ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت بذر لیمو (زیرنویس فارسی)

فیلم کاشت درخت لیمو

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت بذر لیمو را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر لیمو را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

برای کاشت لیمو از بذر ابتدا بذر لیمو را از میوه تازه تهیه کنید، برای این منظور میوه لیمو را از وسط نصف کنید سپس نصف لیمو را به سه قسمت تقسیم کنید طوری که بذر ها آسیبی نبینند. بذر ها را از قسمت گوشتی به آرامی با استفاده از چاقو جدا کنید. پس از آنکه بذر را جدا کردید آنها را با استفاده از دستمال کاغذی خوب تمیز کنید.

برای کاشت لیمو از بذر نیاز به پلاستیک چسبنده، دستمال کاغذی و آب دارید. ابتدا با دست خود و با استفاده از ناخن خود پوسته بذر لیمو را جدا کنید به راحتی کنده و جدا می شود. دستمال کاغذی را بر روی سطح زمین کمی خیس کنید و بذر را در مرکز دستمال قرار دهید و سپس آن را خوب بپیچید طوری که روزنه ای برای هوا وجود نداشته باشد در این مرحله پلاستیک چسبنده را نیز به به دور دستمال بپیچید و به یک مکان پر نور و گرم منتقل کنید.

پس از گذشت یک هفته بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند در این هنگام می بایست بذر را برای ادامه رشد به گلدان منتقل کنید. برای این منظور یک گلدان مناسب با زهکشی خوب تهیه کنید و آن را با خاک کمپوست پر کنید و بذر را در عمق دو تا سه برابری بذر بکارید و روی آن را بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید.

گلدان را به مکانی آفتابی منتقل کنید پس از گذشته یک هفته بذرگیاه جوانه می زند و سر از خاک بیرون می آورد. در فصل زمستان برای اینکه سرما به گیاه آزار نرساند آن را به داخل خانه منتقل کنید. زمانی که گیاه به حد معینی از رشد رسید آن را به بستر اصلی برای کشت منتقل کنید. در بیشتر مناطق رشد می کند. در طول مدت رشد به گیاه خود سر بزنید و احتیاجات آن اعم از آبیاری، کود، دما و … برطرف کنید.

برای مطالعه مقاله با درخت لیمو ترش شیرازی اشنا شویم می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر درختان مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *