ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت رازیانه (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت رازیانه

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که مراحل کاشت رازیانه را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت رازیانه را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

رازیانه از جمله گیاهانی است که از آن به عنوان ادویه استفاده می شود، طعم تندی دارد، طعم این گیاه واقعی است و دارای ویتامین C می باشد. از این گیاه بیش از هزار سال است که در آشپزی استفاده می شود. خواص دارویی و درمانی دارد و در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی موثر می باشد. از تمامی قسمتهای این گیاه استفاده می شود. از برگ، دانه و ساقه این گیاه استفاده می شود. ساقه این گیاه را به صورت خام و پخته شده استفاده می کنند. رازیانه شاخه هایی شبیه به هم تولید می کند. دانه های این گیاه شبیه شیرین بیان می باشد از قسمت های مختلف این گیاه به عنوان چاشنی استفاده می شود.

زمان کاشت رازیانه اواخر فصل بهار می باشد برای رشد به خاک حاصلخیز نیاز دارد می توانید از خاک باغچه برای این منظور استفاده کنید خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد فاصله کاشت بذر 25 سانتیمتر می باشد. بذر را در عمق مناسبی بکارید سپس روی بذر را با لایه نازکی از خاک نرم و کود به اندازه 3 میلیمتر بپوشانید، پس از گذشت مدت زمانی بذر گیاه جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می کند زمانی که گیاه رشد کرد و به ارتفاع 10 سانتیمتری رسید می توانید آن را به باغ منتقل کنید.

مکانی را انتخاب کنید که نور خورشید به آن می تابد پس از کاشت گیاه آن را آبیاری کنید تا مرطوب شود. عدم آبیاری باعث پوسیدگی ریشه می شود. در طول مدت رشد می توانید رازیانه را برداشت کنید برگهای این گیاه را با استفاده از قیچی می توانید برداشت و مصرف کنید. برداشت این گیاه روزانه انجام می شود از برگهای این گیاه برای تهیه سوپ و سالاد استفاده می شود. در پخت غذاهای رژیمی نیز کاربرد دارد. این گیاه چندین بار برداشت می شود. پیاز این گیاه هم قابل برداشت و استفاده می باشد. زمانی که پیاز این گیاه به اندازه توپ تنیس شد آن را برداشت کنید. در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز برداشت می شود.  تمامی قسمتهای این گیاه پر خاصیت قابل برداشت و استفاده می باشد.

برای مطالعه مقاله توضیحاتی درباره گیاه رازیانه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر رازیانه فلورانس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *