خوشمزه ها

طرز تهیه پنکیک موز

طرز تهیه پنکیک موز

کیک تابه ای یا پنکیک، نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که با ریختن خمیر آشپزی در تابه پخته می شود. در واقع پنکیک نوعی نان هم محسوب می شود که در تابه درست می شود. هر دو طرفش باید با کف تابه تماس داشته باشد تا خوب پخته شود. کیک‌ های تابه ‌ای تخت و خوش طعم هستند و نوع پخت و ساختار آن در هر نقطه با توجه به سنت و ذائقه متفاوت است. تعدد آن در اروپا بیشتر از باقی نقاط جهان است. در آلمان کیک تابه ای را با سیب زمینی هم درست می کنند. در ایران هم نان کماج مازندرانی که نوعی نان سنتی است، نوعی پنکیک حساب می شود.

طرز تهیه پنکیک موز:

درونش لطیف، بیرونش ترد و کریپسی، این پنکیک واقعا شگفت انگیز است. با میزان و نسبت مواد لازم ذیل، دوازده پنکیک به قطر ده ساننیمتر می توانیم تهیه کنیم. در مدت زمان کوتاهی، این پنکیک خوشمزه درست می شود.

زمان آماده سازی: 15 دقیقه
زمان پخت و پز: 10 دقیقه
زمان کل: 25 دقیقه
مناسب برای: چهار نفر
دسته بندی: صبحانه، عصرانه
متد: پخت
خاستگاه: آمریکا

خرید موز خشک

مواد لازم (برای خمیر):

  • یک تا یک و نیم فنجان آرد شیرینی پزی (الک شده).
  • دو قاشق چایخوری شکر
  • دو قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • پنجاه گرم موز خشک
  • دو عدد تخم مرغ بزرگ
  • یک فنجان شیر کم چرب
  • نصف قاشق چایخوری پودر وانیل
  • سه قاشق غذا خوری کره ذوب شده

برای مطالعه مقاله موسلی تست بادام می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم پنکیک موز

مواد پنکیک موز

مواد لازم (برای پخت):

  • روغن گیاهی
  • کره

مواد لازم (برای سرو کردن):

  • شیره ی درخت افرا (در صورتی که موجود نبود می توان از عسل رقیق شده با سیروپ موز استفاده کرد)
  • موز خشک خرد شده (خیسانده شده در سیروپ)
  • خاک قند (ختیاری)

پودر وانیل

دستور پخت پنکیک موز:

در یک کاسه متوسط ​آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط می کنیم. در یک کاسه کوچک، موزهای خشک را در سیروپ خیسانده تا کمی نرم تر شوند و بتوان با چنگال خرد کرد. پس از خرد کردن با چنگال از سیروپ خارج کرده و در تخم مرغ می زنیم. سپس شیر و وانیل را اضافه کرده و صاف می کنیم تا خوب مخلوط شوند. مخلوط موز نرم و کره ذوب شده را درون مخلوط آرد می ریزیم. خمیر را به آرامی با یک لیسه ی لاستیکی هم می زنیم تا مخلوط شود. بیش از حد مخلوط نشود و کمی گلوله گلوله باشد. خمیر حاصله بایستی روشن و زبر باشد.

یک تابه ی نچسب را حرارت متوسط می دهیم تا داغ شود. یک تکه کره و یک قاشق غذاخوری روغن مایع را در آن می گذاریم و می چرخانیم تا کل آن چرب شود. هر یک پنکیک به تکه خمیری به اندازه یک چهارم لیوان می باشد. پنکیک بعدی به فاصله ی پنج سانتیمتری می اندازیم. پخت را ادامه می دهیم تا چند منفذ ریز روی پنکیک ها نمایان شود و بخش زیرین آن قهوه ای طلایی گردد. آن را بر می گردانیم تا روی آن کمی پف کند. زمانی در حدود دو دقیقه و با استفاده از لیسه ی لاستیکی پنکیک ها را به بشقاب سرو منتقل میکنیم.

نبایستی روغن اضافی ته ظرف بماند. با یک دستمال خشک کرده، دوباره چرب کرده و سپس خمیر دیگری می ریزیم و پنکیک های بعدی را آماده می کنیم. پنکیک ها را زمانی که هنوز داغ هستند با شیره ی افرا، موز های خرد شده و خاک قند سرو کنید.

برای مطالعه مقاله پای توت فرنگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پنکیک موز

پنکیک موز

نگهداری:

پنکیک ها را تا 3 ماه می توان در فریزر گذاشت. بین هر دو پنکیک بایستی کاغذ مومی قرار داد. کل پنکیک ها را محکم در فویل آلومینیومی می پیچانیم و یا داخل یک کیسه فریزر قرار می دهیم. برای گرم کردن دوباره، آنها را در یک لایه جداگانه روی یک ورقه پخت قرار داده و با فویل پوشانده و در فر می گذاریم. دمای مناسب فر 200 درجه ی سانتیگراد و زمان مناسب هشت تا ده دقیقه می باشد.

ریز مغذی ها:

یک عدد پنکیک موز که آموزش پختش را مطالعه نمودید شامل موارد زیر می باشد (پنکیکی که سیروپ و تاپینگ نداشته باشد):

انرژی 121 کالری
چربی 4 گرم
چربی اشباع 2 گرم
کربوهیدرات 17 گرم
شکر 4گرم
فیبر 1 گرم
پروتئین 4 گرم
کلسترول 40 میلی گرم
برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *