خوشمزه ها

روش های نگهداری از انواع شکلات

روش های نگهداری از شکلات

فکر می کنید چرا شکلات ها محبوب ترین آبنبات های روز ولنتاین هستند؟ اما نکته اینجاست: خوردن همزمان یک دسته شکلات حتما سالم نیست، بنابراین احتمالاً می خواهید آن را ذخیره کنید تا زمان دیگری از آن لذت ببرید. آیا می توانید شکلات را ذخیره کنید؟

شکلات چه مدت دوام می آورد؟

بهترین قسمت در مورد شکلات این است که به راحتی یا به سرعت خراب نمی شود، به خصوص اگر آن را به روش صحیح ذخیره کنید. ذخیره شکلات ها چه در خانه از ابتدا درست کنید و چه از فروشگاه ها خریداری کنید، بسیار راحت است. برخی از شکلات ها اگر به درستی نگهداری شوند، می توانند دو تا سه سال دوام داشته باشند.

برای مطالعه مقاله انواع مختلف شکلات می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری از شکلات ها

نگهداری از شکلات ها

معرفی انواع شکلات و شیوه نگهداری هر کدام:

در ادامه مطلب انواع شکلات را معرفی و نحوه نگهداری هرکدام رابه شما آموزش خواهیم داد.

چیپس شکلات:

از آنجا که کوچک هستند، شکلات چیپسی معمولاً در مقایسه با شکلات تخته ای حاوی کره و کاکائوی کمتری است. به همین دلیل است که آنها می توانند درجه حرارت بالاتری را تحمل کنند و به راحتی از آنها برای تهیه کلوچه، براونی و سایر محصولات قنادی که در معرض دمای خارج قرار دارند استفاده می شود. به یاد داشته باشید، آنها هنوز هم باید در همان دما نگه داشته شوند تا از هرگونه خطر ذوب شدن جلوگیری شود.

پودر کاکائو:

پودر کاکائو به عنوان خالص ترین شکل شکلات ماندگاری بیشتری دارد. پودر کاکائو را در یخچال نگهداری نکنید زیرا باعث تنزل طعم و مزه می شود. همیشه آن را در یک ظرف بدون هوا و در یک مکان خنک و تاریک نگه دارید.

آلو آمریکایی خشک

شکلات تلخ:

شکلات های تلخ می توانند دو تا سه سال ماندگاری داشته باشند، به همین دلیل انتخاب خوبی برای نگهداری طولانی مدت هستند.

ترافل شکلاتی:

ترافل های شکلاتی نیز تفاوتی ندارند و باید در همان دمای شکلات تخته ای و چیپس شکلات نگهداری شوند. آنها را باید از نور خورشید دور نگه داشت و در مکان تاریک و خنک نگهداری کرد. اگر آنها را در خانه با استفاده از خامه تازه درست کرده اید، ضروری است که آنها را در یک ظرف بدون هوا و داخل یخچال نگهداری کنید.

نگهداری از ترافل شکلاتی

نگهداری از ترافل شکلاتی

بهترین راه ها برای نگهداری شکلات:

شکلات های خریداری شده همانطور که روی برچسب آن ذکر شده است تا تاریخ انقضا دوام دارند، اما شکلات های خانگی اگر در یخچال نگهداری شوند باید ظرف یک هفته میل شوند، یا اگر خارج از یخچال نگهداری می شوند ظرف دو تا سه روز باید مصرف شوند. از آنجا که از هیچ ماده نگهدارنده ای استفاده نخواهید کرد، در صورت نگه داری بیشتر شکلات ها خراب می شوند. بنابر این اگر می خواهید با نحوه نگهداری این وسوسه الهی و شیرین آشنا شوید، این نکات آسان در مورد نحوه نگهداری شکلات را بررسی کنید.

یخچال را فراموش کنید:

وقتی نوبت شکلات تخته ای و چیپس شکلات می شود، افراد معمولاً آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند تا از ذوب شدن یا مورچه هایی که سعی در رسیدن به آنها دارند محافظت کنند. این قابل درک است، اما همیشه بهترین راه برای نگهداری شکلات نیست.

شکلات تخته ای می تواند در هر دمایی بین 15 الی 20 درجه سانتی گراد نگهداری شوند. دمای اتاق به اندازه کافی خنک است تا شکلات جامد بماند. باید آن را دور از نور خورشید نگهداری کنید تا ذوب نشود، مانند یک انبار سرد یا قفسه آشپزخانه. اگر آشپزخانه شما هنگام آشپزی گرم می شود، بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید اما از فریزر خودداری کنید.

مطمئن شوید که شکلات را بعد از باز شدن در بسته بندی پلاستیکی بپیچید تا بوی غذاهای دیگر بر طعم شکلات تأثیر نگذارد. شکلات حاوی کره کاکائو (نوعی چربی گیاهی) است که بوی هر چیزی را که در اطراف آن است جذب می کند. شما می خواهید شکلاتتان بوی لوبیای پخته شده یا غذای گوشتی بگیرد؟

مطمئناً، شما باید شکلات را از هر منبع حرارتی دور نگه دارید، مگر اینکه در حال تهیه ی یک سس شکلاتی باشید، اما این احتمال وجود دارد که اگر مدت زیادی در یخچال یا فریزر نگهداری شود، طعم خالص خود را از دست بدهد.

برای مطالعه مقاله موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری شکلات در یخچال

نگهداری شکلات در یخچال

تاریخ انقضا را دنبال کنید، اما نه خیلی دقیق:

بهترین زمان مصرف شکلات ها را خیلی جدی نگیرید. می توانید شکلات های تخته ای را حتی پس از گذشت چند ماه از تاریخ “بهترین زمان مصرف” مصرف کنید. تولیدکنندگان شکلات فقط استانداردهای صنعت را رعایت می کنند و یک تاریخ دلخواه می دهند. از آنجا که غذا برای از بین رفتن به رطوبت نیاز دارد، شکلات ها نسبت به سایر گزینه ها نسبتاً ایمن تر هستند زیرا حاوی مقدار کمی از آن هستند. بنابراین لزوماً کسی بیمار نمی شود اگر شکلات کمی مانده باشد. حتی شکلات شیری بعد از گذشتن تاریخ مصرف قابل خوردن است زیرا مواد جامد شیر با رطوبت بسیار کمی ساخته می شوند. با این حال، به غریزه گوارش خود اعتماد کنید یا اگر جوانه های چشایی خلاف این را به شما می گویند، فقط از آن خلاص شوید.

آناناس کمپوتی خشک

چگونه شکلات را تازه نگه داریم:

ممکن است شما شکلات خور تازه کار نباشید، اما مطمئناً می توانید شکلات را ذخیره کرده و مانند یک شکلات تازه نگه دارید.

کیسه های فریزر:

شکلات های تخته ای یا چیپس شکلات خود را در کیسه های فریزر محکم بسته نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همه هوا را فشرده کرده اید تا جایی برای رطوبت باقی نماند. سپس می توانید آن را در هر مکانی که می خواهید ذخیره کنید به شرطی که از گرما، نور خورشید یا رطوبت مستقیم دور باشد.

یخچال:

اگر چه، نگهداری شکلات در یخچال درست نیست، اما گاهی اوقات واقعاً نمی توان کاری کرد، به خصوص اگر آنها دارای مغز خامه ای (مانند نوقا) باشند ، یا اگر هوا بسیار گرم است. در این حالت، شما باید شکلات را در یک کیسه فریزر همراه با یک حوله کاغذی بپیچید تا اطمینان حاصل کنید که هوا به داخل آن وارد نمی شود.

نگهداری شکلات در قالب

نگهداری شکلات در قالب

ظروف نگه داری:

این نعمت خدادادی بسیاری از افرادی است که مجبورند با پس مانده ها کنار بیایند، اما منبع بسیار خوبی برای ذخیره هر چیزی که دوست دارید از جمله شکلات هستند. بعد از اینکه شکلات های خود را در پلاستیک بسته بندی کردید و یا آنها را در کیسه فریزر بسته بندی کردید ، به راحتی آنها را در یک ظرف نگه داری غذا قرار دهید و مطمئن شوید که درب آن محکم بسته شده است.

اگر شکلات با طعم خاصی دارید – مانند نعنا یا پرتقال – آن ها را جداگانه در جعبه دیگری نگهداری کنید تا بوی آنها جذب شکلات های دیگر نشود. این نوع جعبه های ذخیره سازی در اشکال، رنگ و اندازه های مختلفی وجود دارند ، بنابراین شما تنوع زیادی برای انتخاب دارید و همچنین به شما کمک می کند تا با یک نگاه سریع شکلات های خود را از بقیه مواد غذایی در یخچال تشخیص دهید.

کیسه های زیپ دار:

به غیر از کیسه های فریزر، می توانید شکلات را در کیسه های زیپ دار نیز نگهداری کنید و آنها را در هر مکانی که دور از نور خورشید و گرما است نگه دارید. اگر قصد دارید ظرف یک هفته آنها را بخورید، مجبور نیستید آنها را در یخچال یا فریزر نگه دارید.

کاسه های پوشیده شده:

اگر ظرف نگه داری اضافی برای ذخیره شکلات های خود ندارید. ناراحت نباشید! هر کاسه ای – پلاستیکی یا سرامیکی – تهیه کنید و شکلات را در آن ذخیره کنید. اما مطمئن شوید که آن را محکم با یک لایه سه تایی پلاستیکی بسته بندی کرده اید. با این حال، به محض اینکه مقداری شکلات را بیرون آوردید، باید آن را دوباره بسته بندی کنید تا بقیه آن در معرض هوا یا بوی غذای در یخچال قرار نگیرد. کاسه پوشیده شده را می توانید در کابینت یا روی میز نگه دارید.

سینی های قالب شکلاتی:

اگر در خانه شکلات درست می کنید، دوست دارید از قالب های شکلات در شکل ها یا طرح های مختلفی مانند الگوهای گل تا ستاره و یا طرح های قلب شکل استفاده کنید. وقتی شما می توانید مستقیماً آنها را از قالب خارج کرده و بخورید، لازم نیست آنها را در جعبه های نگه داری ذخیره کنید.

خرید انبه خشک

شیشه های ماسون:

اگر شربت شکلات را برای وافل یا پنکیک یا سس را برای اضافه کردن به کیک خود درست کرده اید، پس شیشه های ماسون انتخاب خوبی است. سس شکلات می تواند به مدت دو روز در دمای اتاق در قوام مایع باقی بماند، وقتی که در یک مکان خشک و خنک باشد.

اگر قصد دارید آن را برای مدت طولانی تر ذخیره کنید، می توانید آن را برای مدت یک ماه در کیسه فریزر منجمد کنید و دفعه بعد که میخواهید از آن استفاده کنید صبر کنید تا ذوب شود. سس شکلاتی که قبلاً یخ زده است را دوباره منجمد نکنید زیرا دفعه بعدی که می خواهید از آن استفاده کنید، بافت خود را از دست می دهد و به همان اندازه خامه ای یا غنی نخواهد بود. بهترین کار این است که سس شکلاتی را به مقدار کم درست کنید همان موقه قابل استفاده باشد.

برای مطالعه مقاله تارت زردآلو خشک با شکلات تاهینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری شکلات در ظرف های شیشه ای

نگهداری شکلات در ظرف های شیشه ای

سینی یخ مکعبی:

اگر قالب شکلات ندارید، سینی های یخ مکعبی برای نجات شما اینجا هستند. شکلات خانگی را می توان به راحتی در یک سینی یخ مکعبی نگهداری کرد و شما می توانید آن را همراه با هر نوع مغزی که دوس دارید، در فریزر قرار دهید. فقط مطمئن شوید که شکلات را ظرف یک هفته مصرف می کنید زیرا بعد از مدتی می تواند بافت و طعم خود را از دست بدهد.

کاسه های شیشه ای / کریستالی:

اگر می خواهید میزبان خوبی باشید، همیشه یک کاسه شیشه ای یا کریستالی زیبا در وسط میز قهوه در قسمت نقاشی شده یا قسمت نشیمن شرکت داشته باشید. می توانید آب نبات شکلاتی بسته بندی شده تجاری را به راحتی در کاسه قرار دهید و مهمانان می توانند آنهایی را که می خواهند انتخاب کنند. کاسه های کریستال نه تنها شکلات را ذخیره می کنند، بلکه باعث ایجاد جذابیت و زیبایی در محل زندگی شما می شوند.

اکنون که روش های زیادی برای ذخیره شکلات پیدا کرده اید، دیگر نگران ذوب شدن یا از دست دادن عطر و طعم عالی آن نخواهید بود. شکلات طعم دار مورد علاقه خود را به همان اندازه که می خواهید درست کنید یا بخرید و از حس سعادت خالصی که به شما می دهد لذت ببرید.

برای خرید آنلاین خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *