خوشمزه ها

دستور پخت اسکرامبل توفو سبزیجات

دستور پخت اسکرامبل توفو سبزیجات

کل دنیا، به دو نیم تقسیم می‌شود، کسانی که توفو را دوست دارند، و کسانی که این غذا را دوست ندارند!!!

من بعضی از افراد را می شناسم که حتی به زور هم حاضر به خوردن توفو نمی‌شوند! می گویند بیش از حد نرم است. یا بافت آن له و نامنسجم است. برخی از این افراد، ممکن است یک لقمه بخورند، اما فقط درصورتی که به آنها پول دهید!! و بعد از آن، این غذا را فراموش کرده و هیچ گاه به سراغ آن بازنخواهند گشت.

من یکی از عاشقان پرو پا قرص توفو هستم. وقتی پدر و مادرم به عنوان مهاجران نسل اول ویتنام به ایالت متحده آمدند، مادرم چمدانی را همراه با وسایل ضروری خود، و دستور پخت و دانش خود را در زمینه تهیه توفو، از همان ابتدا همراه خود آورد. من دیوونه‌ی توفوهای تازه هستم.

پودر فلفل قرمز

توفو در دوران جوانی من، انواع مختلفی داشت، از توفوی سرخ شده همراه با سس سویا گرفته، تا توفوی پر شده با گوشت خوک چرخ شده همراه با گوجه فرنگی و سس ماهی. من حتی سوپ با توفو و چندین نوع دسر را نیز به یاد دارم.

اما همین اواخر بود که من فهمیدم با توفو می‌توان یک اسکرامبل تخم مرغ هیجان انگیز و بی‌نظیر درست کرد. من با همین غذای استثائی، همه ی کسانی که از توفو بیزار اند را، بدون اینکه حتی ثانیه ای به عقب برگردند، به چالش می کشم، تا حتما و حتما این اسکرامبل توفوی وگان (Vegan Tofu Scramble) را امتحان کنند.

برای مطالعه مقاله دستور پخت یک لازانیای بی‌نظیر خانگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسکرامبل توفو سبزیجات

مواد لازم برای تهیه اسکرامبل توفو سبزیجات

اسکرامبل توفوی وگان:

این غذا از نظر طعم و مزه بسیار شبیه به اسکرامبل تخم مرغ است و به سختی می توان باور کرد که از تخم مرغ در پخت آن استفاده نشده باشد! ماهیت نرم و لطیف توفو است که بافت خامه ای اسکرامبل تخم مرغ را به ما یادآور می‌شود و طبعی شیرین و مطلوب، که با هر نوع ادویه و چاشنی‌ که فکرش را بکنید، به خوبی ترکیب می‌شود.

در این دستور پخت، از نمکی استفاده شده که به آن نمک سیاه (black salt) نیز گفته می شود که حاوی ترکیبات گوگرد است. همان ترکیباتی که موجب ایجاد بوی بد در تخم مرغ های آب پز می‌شود. وقتی بطری نمک را باز می کنید، هجومی از بوی بد از آن خارج شده و به بینی شما یک مشت محکم می‌زند! اما آه از جادوی آن، در ترکیب با توفو!! کالانمک، به غذا، طعم و مزه تخم مرغ واقعی را می بخشد. من برای تهیه سالاد سیب زمینی وگان نیز از این نمک استفاده می کنم که این دستورپخت متفاوت را، در یک روز دیگر آموزش خواهم داد.

خرید پودر پیاز

وجود پودر زردچوبه در این دستور، توفوی سفید رنگ را به رنگ زرد آفتابی، همانند تخم مرغ، تبدیل می‌کند. در این دستور، حتماً از توفوی سفت استفاده کنید، تا طی فرآیند پخت و پز، له نشود و در انتها، یک طعم بی‌نظیر از “تخم مرغ” را به شما ارائه دهد. این توفوی نرم و ابریشمی، بسیار لطیف است و بعد از پخت، یک ظرف بزرگ از آن را خواهید داشت.

در بیشتر دستور پخت هایی که از توفو استفاده می‌شود، نیاز است که ابتدا مایع موجود در توفو را خارج کنید. اما در پخت اسکرامبل توفو، نیازی به این کار نیست. من همیشه اسکرامبل تخم مرغ را بصورت نرم دوست دارم، که رطوبت اضافی موجود در توفو، این نرمی را در اسکرامبل فراهم می‌کند. اگر شما اسکرامبل را بصورت کمی خشک تر دوست دارید، می توانید مایع توفو را تخلیه کنید.

برای مطالعه مقاله آموزش تهیه بادمجان، پنیر و سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

سوسیس گیاهی

سوسیس گیاهی

کافیست توفو را داخل آبکش قرار داده و یک سینی یا وزنه ی سنگین را روی آن قرار دهید تا مایع آن زودتر تخلیه شود. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به همین صورت یاقی بماند. انواع پرس های توفو در خرده فروشی های لوازم آشپزخانه موجود است، اما همین روش گفته شده هم به خوبی جواب گو است.

اسکرامبل توفو، یک روش عالی برای استفاده از تمامی مواد غذایی ای است که در پایان هفته هنوز در یخچال باقی مانده اند. من تابحال هرگز یک مدل توفو را دوبار نپخته ام، زیرا مخلوط سبزیجاتی که هر بار استفاده می کنم، با بار دیگر متفاوت است. من حتی یکبار، چند قاشق غذاخوری لوبیای قرمز نیز در توفو ریختم و بسیار خوشمزه شد. خیالتان راحت باشد و با توجه به ذائقه و خلاقیت خود، هر آنچه را که قبلاً هیچ کس در توفوی خود نریخته است، بریزید و لذت ببرید.

خرید پودر سیر

به طور کلی، اسکرامبل توفو، یک غذای بسیار محبوب در میان گیاهخواران است. زیرا با استفاده از تمامی مواد کاملا گیاهی، یک غذای بسیار خوشمزه را، همانند طعم تخم مرغ، عرصه می‌کند. اما اینکه این غذا بسیار مناسب گیاه خواران و وگان ها است، به این معنی نیست که دیگران نمی توانند این غذای خوشمزه را دوست داشته باشند.

خواه یک گیاهخوار باشید، خواه یک وگان، یا یک فردی که تنها دوشنبه ها گوشت نمی‌خورد و یا حتی یک فرد با تغذیه معمولی، یک نکته در هر حالتی صدق می‌کند: اسکرامبل توفو، غذایی بسیار آسان و خوشمزه است که هرکس از خوردن آن لذت خواهد برد. این غذا، سرشار از پروتئین است و با انواع مواد مغذی و سبزیجات همراه است. این غذا چه تنها خورده شود، چه در کنار سیب زمینی در وعده ی صبحانه سرو شود و چه درون یک بوریتوی صبحانه قرار گیرد، بسیار عالی است.

برای مطالعه مقاله دستورپخت کدوی حلوایی و سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

میکس قارچ، پیاز و فلفل

میکس قارچ، پیاز و فلفل

دستور پخت اسکرامبل توفوی وگان:

مناسب برای: حدود ۴-۶ نفر

زمان آماده سازی: حدود ۲۰ دقیقه

زمان پخت: حدود ۱۵ دقیقه

ادویه پاپریکا دودی

مواد مورد نیاز:

  •  روغن کانولا: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز خرد شده: ½ فنجان
  • سیر چرخ شده: ۲ حبه
  • قارچ کرمینی یا قارچ دکمه ای سفید خرد شده: ۱۱۴ گرم
  •  فلفل دلمه ای قرمز، خرد شده: ½ فنجان
  • کدو سبز خرد شده یا برش خورده: ½ فنجان
  • سوسیس وگان ریز خرد شده: ½ فنجان
  • توفو سفت، آبکش شده: ۴۵۵ گرم
  • پودر زردچوبه: ¼ قاشق چای خوری
  • پودر چیلی: ¼ قاشق چای خوری
  • مخمر: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر پیاز: ¼ قاشق چای خوری
  • پودر سیر: ¼ قاشق چای خوری
  • نمک: کمی
  • پاپریکا دودی: ¼ قاشق چای خوری
  • کالانمک یا نمک سیاه: ¼ قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه ای ساییده شده: کمی
  • پنیر چدار وگان خرد شده: ½ فنجان

برای مطالعه مقاله دستور پخت سیب زمینی تنوری با پنیر می توانید از این لینک استفاده کنید.

اسکرامبل توفو سبزیجات در حال پخت

اسکرامبل توفو سبزیجات در حال پخت

مراحل تهیه اسکرامبل توفو سبزیجات:

در ادامه مراحل تهیه اسکرامبل توفو سبزیجات به شما شرح می دهیم.

مرحله ۱: مقداری روغن در یک تابه بزرگ نچسب بریزید. تابه را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۲: پیاز را اضافه کنید. آن را مرتباً هم بزنید تا حدوداً ۳ دقیقه تفت داده و شفاف شود.

مرحله ۳: سیر را اضافه کنید. به مدت ۳۰ ثانیه مرتب هم بزنید.

مرحله ۴: قارچ، فلفل دلمه ای، کدو سبز و سوسیس وگان را اضافه کنید. مواد را مرتباً هم بزنید تا زمانی مایع قارچ پخته و کدو حلوایی بعد از حدود ۳ دقیقه، شروع به نرم شدن کند.

پودر نمک سیاه

مرحله ۵: توفو را اضافه کنید. با استفاده از یک کاردک، توفو را به قطعات کوچک تقسیم کنید و حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ۶: زردچوبه، پودر چیلی، مخمر، پودر پیاز، پودر سیر، نمک، پاپریکای دودی، کالانمک و فلفل تند را به مخلوط اضافه کنید. حدود ۳ دقیقه مواد را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله ۷: تابه را از روی حرارت بردارید. به مواد پنیر وگان اضافه کرده، هم بزنید تا پنیر کاملاً ذوب و مخلوط شود.

مرحله ۸: بلافاصله سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید! اسکرامبل توفو را به همراه گشنیز، آووکادو و خامه ترش وگان تزیین کنید. (بسیار توصیه می شود)!

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *