ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت پیازچه از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت پیازچه

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت بذر پیازچه را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت پیازچه از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

برای کاشت بذری پیازچه ابتدا بذر های این گیاه را تهیه کنید. بذرهای این گیاه کوچک، بیضی مانند و به رنگ سیاه می‌باشد. جوانه زنی بذرهای این گیاه بسیار آسان است. بذرهای این گیاه را ابتدا در درون دستمال کاغذی بگذارید و آن را چندین تا بزنید و خیس کنید و در درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و در نهایت آنها را در درون ظرفی بگذارید. پیازچه می‌تواند در دمای 12 درجه جوانه بزند، میزان جوانه زنی این گیاه در این دما بیش از 85 درصد می‌باشد. بالاترین درجه برای جوانه زنی سریع این گیاه 30 درجه می‌باشد که بیش از 80 درصد بذرها جوانه می‌زنند.

پس از آنکه نشانه های جوانه زنی را در گیاه مشاهده کردید آنها را از دستمال خارج کنید، در این هنگام مشاهده خواهید کرد که بسیاری از بذرها جوانه سفید رنگی زده‌اند. پس از آن بذرها را به بستر مورد کشت یا همان سینی نشاء منتقل کنید. عمق استاتر یا همان بستر کشت 2 تا 3 سانتیمتر می‌باشد که برای شاخه زنی گیاه مناسب است. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. بهترین دما برای رشد پیازچه 12 درجه سانتی گراد می‌باشد. پس از کاشت بذر گلدان را در محیطی آفتابی قرار دهید. پس از گذشت مدتی بذرهای این گیاه جوانه می‌زنند و شروع به رشد می‌کنند.

جوانه زنی این گیاه معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد. برای رشد بهتر برخی از کودها را در آب حل کنید تا گیاه بتواند رشد بهتر را تجربه کند زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید می‌توانید آن را به زمین اصلی منتقل کنید. پیازچه از جمله گیاهان علفی است که دارای غده زیرزمینی است. برگهای سبز رنگ باریک و درازی دارد که از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. خواص بسیاری دارد. میوه این گیاه گرد، کروی و بیضی مانند و کشیده می‌باشد. در بیشتر مناطق کشت می‌شود.

برای مطالعه مقاله با انواع پیاز آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر پیازچه می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *