خوشمزه ها

طرز تهیه کرانچی هلو و زردآلوی خشک اسلایس

دستورالعمل کرانچی هلو و زردآلوی خشک

کرانچی میوه، یک خوراکی بر پایه غلات میوه، تفت داده و بو داده شده ی خوشمزه و ترد برای صبحانه است. این خوراکی با طعم طبیعی غلات، شیرینی و تکه های بزرگ میوه لذیذ می شود و یک صبحانه را استثنایی می کند. این خوراکی شامل غلاتی مانند جو دوسر سبوس دار غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

اهمیت غلات در سلامت بسیار بالا می باشد. اغلب کارشناسان تغذیه به عموم جامعه سفارش می کنند که در طی روز از دانه های گیاهی در رژیم غذایی خود استفاده کنند که این امر باعث بالا رفتن عمر سلول های بدن و در نتیجه افزایش طول عمر می شود. پژوهش های اخیر دانشگاه هاروارد نشان داده که افرادی که در طول هفته دو تا سه بار غلات را در رژیم غذایی خود گنجانده اند به نسبت افرادی که به ندرت غلات استفاده می کنند، بیست درصد کمتر با خطر مرگ زودرس مواجه می شوند.

این پژوهشگران در رژیم های سلامت، خوردن مواد غذایی چون گندم و جو سبوس دار، برنج قهوه ای، ذرت پرک و یا ذرت بو داده شده کم نمک را به افراد توصیه می نمایند. داده های آماری این محققان بر روی هشتصد هزار زن و مرد از کشورهای امریکا و انگلیس و اروپای شمالی می باشد.

به گفته پژوهشگران، دانه ی غلات حاوی فیبر می باشد که این فیبر باعث تنظیم قند خون و بهبود سطح کلسترول می گردد. که تاثیر مستقیمی بر دیابت و کاهش خطر ابتلا به عارضه های قلبی را در پی دارد. همچنین مصرف منظم فیبر سبب تقویت بدن شده، اشتها را کنترل کرده و باعث تناسب اندام می شود.

خرید هلو خشک

کرانچی هلو و زردآلوی خشک اسلایس:

کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند که خوردن مواد غذایی که در آن آرد سفید به کار رفته و در نان های صنعتی به کار می رود را تا حد امکان کاهش دهیم. آرد سفید به دلیل فقدان سبوس حاوی مواد مغذی و مفید برای حفظ سلامت بدن نمی باشد. غلات سبوس دار را می توان به تنهایی و یا بصورت کرانچی میوه مصرف نمود. مصرف روزانه 48 گرم غلات در روز برای تندرستی بسیار سودمند خواهد بود.

زمان آماده سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 25 دقیقه

زمان کل: 50 دقیقه

مناسب برای: هشت نفر

متد: پخت

خاستگاه: اروپایی

رده: صبحانه

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کیک کابلر هلو خشک می توانید از این لینک استفاده کنید.

هلو اسلایس برای کرانچی میوه

هلو اسلایس برای کرانچی میوه

مواد لازم:

  • شکر تصفیه نشده: نیم پیمانه
  • آرد: یک و نیم پیمانه
  • جوی دو سر سبوس دار: دو سوم پیمانه
  • کره: یکصد گرم
  • گردو پکان خرد شده: نیم پیمانه
  • زرد آلو خشک اسلایس خرد شده: نیم پیمانه
  • هلو خشک اسلایس شده: یک و نیم پیمانه
  • شکر دانه ریز قهوه ای: یک قاشق چایخوری
  • آب: دو قاشق غذاخوری
  • سرکه: دو قاشق غذاخوری

برای مطالعه مقاله پای هلو خشک می توانید از این لینک استفاده کنید.

کرانچی هلو و زردآلوی خشک

کرانچی هلو و زردآلوی خشک

دستور پخت:

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم می کنیم.

شکر خام، آرد، جو دو سر و کره را در یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم. مخلوط را با نوک انگشتان ورز می دهیم تا شبیه آرد سوخاری شود و گردو پکان را هم اضافه می کنیم.

نیمی از مخلوط را در ته قالب گذاشته و فشار می دهیم.

مغز گردو پکان

زردآلو خشک اسلایس، هلو خشک اسلایس، شکر قهوه ای نرم، آب و سرکه را در یک کاسه ترکیب کرده در مایکروفر می گذاریم، سپس دو تا سه دقیقه زمان می دهیم.

مخلوط هلو خشک اسلایس و زردآلو خشک اسلایس را روی مخلوط جو دو سر در روی قالب که مخلوط جوی دو سر دارد پخش می کنیم.

مخلوط خرده مانده باقی مانده را روی آن می پاشیم وآن را در فر گذاشته به مدت 23 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود، پخت را ادامه می دهیم.

جایگزینی:

  • می توان از گردو معمولی به جای گردوی پکان استفاده کرد.
  • از زرد آلوی آفتاب خشک به جای زرد آلوی اسلایس می توانیم استفاده کنیم. منتهی خرد کردن آن کمی دشوار می باشد.
برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *