خوشمزه ها

خواص چیپس خرما

آیا چیپس خرما یک خوراکی سلامت است

چیپس خرما در واقع یک نوع خشکبار است که از خرمای طبیعی به دست می آید. هسته ی خرما را جدا کرده و بعد اسلایس (برش) زده و پس از آن خشک می کنند. خرما خشک آکنده از قند طبیعی است، از ایرن رو اغلب مردم فکر می کنند که ممکن است این خشکبار برای آنها مفید نباشد. با این حال، این میوه های شیرین دارای مواد مغذی فراوانی هستند و در حد متوسط آنها را به یک میان وعده عالی تبدیل می کنند.

خرما در خوشه های کوچک در سر درخت نخل رشد می کند. اصطلاح انگلیسی date به معنی خرما، از واژه یونانی daktulos گرفته شده است که به معنی انگشتان است.

کشاورزان خرما را در پاییز و اوایل زمستان برداشت می کنند، بنابراین معمولاً طعم خرما در این فصل از سال خوشمزه تر است. با این حال، بسیاری از مردم خرما خشک را می خورند، که می تواند مدت طولانی در یک ظرف در بسته ماندگار شود. در این مقاله، با فواید خرما برای سلامتی و نحوه ترکیب آنها در یک رژیم غذایی متعادل آشنا شوید.

چیپس خرما

چیپس خرما

خواص بی شمار خرما:

خرما علاوه بر طعم عالی، حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها همچنین:

  • سرشار از پلی فنول است. پلی فنول ها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند بدن را از التهاب محافظت کنند. خرما بیش از سایر میوه ها و سبزیجات حاوی پلی فنول است.
  • جایگزین خوراک های شیرین و بی خاصیت (کم خاصیت) هستند. خرما علاوه بر این که حس نیاز به دریافت مزه شیرین را ارضا کند می تواند مواد مغذی اساسی مانند ویتامین B-6 و آهن را نیز تأمین کند.
  • فیبر زیاد. فقط یک فنجان خرما 12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه فرد را تأمین می کند. فیبر به فرد کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کند، سلامت قلب و کاهش چربی خون را در پی دارد.
  • سرشار از پتاسیم است. خرما پتاسیم زیادی دارد که الکترولیتی است که بدن برای سلامتی قلب به آن نیاز دارد. پتاسیم همچنین به عضله و پروتئین در بدن کمک می کند.
  • برای جایگزینی کردن میان وعده ها عالی است. مردم می توانند شکر، چیپس شکلات یا آب نبات در دستور العمل های پخت را با خرماها جایگزین کنند تا اطمینان حاصل کنند که به جای قندهای تصفیه شده، قندهای طبیعی می خورند.
بسیار خاص است

بسیار خاص است

چیپس خرما خشکباری بسیار خاص است که افزودن آن در رژیم غذایی تاثیر به سزایی در سلامت دارد. چیپس خرما سرشار از ریزمغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان بوده که کل آنها تندرستی بدن را از بهبود هضم غذا تا کاهش خطر بیماری موجب می شوند. روش های مختلفی برای افزودن چیپس خرما به رژیم غذایی و میان وعده ه مرسوم وجود دارد. از روش های رایج خوردن آنها به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در غذاهای مختلف است. آنها همچنین به عنوان یک جز یا یک میان وعده عالی عمل می کنند.

چیپس خرما

یافتن چیپس خرما به شکل خشک درسرتاسر سال، فروشگاه پوپونیک میسر است. کالری میوه خشک از میوه تازه بالاتر می باشد از این رو خوردن ان در حد متوسط توصیه می شود. هرچند که خواص چیپس خرما از خرمای تازه به دلیل کم حجم شدن بالاتر است. چیپس خرما علیرغم کالری بالایش، قطعاً ارزش افزودن به رژیم غذایی شما را دارد، زیرا هم مقوی و هم خوشمزه است و هم خواص بی بدیلی دارد.

مقوی و هم خوشمزه است

مقوی و هم خوشمزه است

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *