ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از برداشت بادمجان

برداشت بادمجان

این فیلم به صورت بی‌کلام هست. که گام به گام برداشت و بسته‌بندی بادمجان را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت و بسته‌بندی بادمجان را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

بادمجان گیاهی از دسته صیفی‌جات می‌باشد که از طریق بذر تکثیر می‌شود. این گیاه برگ‌هایی سبز رنگی دارد. بادمجان ارقام مختلفی دارد به همین ترتیب میوه بادمجان باریک، دراز، گرد می‌باشد و رنگ آن سیاه مایل به بنفش می‌باشد. از بادمجان استفاده‌های مختلف در آشپزی می‌شود. برای تهیه ترشی نیز از آن استفاده می‌شود. این گیاه گلهای کوچکی دارد که به میوه تبدیل می شود.

بادمجان به صورت بوته‌ای رشد می‌کند و به صورت ردیفی کشت می‌شود. پس از کاشت بادمجان نوبت برداشت آن فرا می‌رسد. برداشت این گیاه ساده است و چندان پیچیده نیست. برداشت این گیاه با کمک انسان و به صورت مکانیزه انجام می شود به این صورت که افراد میوه‌ها بادمجان را می می‌چینند و سپس آنها را در داخل ماشین مکانیزه ای که برای این منظور تهیه شده است می‌گذارد و این ماشین مکانیزه طی فرآیندی بادمجان را به محفظه که برای نگهداری بادمجان تعبیه شده است هدایت می‌کند.

پس از برداشت بادمجان و چیدن میوه ماشین بادمجان های برداشت شده را به کارخانه منتقل می‌شود. در کارخانه ابتدا بادمجان مورد شستشو قرار می‌گیرد بادمجان خوب شسته می شوند. سپس بادمجان خوب و خراب بزرگ و کوچک را جدا می‌کنند. سپس دوباره مورد شستشو قرار می‌گیرد در این هنگام طی فرآیندی بادمجان در کارخانه مورد بسته‌بندی قرار می‌گیرد به این صورت که ابتدا آنها را در درون کاغذی یا فوم یا مواردی از این قبیل قرار می دهند که این عمل باعث می شود تا به بادمجان بسته بندی شده آسیبی وارد نشود و تمیز بماند. سپس در داخل کارتن قرار می‌دهند تا به دست مصرف‌کننده برسد.

در کارخانه برخی از بادمجان‌ها را خرد کرده و به چند قسمت تقسیم می کنند قسمت‌های خراب آن را دور می‌ریزند. سپس آن‌ها را مورد پخت و پر قرار می‌دهند و چندین بار این مرحله به صورت مکانیزه و با کمک انسان انجام می‌شود در نهایت بادمجان پخت شده را بسته‌بندی می‌کنند تا در نهایت به دست مصرف‌کننده برسد.

برای مطالعه مقاله انواع بادمجان از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر درختان مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *