خوشمزه ها

آیا گردو پکان برای قلب مفید است

آیا گردو پکان برای قلب مفید است

گردو امریکایی آجیلی بسیار خوشمزه ای می باشد. با در دهان گذاشتن آن، این حس واضح تایید می شود. طبق آخرین مطالعه، با این حال، خواص پکان فراتر از کام و تا قلب ما نیز باشد. سوالی که مطرح می شود این است که آیا مصرف روزانه ی یک مشت گردو پکان می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

در ابتدای لیست دلیل ابتلا به بیماری ها؛ چاقی و دیابت وجود دارد. هر دوی این ها ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را که دلیل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، افزایش می دهد. از آنجا که رژیم غذایی نقش مهمی در ایجاد شرایطی دارد که بر سلامت قلب تأثیر می گذارد، محققان در این باره تحقیق می کنند. امروزه تکاپوی زیادی برای یافتن پژوهش های غذایی انجام شده است که نتایج آن ممکن است به جلوگیری از چاقی و دیابت کمک کند، پیشرفت آنها را متوقف کند یا در یک حالت ایده آل، روند آنها را معکوس کند.

فواید انواع آجیل

فواید انواع آجیل

فواید انواع آجیل:

از خوراکی هایی که همواره نوید بخش سلامت بوده اند به طور کلی به آجیل می توان اشاره نمود. این مواد غذایی مفید و غنی از تغذیه حاوی چربی های “خوب”، امگا 3 و تعداد زیادی ریز مغذی است. در یک بازبینی گسترده، که در سال 2016 منتشر شد، نتیجه گیری شد: “مصرف بیشتر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، کاهش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های تنفسی، دیابت و عفونت ها همراه است.”

یافته ها چشمگیر هستند، اما شایان ذکر است که آجیل ها قادر به ارائه گرفتن تمام اعتبار نیستند. به عنوان مثال، کسی که به طور منظم آجیل مصرف می کند، ممکن است به طور کلی علاقه مند به خوردن غذاهای طبیعی و تازه نیز باشد.

از طرف دیگر، کسی که مصرف آجیل ندارد “ممکن است” شیفته ی فست فود و غذاهای فراوری نیز باشد. در اینجا مشکل مطالعه تأثیر یک ماده غذایی واحد بر یک توده جمعیت مشخص است: همه انسان ها متفاوت هستند و عادات غذایی آنها نیز متفاوت می باشند.

به بیان دیگر جدا کردن یک ماده غذایی از کل مواد غذایی مصرفی دشوار است. بسیاری از مطالعات فواید قابل توجه رژیم های حاوی آجیل را گزارش کرده اند. به عنوان مثال دیگر، مطالعه ای که شامل داده های غذایی بیش از 100000 نفر بود نتیجه گیری شد:

“مصرف بیشتر انواع کامل و خاص آجیل با بیماری قلبی عروقی کامل و بیماری عروق کرونر قلب رابطه معکوس داشت” امروزه، در پی آزمایشات متعدد، کاملاً ثابت شده است که آجیل، در حد متوسط، یک رژیم غذایی سلامت برای بدن را ایجاد می کند.

مغز گردو پکان

فواید گردو امریکایی برای قلب:

جدیدترین مطالعه در زمینه آجیل ها که به تازگی در مجله Nutrients منتشر شده است، بر فواید پکان بر سلامت قلب و عروق متمرکز بود. این تحقیق جدید در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA در مورد روند پیری در دانشگاه تافتس در مدفورد، MA انجام شده است. برای جلوگیری از موضوعاتی که همراه با تعمیم رژیم غذایی در کل جمعیت است، آخرین مطالعه با دقت رژیم غذایی شرکت کنندگان را کنترل کرد. با این حال، نکته منفی این روش این است که این روش فقط در یک نمونه کوچک قابل اجرا است: 26 زن و مرد.

هر یک از شرکت کنندگان (همه آنها) دارای اضافه وزن یا چاقی بودند، اما از لحاظ بدنی سالم و بدون بیماری خاص بودند، 4 هفته را با یک رژیم غذایی گذراندند و سپس 4 هفته باقیمانده را برای یک رژیم دیگر صرف کردند.

یکی رژیم غذایی کنترل و دیگری متغیر (گردو پکان اضافه شد) بود، با این تفاوت که 15 درصد کل کالری دریافتی با گردو پکان جایگزین شدند. فیبر، میوه و سبزیجات هر دو رژیم غذایی کمی داشتند. میزان کالری، چربی کل و میزان کربوهیدرات یکسان بود.

مشخص شد که افزودن گردو پکان به رژیم های غذایی شرکت کنندگان، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. همچنین، تأثیر مثبتی بر سایر نشانگرهای عارضه های قلبی وجود دارد، یعنی تغییرات در میزان انسولین سرم و عملکرد سلولهای بتا، که انسولین را ذخیره و آزاد می کنند.

“گردو پکان به طور طبیعی سرشار از چربی های اشباع نشده و غیر اشباع است، بنابراین جایگزینی بخشی از چربی اشباع شده با چربی های سالم موجود در گردو پکان، می تواند فاکتورهای محافظتی قلبی را که مشاهده کردیم، توضیح دهد.”

فواید پکان بر سلامت قلب

فواید پکان بر سلامت قلب

 سرپرست محققان دکتر دایان مک کی:

” مغزهای گردو پکان حاوی تعداد زیادی از ترکیبات گیاهی فعال ارگانیک و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشند که به خواص دیگر آن می توان اضافه کرد آنچه واقعاً جالب است این است که فقط یک تغییر کوچک در رژیم غذایی مانند خوردن روزانه یک مشت گردو پکان می تواند تأثیر زیادی بر سلامت بزرگسالانی که در معرض ابتلا به بیماری هستند داشته باشند”

نکاتی که بایستی بر این نتایج اعمال کرد

در حالی که نتایج این تحقیق دلگرم کننده هستند، قبل از هرگونه نتیجه گیری قاطع، کارهای بیشتری باید روی نمونه بزرگتر انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که بودجه این تحقیق توسط انجمن ملی پکان امریکا (NPSA) تأمین شده است که مأموریت آن حمایت و ارتقا مصرف گردو پکان در جامعه آمریکا است.

تحقیقاتی نیز پیش از آن بر اثر گردو پکان انجام گرفته است که جسته گریخته و کند بوده، نویسندگان مطالعات قبلی را با استناد به تأثیرگردو پکان بر سلامتی ذکر کردند، اما در بسیاری از موارد، این پروژه ها توسط NPSA نیز پشتیبانی می شدند. و اگرچه فوایدی در چنین آزمایشاتی نشان داده می شد. البته، تحقیق جدید در یک ژورنال معتبر منتشر شده است، اما باید شک و تردید سالم را بر سر میز کار آورد.

با افزایش شواهد، به نظر می رسد که یک رژیم غذایی غنی از آجیل برای سلامتی به طور کلی مفید است. با این حال، در این مرحله، مزایای خاص گردو پکان نیاز به بررسی بیشتری دارد. اگر آن ها واقعاً خطر قلبی عروقی را در افراد دارای اضافه وزن کاهش دهند، گردو پکان یک انتخاب ویژه خواهد بود.

فواید پکان بر سلامت قلب و عروق متمرکز بود

فواید پکان بر سلامت قلب و عروق متمرکز بود

گردو پکان در ایران:

با توجه به گرمسیر و یا نیمه گرمسیر بودن کشور ما، کشت گردو پکان می تواند بسیار اقتصادی و کارآفرین باشد. گردو آمریکایی طعم مطلوب تری نسبت به گردو دارد، کمی شیرین تر و کم چرب تر است. قیمت نهایی گردو آمریکایی در ایران امروزه بیشتر از گردو ایرانی است . اما با افزایش سطح زیر کشت قیمت تمام شده ی پکان کمتر از گردو ایرانی خواهد شد. ویتامین ای در گردو ایرانی بالاتر از گردو پکان است اما فسفر، منیزیم و کلسیم گدو پکان در رتبه ی بالاتری قرار دارد.

فولات یا ویتامین ب 9 یکی از ویتامین‌های گروه ب است. ویتامین مذکور برای سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها، بسیار مهم و حیاتی است و بدن را در برابر عارضه های قلبی، ضعف های مادر زادی، سستی استخوان و برخی انواع سرطان‌ مشخصی حفظ می‌کند. این ویتامین در گردو ایرانی و گردو پکان موجود است اما حجم آن در گردو پکان چند برابر بیشتر است.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *