آموزش باغبانی

محافظت از گل های سرخ در برابر شته ها و آفات

محافظت از گل سرخ در برابر آفات و حشرات

تماشای رشد گل های باغ خود، از جوانه تا تبدیل شدن به شکوفه های معطر و زیبا، تجربه ای است که با اشتیاق و انتظار پیش می رود. متأسفانه، بسیاری از آفات مخرب و حشرات، به گل ها آسیب جدی وارد می کنند. دفع آفات گل سرخ دشوار نیست، وقتی یاد بگیرید که آفات را بشناسید و به طور مؤثر آن ها را دفع کنید. شما می توانید آفات گل رز و آسیب های آن ها را متوقف کنید.

شته ها:

اگر برگ های جدید گل رز چروکیده به نظر برسند، شته ها مظنون اصلی شما هستند. بازرسی دقیق تر، ممکن است حشرات کوچک، نرم و سبز مایل به قرمز را نشان دهد که از گل برگ ها تغذیه می کنند. شته ها با سوراخ کردن بافت گیاهی و سپس با مکیدن آب های حیاتی گیاه، به گل سرخ آسیب می رسانند. آن ها به طور معمول ساقه های نرم، جوانه های لطیف و برگ های جدید را هدف قرار می دهند. به لطف شته ها، گل رز شاداب در طی یک روز، تبدیل به گل هایی چروکیده و نحیف می شود.

ممکن است فعالیت یک یا دو شته بی نتیجه به نظر برسد؛ اما جمعیت شته ها به سرعت تکثیر می شود. این آفات توانایی غیرمعمولی در تولید مثل، بدون جفت گیری دارند؛ به طوری که حداکثر در طول یک هفته، بالغ می شوند. آن ها می توانند به سرعت گل های رز را از بین ببرند. شته ها همچنین ماده ای چسبنده شبیه به عسل را دفع می کنند که مورچه ها و سایر آفات را به خود جلب می کند.

برای مطالعه مقاله روشهای مقابله با آفات گلدان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شته ها

شته ها

سوسک تغذیه کننده از گل رز (سوسک علف خوار):

سوراخ های بزرگ و نامنظم در گل برگ های رز نشانگر وجود این حشرات است. شما می توانید این سوسک های برنزه و سبز را که به طور معمول در حدود 6 سانتی متر هستند با استفاده از پاهای برجسته، قرمز و نارنجی و با توجه به سرعت بالای آن ها در صدمات گسترده، تشخیص دهید. این حشرات شکوفه های گل رز را هدف قرار می دهند. همچنین به برگ ها نیز آسیب می رسانند و بافت برگ ها را تخریب می کنند. ولی با آوند ها کاری ندارند. میوه های کوچک مانند تمشک و توت فرنگی را نیز هدف قرار می دهند.

خرید مجموعه بذر گل رز

وجود این حشرات در مناطقی با خاک شنی رایج است. در مرحله لارو، این سوسک ها از ریشه های چمن ها تغذیه می کنند و چمن زار ها را از بین می برند. در اواخر بهار از زمین بیرون می آیند و به گیاهان آسیب می رسانند، اما این صدمات به گیاهان محدود نمی شود. خورده شدن این حشرات برای پستانداران و پرندگان کوچک نیز بسیار مضر است (از جمله مرغ های مزارع شهری یا مناطق کشاورزی).

سوسک تغذیه کننده از گل رز (سوسک علف خوار)

سوسک تغذیه کننده از گل رز (سوسک علف خوار)

لارو اره مگس ها:

شکاف های نازک، شفاف و کاغذی مانند روی برگ های گل رز نشان از حضور این آفت ها می دهد. این آفات به طور معمول شب ها تغذیه می کنند. بنابراین خسارت غیرقابل توصیف که به گل و گیاه وارد می کنند اغلب قابل مشاهده نیست. این آفت بدون این که تمام برگ را بخورد فقط از سطح برگ تغذیه می کند و سطحی همانند کاغذ با رگه های آوندها از خود به جا می گذارد. این آفت ها کاترپیلار نیستند؛ اگرچه شباهتی زیادی به آن ها دارند. این موجودات زرد – سبز رنگ، لارو ارهّ مگس ها هستند. این آفت ها زیر برگ گیاهان تخم گذاری می کنند و شروع صدمات آن ها در اواسط بهار و با شروع تخم گذاری، افزایش می یابد.

برای مطالعه مقاله آفات صیفی جات چیست می توانید از این لینک استفاده نمایید.

لارو ارهّ مگس ها

لارو ارهّ مگس ها

سوسک های ژاپنی:

سوراخ های بزرگ و آسیب شدید در اواخر بهار نشانگر وجود سوسک های ژاپنی است. این آفات در روز آشکارا تغذیه می کنند و دارای بدن های سبز فلزی مانند، بال هایی به رنگ مس و نقاط سفید بر روی شکم شان هستند و به طور معمول طول آن ها 18 سانتیمتر است. این حشرات جویدن گل های رز را ترجیح می دهند. آن ها برگ ها را می خورند ولی به آوند ها آسیبی نمی رسانند و جوانه های گل رز و شکوفه ها را به طور کامل می بلعند و هر چیزی را که فکر کنید از بین می برند.

خرید آفت کش اسپری پالیزین

این آفات تهاجمی اصالتی آسیایی دارند. در مرحله لارو، از ریشه های چمن ها تغذیه می کنند و چمن ها را از بین می برند. سوسک های بالغ در اواخر بهار و اوایل تابستان از خاک بیرون می آیند. برای چهار تا شش هفته آینده، گل های رز و گیاهان دیگر را به عنوان منبع تغذیه خود از بین می برند و با استفاده از سیگنال هایی که منتشر می کنند باعث جذب سایر سوسک ها می شوند که این فرایند شدت آسیب را افزایش می دهد.

سوسک های ژاپنی

سوسک های ژاپنی

شپشک ها:

اولین سرنخ شما برای پی بردن به وجود شپشک ها، اغلب دنباله‌ای ثابت از مورچه‌ها در کنار جاده یا پیاده رو است که به طور مستقیم به سمت گل سرخ می روند. ساقه های گل رز را از نزدیک بررسی کنید؛ ممکن است مجموعه هایی از برجستگی های کوچک را پیدا کنید که بسته به نوع رنگ، تقریباً مانند بخشی از گل رز ظاهر می شوند. آن چه می بینید خود حشره نیست بلکه پوشش محافظ آن است. برخی از شپشک ها دارای زره ​​ای خاکستری _ قهوه ای و برخی دیگر دارای پوشش نرم و پنبه ای هستند.

شپشک ها ساقه ی گل رز را سوراخ کرده و آب گیاه را می مکند که باعث ضعیف شدن ساقه ها، زرد و پژمرده شدن گیاه ودر نهایت باعث مرگ آن می شوند. شپشک ها همچنین ماده ای شیرین و مورد علاقه مورچه ها را دفع می کنند که در واقع باعث امنیت آن ها در برار شکارچیان می شود.

برای مطالعه مقاله آفت ها، بیماری ها و علف های هرز گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شپشک ها

شپشک ها

کنترل موثر آفات:

با توجه به این شرایط مراقبت از گل های رز، محافظت از آنها در برابر آفات و بیماری های حشرات بسیار طول می کشد، اما حتی گل های رز سالم نیز در برابر حمله آنها مصون نیستند. برای مراقب از گل های رز باید به محض دیدن علائم وجود آفات، اقدام به از بین بردن آن ها کنیم. برای این کار می توانید از آفت کش ها استفاده کنید که نه تنها برای گل های رز بلکه برای تمام گیاهان باغچه موثر هستند. و اما نکته ای که اهمیت بالایی دارد این است که این آفت کش ها آسیبی به گیاهان وارد نمی کنند و فقط آفت ها را از بین می برند و به طور معمول اثر آن ها تا سه ماه برای محافظت از گیاهان باغچه کافی است.

برای خرید بذر می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *