گیاهان دارویی و ادویه ها

مراحل رشد خردل در گلدان

مراحل رشد خردل در گلدان

دانه ­های خردل برگ­ های خوراکی تولید می­ کند که می ­توان آن را برای شیرین کردن مواد غذایی و تهیه سالادهای مقوی استفاده کرد. خردل دارای طعم قوی بوده و به طور معمول بافت درشتی دارد. آن­ها متعلق به تیره Cruciferae سبزیجات بوده و شامل کلم بروکلی و کلم معمولی هستند. برگ های خردل دارای سرعت رشد بالایی بوده و دمای پایین را برای رشد مناسب ترجیح می ­دهد. همانند کلم، سرما می­ تواند طعم آن را بهبود بخشد. رشد خردل ساده بوده و یک محصول ایده­ آل برای باغبانان مبتدی محسوب می­ شود.

برگ­های خردل مزه تندی داشته و عطر خوبی را به سالادها اضافه می ­کند. برگ خردل یک افزودنی سالم برای رژیم غذایی خانواده شما است. از نظر کالری کم بوده و از نظر ویتامین ­های C،A و بتاکاروتن بسیار سرشار هستند. خردل حاوی ترکیباتی است که برای جلوگیری از سرطان استفاده شده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و سم­زدایی طبیعی است.

انواع خردل:

  • خردل غول­پیکر قرمز: (45 روز) Brassica juncea. گرده افشانی باز. برگ ­ها به رنگ بنفش بوده و به دلیل داشتن اندازه 45 سانتیمتر برای تزئین استفاده می ­شود. در دماهای پایین، رنگ آن از بین می­رود. خردل غول­پیکر دارای مزه شبیه ترب کوهی است. این خردل به عنوان ماده استاندارد در موسکولین تند بوده و بسیار سرد است.
  • خردل تورازیرو: (45 روز) Brassica alboglabra. گرده افشانی باز. برگ­های سبز و تیره ­ای را تولید می­کند که کاملا سفت و سخت بوده و تند است. تورازیرو یکی از گونه­ های محبوب براسیکا است. ساقه­ های آن خوراکی بوده و دارای طعم مناسبی است.
  • خردل موج سبز: (45 روز) Brassica juncea. گرده ­افشانی باز. این رقم در سال 1957 جایزه AAS را از آن خود کرد. این رقم دارای طعم تندی بوده و به عنوان ماده اصلی موسکلون است. هنگام پختن آنقدر تند نیست. موج سبز هنگام برش بسیار سرد می­شود.

مراحل رشد خردل در گلدان:

برای رشد خردل در گلدان نیاز به یکسری ابزار و مواد است که در ذیل شرح می دهیم.

مواد مورد نیاز رشد خردل در گلدان:

  1. خاک حاصلخیز
  2. ورمی ­کمپوست یا هر کمپوست آلی دیگر
  3. بذر خردل
  4. فیلتر قهوه
  5. برچسب باغبانی برای برچسب زدن گیاه

ابزار مورد نیاز که برای رشد خردل در گلدان:

  1. پمپ اسپری آب
  2. گلدان
  3. بیلچه
  4. ماله دستی دستکش باغبانی (اختیاری)
مراحل رشد خردل در گلدان

مراحل رشد خردل در گلدان

مرحله اول انتخاب گلدان با اندازه مناسب:

بسته به فضای شما، خردل را می ­توان با موفقیت در یک بستر کاشت، بستر بزرگ یا هر ظرف با اندازه مناسب رشد داد. جعبه مستطیلی محکم با سوراخ ­های زهکشی گزینه خوبی است.

برای خرید بذر خردل فلوریدا کلیک کنید.

انتخاب گلدان با اندازه مناسب

انتخاب گلدان با اندازه مناسب

مرحله دوم زهکشی برای رشد خردل:

برای حفظ زهکشی در پایین فیلترهای قهوه قرار دهید. قبل از اضافه کردن خاک به ظرف، فیلترهای قهوه را به منظور ایجاد زهکشی در زیر قرار دهید. این امر باعث بهبود زهکشی و جلوگیری از ریختن خاک می ­شود. علاوه بر این، لایه زهکشی به عنوان سدی بین آب اضافی و گیاه به کار می­رود.

برای خرید بذر خردل جنوبی کوچک کلیک کنید.

زهکشی

زهکشی

مرحله سوم آماده­ سازی خاک:

این گیاهان در اکثر خاک­ها به خوبی رشد می­ کنند، اما خاک غنی با زهکشی خوب و pH کمتر از 6 ایده ­آل در نظر گرفته می­ شود. مهم است که خاک گلدان را با ورمی­کمپوست یا هر کمپوست آلی دیگری قبل از کاشت اصلاح کنید تا کیفیت خاک و در دسترس بودن مواد مغذی بهبود یابد. بطورکلی، یک خاک گلدان ارگانیک با کیفیت خوب و حاوی کمپوست و سایر مواد سالم گیاهی را برای اطمینان استفاده کنید.

برای خرید بذر خردل زراعی کلیک کنید.

آماده­ سازی خاک

آماده­ سازی خاک

گلدان را با خاک پر کنید و تقریبا یک فضای 3 سانتیمتری از بالای خاک تا لبه ظرف را خالی بگذارید. خردل به رطوبت احتیاج دارند و فراهم کردن این فضا باعث می ­شود که آب کافی بدون جدا شدن خاک از گلدان در دسترس گیاه قرار گیرد.

پر کردن خاک

پر کردن خاک

مرحله چهارم پخش کردن بذر خردل:

بذر ها را به صورت یکنواخت روی خاک پخش کنید و به آرامی با بیش از 4 سانتیمتر خاک گلدان بپوشانید.

برای خرید بذر اسفناج خردل ژاپنی قرمز کلیک کنید.

پخش کردن بذر

پخش کردن بذر

بذر ­ها را در عمق زیاد قرار ندهید، زیرا ممکن است جوانه نزنند.

پخش کردن خاک

پخش کردن خاک

خاک را به آرامی و تا زمانی که بذر ­ها شروع به جوانه ­زنی کنند مرطوب کنید. نگذارید خاک خشک شود. با رشد خردل، هر هفته به بیش از 5 سانتیمتر آب نیاز خواهد داشت.

مرطوب کردن خاک

مرطوب کردن خاک

مرحله پنجم انتظار برای جوانه ­زنی:

وقوع جوانه ­زنی ممکن است در 4 تا 5 روز صورت گیرد. آبیاری روزانه باعث حفظ رطوبت خاک می ­شود، اما باید از آبیاری بیش از حد آن خودداری شود. آبیاری مکرر باعث ماندن ریشه­ ها در نزدیکی سطح خاک شده و گیاهان را نسبت به خشکی حساس می­ کند. خردل ها در مکان آفتابی بهتر رشد می ­کنند، اما سایه بعد از ظهر را نیز تحمل می­ کنند.

برای خرید بذر خردل زرشکی مینیاتوری کلیک کنید.

انتظار برای جوانه ­زنی

انتظار برای جوانه ­زنی

مرحله ششم ادامه بررسی رشد:

هنگامی که ارتفاع گیاه به 2 سانتیمتر ­رسد، آبیاری بسیار مهم می­ شود. خاک یکنواخت و مرطوب، باعث تضمین رشد و سلامت خردل شما می ­شود.

برای خرید پودر خردل کلیک کنید.

ادامه بررسی رشد

ادامه بررسی رشد

خردل ها آب و هوای خنک را ترجیح می­ دهند. اگر گیاهان در یک منطقه بسیار آفتابی و گرم قرار گیرند، گرمایش بیش از حد باعث پیچ خوردگی و خم شدن گیاه شده و سریعا به دانه می­روند. خردل ها بایستی در خاک مخلوط ارگانیک به صورت متراکم کشت شوند.

محیط رشد

محیط رشد

همچنین، آن­ها در برابر آفات و بیماری­ ها مقاوم هستند، اما توسط کرم­ های کلم مورد حمله قرار می­ گیرند. برای حدف کرم پیله ­ساز کنترل آلی استفاده کنید و در صورت لزوم آن­ها را توسط حشره کش از بین ببرید.

مرحله هفتم برداشت برگ ­های جوان:

بیشتر گرین­های خردل در 40 روز آماده برداشت می­ شوند. گیاهان جوان و لطیف بهترین طعم را دارند. برای برداشت، برگ­ های گیاه را با استفاده از قیچی­ های باغبانی جدا کنید. برداشت برگ­ها توسط دست باعث آسیب به گیاه می ­شود.

برداشت برگ ­های جوان

برداشت برگ ­های جوان

اجازه دهید که 10 سانتیمتر از گیاه باقی بماند تا برگ­ها دوباره شروع به رشد کرده و قابل برداشت شوند. بسیاری از خردل ها بیش از یک محصول تولید می­ کنند. بدین صورت که گیاه برداشت شده مجددا رشد کرده و قابل برداشت می ­شد. می­توانید کل گیاه را برش داده و تمام برگ­ها را به صورت همزمان برداشت کنید و یا فقط مقداری که در هر روز نیاز دارید را می­توانید برداشت کنید.

برداشت برگ ­های خردل

برداشت برگ ­های خردل

برگ­ های جوان دارای طعم ملایم­تری برای سالادها هستند. برگ­ های قدیمی­تر طعم تلخی خواهند داشت. برگ­ های زرد رنگی که روی گیاه ظاهر می­ شود را حذف کنید.

نکات مثبت برای رشد خردل:

  • گیاهان خردل می ­توانند یخ­زدگی ملایم را تحمل کنند؛ با این حال، آن­ها نسبت به یخ­زدگی شدید مقاوم نیستند. هنگامی که اخطار سرما در منطقه وجود دارد گیاهان را بپوشانید.
  • قبل از گلدهی گیاهان خردل را برداشت کنید تا دوباره رشد کنند.
  • گل­ های خردل را می­ توانید روی گیاه تا باز شدن غلاف­ ها نگهداری کنید و بذر ­های آن­ها را جمع ­آوری نماید. از این بذر ­ها می­ توانید برای رشد مجدد گیاه و تهیه پودر خردل و چاشنی ­ها استفاده کنید.
  • بذر های جدید را هر 3 هفته یکبار در طول ماه ­های زمستان به صورت متوالی برداشت کنید.
  • خردل های شسته نشده را می­­توانید تا 3 روز پس از برداشت در یخچال نگهداری کنید.

برای خرید انواع بذر گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *