ویدئو - آموزش کاشت

فیلم نکاتی برای برداشت زود هنگام گوجه فرنگی (زیرنویس فارسی)

برداشت زود هنگام گوجه فرنگی

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام هرس بوته گوجه‌فرنگی برای برداشت زودتر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه هرس بوته گوجه فرنگی برای برداشت زودتر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

گوجه‌فرنگی از جمله گیاهان علفی است که به صورت بوته‌ای رشد می‌کند. میوه گوجه‌فرنگی گرد، کروی و تخم‌مرغی شکل می‌باشد. زمانی که گیاه رشد کرد برای برداشت زودتر می‌توانید با استفاده از تکنیک هایی آن را هرس کنید که البته این تکنیک ها برای گوجه‌فرنگی‌های نامعین کاربرد دارد. بوته گوجه‌فرنگی میوه‌ها و اندام‌های مکنده‌ای را تولید می‌کند که توسط گوجه‌های نامعین از بین می رود. یکی از گونه های گوجه‌فرنگی‌، گوجه بوش می‌باشد که این گیاه رشد بیش از 1.82 متر را ندارد و معمولاً میوه‌های این گیاه به طور همزمان می‌رسند و پس از آن گیاه به هنگام هرس کردن می‌میرد.

گیاهان معین به طور قابل‌توجهی عملکرد کمتری دارند. همانطور که از اسم گیاهان نامعین مشخص پیداست نحوه رشد آنها مشخص نیست به همین منظور بایستی برای انتخاب آنها دقت کرد. گوجه‌فرنگی نامعین را بر روی داربست رشد دهید فاصله آن را نسبت به زمین رعایت کنید؛ مکنده‌های این نوع گوجه فرنگی گیاه کاملاً جدیدی را تولید می‌کند بنابراین هرس کردن فضای کوچکی را ایجاد می‌کند تا گیاه بتواند نور و هوای کافی را برای رشد دریافت کند.

توجه داشته باشید که اگر گوجه‌فرنگی را هرس نکنید باید فاصله کافی بین آنها وجود داشته باشد بنابراین فاصله بین 60 تا 90 سانتیمتر مناسب می‌باشد. کاهش عملکرد گیاه به ما این اجازه را می‌دهد تا برای رشد بهتر گیاه در یک منطقه خاص تلاش کنیم که در نتیجه آن عملکرد گیاه افزایش پیدا می‌کند. حذف شاخه‌هایی که رشد بیش از حد دارند باعث تولید انرژی بیشتر توسط گیاه می‌شود و شکوفه دهی و میوه دهی با موفقیت صورت می‌گیرد در نتیجه باعث برداشت زودتر محصول و میوه‌های بزرگتر می‌شود.

مکنده‌ها معمولاً در زیر شکوفه‌های جدید تولید می‌شوند و رشد شکوفه را می‌توان در شاخه اصلی و در بالای آن مشاهده نمود همچنین در زیرشاخه نیز مکنده‌ها رشد می‌کنند که می‌بایست شما آنها را از بین ببرید توجه داشته باشید که این کار قبل از بلوغ کامل انجام شود. مکنده‌ها می‌تواند زخم زیادی را در گیاه ایجاد کند و باعث عفونت شود (توجه داشته باشید که مکنده در واقع همان شاخه‌های اضافه می‌باشد که از گیاه منشعب می‌شود). گیاهان مکنده باید برای رشد بهتر گیاه از بین بروند.

توجه داشته باشید که شما می‌بایست گیاهان سالم را نیز هرس کنید برگهایی که در قسمت میانی گیاه قرار دارند ممکن است به بلایت یا بیماری قارچی مبتلا شوند و روی برگها کانونی تشکیل داده و لکه‌های قهوه‌ای رنگی را تولید می کنند و در نهایت گیاه را از بین می‌برند، که در نتیجه این عمل میوه گیاه کاهش می یابد. برگهای پایینی گیاه معمولاً آلوده می شوند پس بهتر است آنها را حذف کنید چرا که برگهای پایین آلودگی را از خاک دریافت می‌کنند. معمولاً گیاهانی که رشد خوبی دارند ارتفاع آنها نیز بیشتر می‌باشد. در انتها می توانید قسمتهای بالایی گیاه را نیز برای رشد بهتر هرس کنید.

برای مطالعه مقاله گلخانه گوجه فرنگی چگونه است از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *