گیاهان

معرفی پیچ کلماتیس

معرفی پیچ کلماتیس

پیچ کلماتیس گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت رونده رشد می کند. پیچ کلماتیس گیاهی چند ساله است که از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود و گلهای زیبایی دارد. پیچ کلماتیس در بیشتر مناطق کشت می شود و آب و هوای مناطق معتدل و سرد را می پسندد. گیاهی از خانواده آلاله سانان می باشد و گیاهی پیچنده می باشد.

مشخصات گیاهی پیچ کلماتیس

کلماتیس گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت رونده رشد می کند. پیچ کلماتیس گیاهی از خانواده آلاله سانان می باشد. این گیاه به داربست، محافظ و … می چسبد و بالا می رود. برگهای این گیاه به صورت متقابل بر روی ساقه گیاه قرار می گیرد و رشد می کند. برگهای این گیاه قلبی مانند با شیارهای ظریف می باشد. پیچ کلماتیس بومی مناطقی از شرق آسیا می باشد. این گیاه گلهای زیبای به نسبت بزرگی دارد که به هنگام شکفتن منظره زیبایی را نمایان می کند.

گیاه پیچ کلماتیس گونه های مختلفی دارد که به دو دسته کلماتیس گل درشت و گل ریز تقسیم می شود. برای رشد نیاز به هرس دارد هر از چند گاهی به طور منظم گیاه را هرس کنید. گیاهی خزان پذیر می باشد طوری که با شروع فصل سرما برگهای آن تغییر رنگ می‌دهند البته برخی از گونه ها همیشه سبز می باشند. گلدهی این گیاه در فصل بهار می باشد. اگر به دنبال خلق زیبایی هستید می توانید از این گیاه استفاده کنید. با کاشت این گیاه در کنار در ورودی منزل خود می توانید جلوه زیبایی را به وجود بیاورید و چشم همگان را مجذوب این زیبایی کنید.

پیچ کلماتیس

پیچ کلماتیس

شرایط رشد گل کلماتیس

گیاه پیچ کلماتیس رشد متوسطی دارد طوری که ارتفاع آن به سه متر نیز می رسد. این گیاه در مناطق معتدل و سرد رشد می کند، مناطقی با آب و هوای گرم برای رشد این گیاه مناسب نیست. این گیاه برای رشد به نور مستقیم خورشید نیاز دارد هر چقدر نور خورشید زیادی به این گیاه بتابد گلها درشت تر و زیباتر می شوند، این گیاه در سایه رشد خوبی نخواهد داشت بنابراین در زمان کاشت آن را در مکانی آفتابی بکارید.

کلماتیس برای رشد به آبیاری متوسط و کمی نیاز دارد آبیاری این گیاه را زمانی انجام دهید که خاک آن کاملاً خشک شده باشد، برای رشد به خاک سبک و غنی نیاز دارد برای این منظور از مخلوطی از خاک پیت ماس، ماسه و خاک برگ استفاده کنید. از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود و رشد آسانی دارد.

کاربرد پیچ کلماتیس

پیچ کلماتیس گیاهی زیبا و زینتی است که از آن به عنوان یک گیاهی زینتی استفاده می شود. پیچ کلماتیس به عنوان پوشش در و دیوار از آن استفاده می شود، گل های زیبایی دارد که فضای مورد نظر را می پوشاند و منظره زیبایی را نمایان می کند.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “معرفی پیچ کلماتیس

  1. Avatar محسن گفت:

    سلام… لطفا ی ادرسی. شماره ای ک پیچ کلماتیس یا خودش یا بذرش رو داشته باشه بمن بدید.. با تشکر

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      در سمت گرمدره کرج دیدم میفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *