خوشمزه ها

طرز تهیه مرغ پولتری

پولتری

پولتری ادویه ای ترکیبی از گیاهانی است که برای تقویت طعم گوشت پخته شده، مرغ و بسیاری از انواع دیگر غذاهای پخته شده استفاده می شود. مخلوط معمولی از گیاهان که اغلب در ادویه طیور ماکیان استفاده می شود شامل مرزنجوش، آویشن، مریم گلی و رزماری است.

ادویه پولتری چیست:

مواد اضافی دیگری که ممکن است بسته به ذائقه مورد نظر جداگانه اضافه شوند می توانند شامل جعفری، دانه کرفس، ریحان، فلفل ساییده شده، جوز هندی، پودر سیر یا پودر پیاز باشند. ادویه جات طیور به عنوان مالش مرغ، بوقلمون، گوشت گوساله، گوشت بره و بسیاری از پرندگان شکاری گوشت سفید استفاده می شود.

همچنین ممکن است به عنوان چاشنی برای غذاهای غذایی از جمله قیمه مرغ، خوراک گوشت، نان های گیاهی و سس های گیاهان استفاده شود. همچنین می توان از آن قبل از بو دادن روی سیب زمینی های پوست قرمز استفاده کرد.

ادویه پولتری

ادویه های اصلی مریم گلی، آویشن و رزماری هستند. به صورت جداگانه، این گیاهان باعث ایجاد هر چیز خوش طعم می شوند. اما در کنار هم، اینها می توانند غذاهای مرغ را طعم بهتری ببخشند. توجه داشته باشید که این مخلوط با وجود نامش، به خوبی با ماهی و حتی سبزیجات جفت می شود.

از آن می توان حتی برای کباب کردن استفاده کرد زیرا طعم کاملاً غنی به آن می افزاید. اگر می خواهید از مزه یا سوپ طعم دار شوید، به سادگی این ترکیب را ترکیب کنید. اما، اگر به عنوان مالش استفاده می شود، ابتدا سطح مرغ یا بوقلمون را روغن بزنید و سپس آن را مالش دهید. روی آن را با مواد بسته بندی شده بپوشانید و سپس بگذارید حدود 2 ساعت قبل از پخت و پز بماند. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور تهیه سینه مرغ گریل با چاشنی پولتری را مرور کنیم.

مرغ خوشمزه

مرغ خوشمزه

مواد لازم برای تهیه مرغ پولتری:

سینه مرغ: 4 بدون پوست و بدون استخوان

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

ادویه پولتری: 1 -2 قاشق چایخوری از

نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه مرغ پولتری:

فر را از قبل در دمای 375 درجه سلسیوس (190 درجه سانتی گراد) گرم کنید.

در ظرفی مناسب، روغن زیتون و ادویه پولتری را مخلوط کنید سپس سینه های بدون استخوان را در آن بغلتانید و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

سپس مرغ را در سینی فر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده آن را بپزید.

مرغ با ادویه

مرغ با ادویه

پس از 15 دقیقه سینه های مرغ را جا به جا کنید آن روی دیگر هم سرخ شوذ و آب آن شفاف شود.

می توانید برای اطمینان از پخت مرکز آن از یک دماسنج مخصوص استفاده کنید. دمای مرکز آن باید حداقل 165 درجه فارنهایت (74 سانتی گراد) باشد.

در این مرحله سینه های مر را از سینی برداشته، نمک و فلفل بزنید تا مزه دار شود و نوش جان کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *