آموزش باغبانی

نحوه کاشت سرخس

نحوه کاشت سرخس

کاشت سرخس می تواند بسیار دشوار باشد. دانستن اینکه در چه موقع از سال می توان آن را کاشت، چگونه آن را جابجا کرد، چگونه برگ های بزرگ را اداره کرد بسیار دشوار است. با کمی کار، به راحتی می توان آن را انجام داد و فقط زمان کوتاهی طول می کشد.

1- کاشت سرخس را در داخل خانه شروع کنید:

به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای نامناسبی برای نوع خاصی از سرخس شما دارد. همه انواع سرخس ها به آب و هوای متفاوتی احتیاج دارند، با این حال اکثر آنها جو مرطوب گرم را ترجیح می دهند. سرخس را در داخل خانه رشد دهید تا زمانی که شروع به مشاهده برگهای متعدد از مرکز کنید.

هدف این است که آن را تا زمانی که ریشه کافی برای نگه داشتن گیاه داشته باشد، پرورش دهید، اما نباید گیاه را زودتر از موعد از زمین بیرون بکشید. اگر مطمئن نیستید که سرخس برای کاشت در فضای باز کاملاً آماده است یا نه، آن را مدتی دیگر در زمین بگذارید.

رشد سرخس در گلدان

رشد سرخس در گلدان

2- بهترین زمان سال برای کاشت را مشخص کنید:

در فصل بهار (جایی که زمستان سرد و مرطوب در محل زندگی شما است) بهترین حالت است. در آب و هوای گرم، پاییز ترجیح داده می شود.

سرخس های گیاهی با دست

سرخس های گیاهی با دست

3- سرخس را برای جابجایی آماده کنید:

اگر سرخس شما اندازه خوبی دارد و به طور فعال در حال رشد است، برگها را به اندازه نصف طول آنها برش دهید. این امر باعث سهولت حرکت و کاهش استرس گیاه می شود.

گیاه سرخس را هرس کنید

گیاه سرخس را هرس کنید

4- حجم مناسبی از ریشه ها را بیرون بیاورید:

از کشیدن خاک زیاد همراه با ریشه ها نترسید. شکل توپ ریشه خیلی مهم نیست، بنابراین نگران شکل گیری آن نباشید. این کار بیش از هر چیز به ریشه ها صدمه می زند.

گیاه سرخس را از ریشه بیرون بکش.

گیاه سرخس را از ریشه بیرون بکش.

5- حفره ای به اندازه توپ ریشه حفر کنید و سرخس را داخل آن قرار دهید:

گذاشتن مقدار زیادی فضای مناسب برای قرار گرفتن توپ ریشه در سوراخ اشکالی ندارد، زیرا آن را پر کرده و در فضای اضافی آبیاری می کنید.

حفاری زیر سرخس با لوازم باغبانی

حفاری زیر سرخس با لوازم باغبانی

6- آب را در منطقه بریزید:

آبیاری را بیشتر از حد معمول انجام دهید زیرا این امر باعث آماده شدن خاک و عادت دادن سرخس به منطقه جدید می شود.

به سرخس آب دهید

به سرخس آب دهید

7- خاک را به صورت نرم پر کنید:

فضای اضافی را با خاک پر کنید ولی خاک را خیلی فشرده نکنید، خاک را نرم بگذارید.

خاک ساختن با دست

خاک ساختن با دست

8- در نظر گرفتن رشد گیاه:

گیاه را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که با همان سرعت قبل از کاشت رشد می کند. نرخ رشد باید تقریباً برابر باشد. اگر گیاه خوب جواب نمی دهد، آن را به همان جایی که قبلاً داشتید برگردانید. مکان گیاه را بیش از حد جابجا نکنید زیرا این کار به گیاه آسیب می رساند.

سرخس شما رشد کرد

سرخس شما رشد کرد

برای خرید بذر می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *