ویدئو – کشاورزی

فیلم معرفی هفده درخت بزرگ در جهان (زیرنویس فارسی)

معرفی هفده درخت بزرگ در جهان

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که به معرفی هفتده درخت برزرگ جهان می پردازد.
در این فیلم آموزشی 17 درخت بزرگ جهان را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هفده درخت بزرگ جهان به ترتیب از شماره 17 تا 1 به قرار زیر می باشد.

  1. در پارک ملی رد وود درختی وجود دارد که در سال 2006 مشخص شد که 750 تا 800 سال سن دارد. ارتفاع آن 155 متر می باشد. گفته می شود این درخت از ترکیب چندین درخت حاصل شده است.
  2. درختی غول پیکر دیگری وجود دارد که بیشتر شبیه برج ساعت لندن است این درخت با عنوان درخت خدای یونان شناخته می شود. شاخه های این درخت در معرض نور خورشید قرار می گیرد.
  3. درخت ماموت، ارتفاع آن به 98 متر می رسد. در پارک کالیفرنیا قرار دارد. دارای چندین شاخه است که در تنه اصلی قرار دارد. حجم آن 42000 فوت مکعب می باشد.
  4. درخت سرخ چوب درخت بزرگی می باشد که در پارک ملی سکوئیا کالیفرنیا قرار دارد. بلندترین درخت موجود و زنده جهان می باشد. دومین درخت بزرگ جهان می باشد که ارتفاع آن 84 متر و حجم آن نیز 2500 فوت مکعب می باشد.
  5. درخت اوکالیپتوس در کومبرا پرتغال قرار دارد. توسط دینا کول اندازه گیری شده است. بلندترین درخت اروپا می باشد که ارتفاع آن 72 متر می باشد.
  6. درخت ال آربون دل تولا  درخت غول پیکری است که نام واقعی آن کریپرس می باشد. سن آن به 1400 سال می رسد. ساقه این درخت فاقد شاخه است. از نظر حجم بزرگترین درخت جهان می باشد.
  7. در 200 مایلی شمال سانفرانسیسکو و در پارک هامبولت رد وودز درخت غول پیکری قرار دارد که ارتفاع آن به 113 متر می رسد. سن آن 1500 سال می باشد.
  8. درخت تاسمانیا نوعی دیگر می باشد در سال 2017  اندازه گیری شده که ارتفاع آن 100 متر می باشد و در 5 داستان به عنوان بلندترین درخت جهان شناخته می شود.
  9. درخت رولا با نام دختر قوی نیز شناخته می شود. بلندترین درخت جهان می باشد، حجم آن 13000 فوت متر مربع و ارتفاع آن 90 متر می باشد.
  10. درخت بانیان در روستای مورآکتور فلیپین می باشد که بیش از هزار سال سن دارد. بزرگترین درخت آسیاست که 6 متر ارتفاع و 9 تا 12 متر قطر دارد.
  11. ماهوتا درخت غول پیکر دیگری است که در جنگل های نیوزلند وجود دارد. ارتفاع آن 17.6 متر و حجم آن نیز 1800 فوت متر مکعب می باشد. چهارمین درخت بزرگ جهان می باشد. مسن ترین درخت موجود می باشد.
  12. در روستای تبتی و در کوههای کلمبیا و در دره کوکورا برزگترین درخت خرمای جهان قرار دارد که از دور خودنمایی می کند که با نام درخت ملی کلمبیا نیز شناخته می شود. ارتفاع آن به 61 متر نیز می رسد.
  13. درخت دشت آفریقا نوعی دیگر می باشد که دارای ویژگی های عجیبی است، شاخه های این درخت بیشتر شبیه ریشه است. به عنوان درخت آتش نیز شناخته می شود. در برابر خشکی مقاوم است. ارتفاع آن به 30 متر و قطر آن 9 متر می باشد.
  14. درخت سدر قرمز بزرگترین درخت کل جهان می باشد، که حجم آن 18000 فوت متر مکعب می باشد. ارتفاع آن 58 متر می باشد طوری که از دور دیده می شود.
  15. درخت صنوبر رودخانه کوین در واشنگتن می باشد. بزرگترین درخت صنوبر شناخته شده می باشد، ارتفاع این درخت 58 متر و قطر آن 18 متر می باشد.
  16. درخت سدر اطلسی بیشتر در فلوریدا و شمال مراکش کشت می شود. بلندترین درخت آفریقا می باشد. ارتفاع آن بین 30 تا 40 متر می باشد، سن این درخت 1200 تا 1400 سال می باشد.
  17. درخت اژدهای جزایر قناری، درختی بزرگ و غول پیکر می باشد که نام علمی آن pracaina dracco می باشد، بومی جزایر قناری است. شاخه های این گیاه تا انتها توسعه پیدا می کند. ارتفاع این درخت 18 متر و قطر آن نیز 18 متر می باشد. در زمان گلدهی بیش از 1800 شکوفه به صورت مجزا ظاهر می شود.

برای خرید بذر درختان غیر مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر درخت می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *