خوشمزه ها

دستور پخت پنکیک میوه ای

طرز تهیه پنکیک میوه ای

وقتی حرف از پنکیک می‌شود، اغلب به فکر پنکیک های گردی می‌افتیم که رویش شربت یا شیره ی قندی ریخته شده و توسط یک آشپز حرفه ای به همراه یک پیش بند بلند، سرو شده و در یک وعده ی شام، میل می شود. پنکیک را همه دوست دارند. این غذای راحت و خوشمزه، بسیار نرم، لطیف و شیرین است و از آن یک خوردنی لذت بخش می‌سازد. بسیاری از افراد، طرز تهیه پنکیک خانگی را بلد نیستند.

پنکیک میوه ای:

قفسه های فروشگاه، از مخلوط های پنکیک آماده، پُر است که یک وعده غذایی قابل قبول را ارائه می‌کند. با این حال، پنکیک‌های مخصوص خانگی، عطر و طعمی منحصر به فرد دارند که این عطر و طعم را نمی‌توان در بین پنکیک های آماده پیدا کرد. شاید تصور اینکه تهیه پنکیک خانگی زمان بر است، باعث شده که مردم روی به سمت پنکیک های آماده بیاورند. و شاید حتی هیچ‌گاه، به درست کردن این غذای خوشمزه در خانه، فکر نکرده اند.

توت فرنگی خشک

اما این درست نیست. تهیه پنکیک خانگی، به اندازه ی استفاده از مخلوط بسته بندی شده آماده، راحت و آسان است و در دستور پخت ما، از موادی استفاده می شود که در همه ی خانه ها در دسترس است. حتی بچه های کوچک در سنین مدرسه هم می توانند در تهیه پنکیک مشارکت کنند. زیرا دستور پخت آن بسیار ساده و آسان است.

بیشتر مردم به طور کلی، از شربت افرا یا شربت پنکیک با طعم مصنوعی، روی پنکیک خود به عنوان طعم دهی استفاده می کنند که بسیار خوشمزه هستند. به خصوص هنگامی که این پنکیک های بی‌نظیر را در سرمای زمستان سرو می‌کنید. با این حال، در تابستان که به میوه های تازه دسترسی پیدا می کنید، بهتر است از آنها در کنار پنکیک خود استفاده کنید، تا علاوه بر طعم دهی، از مواد مغذی موجود در این میوه ها نیز بهره مند شوید.

در دستور پخت ما، از توت فرنگی استفاده شده، اما هر میوه تازه تابستانی دیگری، می‌تواند یک طعم دهنده ی عالی برای پنکیک های شما باشد. توت سیاه، تمشک یا زغال اخته، به همراه پنکیک های نرم، داغ و لطیف فوق العاده هستند. حتی هلو هم یک جایگزین بی‌نظیر است. اگر در فصل میوه های تازه نیستید، جای نگرانی نیست! می توانید از میوه های یخ زده و یا شربت آماده ی افرا استفاده نمایید.

برای مطالعه مقاله تارت زردآلو خشک با شکلات تاهینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد مخلوط برای پخت پنکیک

مواد مخلوط برای پخت پنکیک

دستور پخت پنکیک میوه ای:

با ما همراه باشید تا طرز تهیه پنکیک میوه ای را یاد بگیرید.

زمان آماده سازی: ۱۰-۱۵ دقیقه

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

خرید پودر توت فرنگی

مواد مورد نیاز:

  • باتر میلک (آب دوغ یا پس آب کره): ۲ فنجان
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن یا کره ذوب شده: یک چهارم فنجان
  • آرد: ۱ و سه چهارم فنجان
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک: قاشق چایخوری
  • شکر: یک چهارم فنجان

برای مطالعه مقاله کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پخت پنکیک میوه ای

پخت پنکیک میوه ای

مواد مورد نیاز برای آماده کردن میوه:

توت: ۱ پاینت (برابر با یک هشتم گالون بریتانیایی) یا ۲-۳ عدد هلو تازه، پوست کنده و خرد شده

شکر: نصف فنجان

مرحله ۱:

برای تهیه پنکیک، یک تابه ی برقی نچسب را تا ۳۷۵ درجه گرم کنید. اگر تابه ی برقی ندارید، یک ماهیتابه بزرگ و سنگین را روی اجاق گاز، روی حرارت متوسط قرار دهید. آن را با اسپری روغن و یا کره ذوب شده چرب کنید. با پاشیدن یک قطره آب روی تابه، اگر جلیزولیز کرد، بدین معناست که به اندازه کافی داغ شده. هر اجاق گاز، با اجاق دیگر کمی متفاوت است، بنابراین در صورت نداشتن تابه ی برقی، ابتدا یک پنکیک آزمایشی درست کنید تا از گرم بودن آن مطمئن شوید.

مرحله ۲:

در یک کاسه بزرگ، باتر میلک، تخم مرغ و روغن (یا کره) خود را ریخته و مخلوط کنید. با استفاده از یک همزن، آنها را به خوبی مخلوط کرده و سپس آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و شکر را به آن اضافه کنید. مواد را کاملاً هم بزنید تا همه ی مواد گلوله گلوله شده، حل شود و از بین برود. در این مرحله، باید یک خمیر ضخیم و خامه ای تشکیل شده باشد.

خرید هلو خشک

مرحله ۳:

یک قاشق غذاخوری از خمیر را روی تابه ی از پیش گرم شده بریزید. خمیر ها باید حدود 2 یا 5 سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند. اجازه دهید خمیر به مدت ۳-۵ دقیقه بپزد. لبه های پنکیک ها باید به صورت مرتب و آماده به نظر برسند.

مرحله ۴:

به آرامی و با دقت، یک کاردک را زیر پنکیک برده و با یک حرکت سریع، آن را برگردانید تا پشت آن نیز بپزد. اشکالی ندارد اگر چند بار اول، ظاهر پنکیک ها کمی بهم بریزد. با تمرین، در این کار پیشرفت خواهید کرد. طرف دیگر پنکیک ها را نیز پنج دقیقه بپزید تا به رنگ قهوه ای طلایی در آید. سپس آن ها را از روی حرارت برداشته و در یک بشقاب قرار دهید و با بقیه مواد باقیمانده نیز این مراحل را تکرار کنید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت پای لیمو عمانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

توت فرنگی های تازه برای پنکیک

توت فرنگی های تازه برای پنکیک

آماده کردن میوه:

در ادامه مراحل آماده کردم میوه ها را به شما شرح می دهیم.

مرحله ۱:

برای آماده کردن میوه ها، ابتدا آن ها را در یک آبکش بشویید و درون یک کاسه قرار دهید.

مرحله ۲:

برای انواع میوه های بزرگتر مانند توت فرنگی یا هلو ، آنها را درون یک کاسه بزرگتر قرار دهید.

میوه خشک مخلوط

مرحله ۳:

با استفاده از دستگاه خرد کن، میوه را به آرامی له کنید تا آب آن درآید. شکر را داخل ظرف میوه ها ریخته و بهم بزنید. اگر میوه شما به اندازه دلخواه آبدار نیست، می‌توانید حدود یک چهارم فنجان آب به آن اضافه کنید. برای حل شدن شکر و آماده شدن سس میوه، ظرف را حدود ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. میوه را دوباره هم بزنید تا از حل شدن کامل شکر مطمئن شوید. در غیر این صورت، ظرف را دوباره به مایکروویو منتقل کرده و به مدت ۱۰-۱۵ ثانیه دیگر گرم کنید.

مرحله ۴:

بلافاصله قبل از سرو، سس میوه را روی پنکیک ها ریخته و با توت، برگ های نعناع یا خامه فرم گرفته، آن ها را تزئین کنید.

برای خرید اینترنتی خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *