ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت هویج (زیرنویس فارسی)

کاشت هویج

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است، که گام به گام کاشت هویج را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت هویج را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هویج از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا زمین مورد کشت را آماده کنید و به آن مواد آلی اضافه کنید. پس از آماده نمودن زمین سطح کشت شیاری برای کشت ردیفی هویج ایجاد کنید که می‌توانید این شیار را با دست یا بیل ایجاد کنید. عمق سوراخ کشت بذر هویج 2 سانتیمتر می‌باشد که البته عمیق‌تر نیز می‌تواند باشد ولی توجه داشته باشید که خاک زیاد ممکن است برای رشد هویج مشکلاتی را ایجاد کنید پس در عمق 2 سانتیمتری هویج را کشت کنید. برخی از افراد نیز عمق کمی را برای کاشت هویج در نظر می‌گیرند که این عمل آنها نیز باعث قرارگیری هویج در سطح خاک و خشک شدن هویج می شود؛ که در نتیجه این عمل سر هویج از بین می رود سر هویج می بایست در طول سال در خاک باشد پس عمق کاشت مناسب هویج یکی از نکاتی اساسی کشت هویج می‌باشد که باید به آن توجه داشت.

پس از آنکه سوراخ های کاشت هویج را ایجاد کردید بذر ها را بکارید و روی آن را به طور کامل با خاک بپوشانید. گیاهچه باید تماس بهتری با خاک داشته باشد. با پارچه بیونت از محصول خود مراقبت کنید این پارچه را بر روی سطح مورد کشت بگذارید و خوب آن را سفت کنید. پس از گذشت مدت زمانی بذرهای هویج جوانه می‌زنند در این هنگام می‌توانید پارچه را بردارید. پس از آنکه گیاه رشد کرد و به حد معینی رسید می‌توانید آن را برداشت کنید. هویج گیاهی پر خاصیتی می‌باشد.

اگر قصد دارید که از شر شته ریشه هویج خلاص شوید بهترین زمان برای از بین بردن شته ریشه ها در ماه های خرداد و تیر می‌باشد؛ چرا که در این زمان اولین نسل شته تولید می‌شود که شما می‌توانید آنها را در اواخر ماه های خرداد و تیر مشاهده کنید. شته‌های چرخه زندگی خود را در خرداد ماه تنها در 14 روز کامل می‌کنند که شما می‌توانید اولین نسل شته را از بین ببرید. برای تعیین وجود اولین نسل شته انگشت خود را روی پشت برگ بکشید. استفاده از کمپوست ایده مناسبی برای فراری دادن شته‌های است پس از کمپوست استفاده کنید. در صورت وجود شته برگهای تغییر رنگ می‌دهند. در فیلم آموزشی بالا نحوه شناسایی و از بین بردن شته هویج به صورت کامل به صورت زیرنویس بیان شده است.

برای مطالعه مقاله کاشت هویج در باغچه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر هویج می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *