آموزش باغبانی

نحوه ساخت آستر گلدان

نحوه ساخت آستر گلدان

هر زمان که شما در گلدان های تزئینی یا کشتزارها کاشت میکنید، مخصوصاً آنهایی که فاقد سوراخ زهکشی هستند، می توانید با استفاده از آسترهای گلدان، دردسر زیاد خود را کم کنید. با استفاده از آستر، شما می توانید گیاهان را بدون ایجاد مزاحمت در ریشه ها داخل و خارج کنید.

همچنین می توانید با قرار دادن خاک به طور مستقیم در گلدان، از ایجاد یک خرابکاری بزرگ جلوگیری کنید. در چند مرحله آسان و با چند ماده ساده می توانید یک آستر ایجاد کنید که باعث تخلیه آب، تنفس ریشه ها و شکوفا شدن گیاهان شود!

استر را به دور گلدان خود بپیچید

در این مرحله یاد می گیرید چطور باید استر را به دور گلدان خود بپیچید.

1- مواد آستر گلدان خود را انتخاب کنید:

متداول ترین مواد، مواد پلاستیکی و پارچه ای مانند گونی است. گیاهان کوچکتر حتی می توانند از فیلترهای قهوه استفاده کنند. ماده ای که استفاده می کنید به اندازه آستر گلدان و نوع موادی که در اختیار دارید بستگی دارد. در اطراف خانه خود بگردید و مواد دیگری را که می توانید تغییر کاربری دهید و در آستر گلدانها استفاده کنید، پیدا کنید.

گالن های شیر پلاستیکی، بطری ها و موارد مشابه می توانند آسترهای گلدان عالی باشند. می توانید قسمت بالایی را قطع کرده، قسمت داخلی آن را بشویید و بدنه ظرف یا بطری را درون گلدان با اندازه مشابه قرار دهید. شما باید از موادی استفاده کنید که بتوانید آن را سوراخ کنید. بسیار مهم است که آب از داخل گلدان شما تخلیه شود.

سه گلدان متفاوت

سه گلدان متفاوت

2- آستر را نسبت به گلدان اندازه بگیرید:

به عبارت دیگر، آستر خود را درون گلدان قرار دهید و از یک وسیله نوشتاری برای علامت گذاری مکان هایی که باید برش دهید یا مرتب کنید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از یک قطعه گونی استفاده می کنید، آن را درون گلدان قرار دهید و جایی را که گونی فراتر از لبه گلدان است، مشخص کنید. اگر از یک کارتن پلاستیکی قدیمی استفاده می کنید، آن را از جایی که باید برش بزنید علامت گذاری کنید تا محتاطانه درون گلدان قرار گیرد.

آستر می تواند اندازه کف گلدان شما باشد، اما لازم نیست. اگر یک گلدان بسیار عمیق دارید، ممکن است نخواهید کل آن را با خاک پر کنید. اگر یک آستر گلدان ایجاد کردید که از استحکام و مقاومت کافی برای نگهداری خاک و گیاه شما برخوردار باشد، همیشه می توانید طوری آن را به وجود آورید که از لبه گلدان آویزان باشد بدون اینکه کاملاً به سمت پایین برود. به نظر می رسد که کشتزار یا گلدان کاملاً پر است، اما در واقع فقط آستر پر می شود. اگر آستر به زیر گلدان نمی رسد، می توانید سنگ یا بسته بندی بادام زمینی را نیز در گلدان قرار دهید.

استر را در گلدان مورد نظر قرار دهید

استر را در گلدان مورد نظر قرار دهید

3- آستر خود را مرتب کنید:

به طور معمول، شما باید آن را ببرید تا به راحتی قابل مشاهده نباشد و به نظر برسد که گیاه مستقیماً در گلدان تزئینی یا کشتزار قرار می گیرد. با این حال، باید مقداری کافی باقی بگذارید تا بتوانید در هنگام نیاز به بیرون کشیدن آستر از گلدان، آن را محکم بگیرید. با استفاده از قیچی تیز، مواد آستر را در امتداد علامت هایی که قرار داده اید، ببرید. آن را در گلدان قرار دهید، و اگر نیاز به اصلاح مجدد دارید دوباره بررسی کنید.

اگر از آستر پارچه ای، مانند گونی استفاده می کنید، سعی کنید اجازه دهید آستر برای نمای تزئینی نشان داده شود. می توانید مواد اضافی را در دو طرف آستر بگذارید تا وقتی نیاز به بیرون کشیدن آستر از گلدان یا زمین دارید، تقریباً مانند دسته عمل کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه آن را با خاک سنگین پر کنید، دو بار بیرون کشیدن آستر را از داخل گلدان به صورت تمرینی انجام دهید. برای محکم شدن به مواد کافی نیاز دارید.

برش کناری آستر

برش کناری آستر

4- سوراخ های زهکشی را در پایین آستر برش دهید:

سوراخ ها باید به طور مساوی در پایین آستر پراکنده شوند و باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا آب تخلیه شود اما آنقدر بزرگ نباشد که با هر بار انتقال گلدان تکه های خاک را از دست دهید. که هدف اصلی شما را شکست می دهد! حفره های زهکشی برای گیاهان سالم کاملاً مهم است. اگر ریشه ها دائماً خیس شوند، نمی توانند هوای مورد نیاز خود را بدست آورند. گیاهان اغلب به دلیل نشستن در آبگیرهای راکد و ایجاد پوسیدگی می میرند. خواه از پلاستیک، پارچه، از فیلتر استفاده می کنید، باید سوراخ های آن را برش دهید یا سوراخ کنید.

این یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از آسترهای گلدان است. هنگامی که در گلدان یا کشتزار کاشت می کنید که سوراخ زهکشی ندارد، آستر گلدان به شما امکان می دهد گیاه را از گلدان بلند کنید، اجازه دهید ریشه ها به درستی تخلیه شوند و دوباره آن را درون گلدان قرار دهید.

ایجاد سوراخ در آن

ایجاد سوراخ در آن

کاشتن در گلدان

حال که آستر را در گلدان قرار دادید نوبت کاشت گیاه است.

1- آستر خود را با خاک گلدان پر کنید:

خاک گلدان مورد استفاده شما به گیاه بستگی دارد. خاک خوب رطوبت و مواد مغذی را در ریشه ها نگه می دارد، در حالی که هنوز به آنها امکان نفس کشیدن را می دهد. شما می توانید خاک های مختلف گلدان را در هر فروشگاهی که لوازم باغبانی می فروشد پیدا کنید. بدنبال مواردی باشید که به طور خاص حاوی پیت ماس، پوست کاج و پرلیت یا ورمیکولیت باشند. گلدان را قبل از قرار دادن گیاه تقریباً تا نصف پر کنید.

خرید خاک هایی که مخصوص گلدان هستند بسیار مهم است. مواردی مانند خاک باغچه و مالچ برای کاشت در ظروف مناسب نیستند. دو یا سه اینچ بین بالای خاک و لب گلدان فاصله بگذارید.

خاک و آستر و گلدان صورتی

خاک و آستر و گلدان صورتی

2- گیاه خود را در خاک قرار دهید:

بزرگترین گیاه باید در مرکز گلدان قرار بگیرد و گیاهان کوچکتر می توانند به محیط نزدیکتر شوند. بعد از انتقال گیاه خود به خاک گلدان، خاک بیشتری اضافه کنید تا ریشه ها کاملاً پوشانده شوند. خاک نباید خیلی محکم فشرده شود – خاک “کرکی” بهترین خاک برای رشد در گلدان است.

نشان می دهد که چقدر خاک باید اضافه شود.

نشان می دهد که چقدر خاک باید اضافه شود.

3- گلدان خود را در زیر نور آفتاب قرار داده و مرتباً آن را آبیاری کنید:

با این حال، در مورد آبیاری زیاد احتیاط کنید. سطح خاک را لمس کنید، و هر زمان که احساس خشکی کردید آب به آن اضافه کنید. به آرامی آب اضافه کنید تا جایی که از سوراخ زهکشی آب جاری شود. در حالت ایده آل، یک گلدان زهکشی شده در گلدان تزئینی شما وجود دارد. در غیر این صورت، شما باید آستر و گیاه را بلند کنید، گلدان را تخلیه کنید، و آستر را بچرخانید و دوباره در گلدان قرار دهید. کل منطقه ریشه باید مرطوب باشد، اما مدام خیس نباشد. تهویه و زهکشی بسیار مهم است.

آب به طور منظم و دور از آفتاب نگه دارید

آب به طور منظم و دور از آفتاب نگه دارید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *