ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت پیاز از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت پیاز از بذر

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت پیاز از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت پیاز از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

پیاز گیاهی یکساله است که رشد به نسب آسانی دارد و از طریق بذر تکثیر می شود. برای این منظور ابتدا خاک مورد کشت خود را کاملا خیس کنید طوری که خاک آب را به خود جذب کند، همچنین می توانید آب را با خاک مخلوط کنید برای آماده سازی خاک از ظرف تمیز استفاده کنید. ابتدا سینی نشاء مورد کشت خود را برای کاشت بذر تهیه کنید و آن را با خاکی که آماده و خیس کرده اید پر کنید و سطح آن را مسطح و صاف کنید.

زمانی که بستر مورد کشت آماده شد بذر های این گیاه را به صورت دستی بر روی بستر مورد کشت بپاشید طوری که هیچ جای خالی ای باقی نماند. پس از کاشت بذر مقداری خاک نرم و خشک بر روی بذر بریزید تا مشخص شود کجاها خاک ریخته شده است. پس از آن با دست خود به آرامی به خاک فشار دهید. گیاه را آبیاری کنید برای این کار از آب ولرم استفاده کنید و درب سینی نشاء را بگذارید. بذر های این گیاه شیرین می باشند. پس از گذشت حدود 54 روز بیشتر بذر ها جوانه می زنند در این هنگام درب سینی نشاء را بردارید. سینی نشاء را به جایی منتقل کنید که نور کافی وجود دارد و زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید آن را به بستر کشت اصلی منتقل کنید.

از خاک نشاء به همراه مخلوط خزه پرورده شده و خاکی که با آب گرم مخلوط شده برای بستر کشت استفاده کنید. در درون خاک گودال یا سوراخی به اندازه عمق ریشه ایجاد کنید و گیاهچه را در درون آن بکارید سپس اطراف گیاه را پر کنید و گیاه را آبیاری کنید. گیاه به رشد خود ادامه می دهد و بزرگ می شود. در طول مدت رشد به گیاه سر بزیند و احتیاجات آن را برآورده کنید. زمانی که پیاز رشد کرد می توانید آن را برداشت کنید.

برای مطالعه مقاله با انواع پیاز آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر پیاز می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *