، از توت فرنگی استفاده شده است؛ با این حال، اگر شما توت فرنگی را دوست ندارید، یا به آن حساسیت دارید، یا توت دیگری در فصل شما در دسترس است، می توانید در صورت تمایل، توت دیگری را جایگزین آن کنید تا مطابق با سلیقه شما یا شخصی که برایش جشن می گیرید باشد.

یک نکته اساسی که باید بخاطر بسپارید که کرپ ها آنقدر نازک هستند که پختن آنها برای تازه کاران اغلب کمی دشوار است. به همین دلیل هنگام پخت، حتما از تابه چدنی نچسب استفاده نمایید. همچنین قبل از ریختن خمیر، اجازه دهید روغن یا کره بسیار داغ شود تا کرپ های شما، چربیِ زیادی را جذب نکند و سنگین و چرب نشود. ممکن است کرپ اول یا دوم شما، ظاهر خوبی نداشته باشد و خراب شود. کمی زمان می برد تا متوجه شوید که چگونه باید سریع آن را برگردانید و از پاره شدن آن جلوگیری کنید. با این حال، با تمرین بیشتر، سرعت و توانایی لازم را برای چرخاندن سریع کرپ بدون پاره شدن آن را، کسب خواهید کرد.

خرید آرد گندم

زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۵-۲۰ دقیقه

زمان کل: یک ساعت

مناسب برای: ۶-۸ نفر

رده: صبحانه

خاستگاه: فرانسه

دستور پخت کرپ توت فرنگی خامه ای:

در ادامه مقاله مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ توت فرنگی خامه ای را آموزش خواهیم داد.

الف. مواد مورد نیاز برای تهیه کرپ:

  • آرد: یک فنجان
  • شیر: یک فنجان
  • آب: یک دوم فنجان
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • کره: 8 قاشق
  • نمک: یک دوم قاشق چایخوری
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری

ب. مواد مورد نیاز برای داخل کرپ:

  • پنیر خامه ای: 84 گرم
  • پودر قند: ۲ فنجان
  • نمک: یک دوم قاشق چایخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری

پ. مواد لازم برای تهیه سس میوه

  • توت فرنگی: ۲ فنجان
  • شکر: یک چهارم فنجان
  • تزئین: شکر پودر شده

خرید پودر وانیل

مرحله ۱. آماده سازی مواد داخل کرپ

قبل از شروع پخت کرپ، ابتدا باید مواد داخل کرپ و سس میوه را درست کنید. برای درست کردن پنیر خامه ای، در یک کاسه متوسط، پنیر خامه ای را ریخته و با همزن برقی، آنقدر بزنید تا یکدست شود. پودر قند را نیز آرام آرام و هر چند وقت یکبار اضافه کنید و هم بزنید. نمک و وانیل را نیز اضافه کنید ، و آنقدر هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و سپس مواد را به کناری بگذارید.

برای مطالعه مقاله کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد

مرحله ۲. تهیه سس میوه

برای تهیه سس میوه، توت ها را به قطعات کوچک برش بزنید. با استفاده از دستگاه خرد کن، حدود نیمی از توت ها را له کنید تا سس ایجاد شود. شکر را هم به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود و بقیه توت ها را نیز اضافه کنید. سپس سس میوه را به کناری بگذارید.

مرحله ۳. تهیه کرپ

حالا برای تهیه کرپ ها قبل از شروع، حدود نصف یک قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه چدنی نچسب بریزید و با حرارت متوسط تا زیاد آب کنید. در حالی که منتظر ذوب شدن کره هستید، مواد خمیر کرپ خود را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴. ترکیب مواد

آرد، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و شیر و آب را نیز اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.تخم مرغ ها را یک به یک اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، مواد را به خوبی با همزن، هم بزنید. در آخر نیز کره را اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید. اگر ظرف شما قسمت لبریزی ندارد، بهتر است خمیر را داخل یک پارچ کوچک منتقل کنید.

مرحله ۵. آب کردن کره

اکنون کره باید ذوب شود. ماهی تابه را بچرخانید تا کره در کل سطح ظرف پخش شود. بگذارید چند لحظه بیشتر کره داخل تابه بماند تا کمی قهوه ای طلایی شود.

برای مطالعه مقاله کره گیلاس خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پختن کرپ ها

پختن کرپ ها

مرحله ۶. ریختن خمیر در ظرف

مقداری از مخلوط خمیر را درون ظرف بریزید تا حدود نیمی از سطح ظرف را بپوشاند. تابه را کج کنید تا خمیر در تمام سطح تابه پخش شود. منتظر بمانید تا کرپ بپزد و حباب دار شود و کمی از لبه های آن به رنگ قهوه ای در آید. بعد از پخت یک طرف آن، تابه را از روی حرارت بردارید. با استفاده از یک کاردک، لبه های کرپ را گرفته و کمی آن را بلند کنید.

کاردک را زیر کرپ قرار دهید و سپس با یک حرکت سریع مچ دست، کرپ را برگردانید تا پشت آن نیز بپزد و کمی قهوه ای شود. پس از آن، کرپ را روی یک بشقاب قرار دهید. بین کرپ ها، کاغذ مومی یا کاغذ روغنی قرار دهید تا به هم نچسبند. این کار را آنقدر تکرار کنید تا زمانی که از همه خمیر استفاده شوند.

مرحله ۷.سرو کردن

برای سرو، یک کرپ را روی بشقاب قرار داده و روی آن را با یک لایه نازک پنیر خامه ای، پر کنید. در وسط کرپ، حدود یک چهارم فنجان از سس توت فرنگی را بریزید. سپس لبه های کرپ را به سمت وسط تا کنید. این دسر، یک نوع بوریتو، با کرپ است. روی آن را نیز با توت فرنگی و کمی پودر قند، تزئین نمایید. کرپ شما آماده است! نوش جان!

برای خرید غلات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *