خوشمزه ها

طرز تهیه مرغ با ادویه گرام ماسالا

خوراک مرغ با ادویه گرام ماسالا

گرام ماسالا ترکیبی معطر از ادویه های آسیاب شده است که تنوع بی شماری دارد. در آشپزی هند شمالی، گرام ماسالا معمولاً به صورت پودر است، در حالی که در قسمت جنوبی کشور، گرام ماسالا غالباً به صورت خمیر با شیر نارگیل، سرکه یا آب در می آید. این مخلوط ادویه معروف، مشخصه بسیاری از غذاهای جنوب شرقی آسیا است که هم متنوع و هم خوش طعم است!

گرام ماسالا چیست؟

گرام ماسالا ترکیبی از ادویه جات آسیاب شده است که به طور گسترده ای در غذاهای هند استفاده می شود. ادویه های مخصوص گرام ماسالا معمولاً برشته می شوند تا طعم و عطر بیشتری به وجود بیاورند و سپس آسیاب شوند. کلمه ماسالا به معنای ساده “ادویه جات” است و گارام به معنای “داغ” است. با این حال، گارم ماسالا لزوماً ترکیبی مخصوصاً تند را تشکیل نمی دهد. فرم پودر شده آن معمولاً فاقد گلوتن، وگان و گیاهخواری است.

خوراک بسیار خوشمزه

خوراک بسیار خوشمزه

انواع  گرام ماسالا:

هیچ دستور العمل خاص و واحدی برای گرام ماسالا وجود ندارد. مواد تشکیل دهنده با توجه به منطقه و همچنین تنظیمات فردی هر آشپز متفاوت است. گرام ماسالا در شمال هند، از جمله منطقه پنجاب، اغلب فقط فلفل سیاه برای عنصر داغ دارد و بیشتر روی ادویه های معطر و شیرین تمرکز دارد. این گرام ماسالا کاملاً ملایم خواهد بود و گرمای موجود در ظرف با افزودن فلفل تند حاصل می شود.

هرچه در جنوب هندوستان بروید، گارام ماسالا گرمتر خواهد بود زیرا احتمال دارد که خنک کننده های قرمز بخشی از این ترکیب باشند. ادویه ها نیز تغییر می کنند، بر اساس آنچه که به طور محلی بیشتر دیده می شود.

ادویه گرم ماسالا

پخت و پز با گرام ماسالا:

ماسالای گرام معمولاً در اواخر پخت و پز به آن افزوده می شود به طوری که نه تنها غذا را چاشنی می کند بلکه به رایحه آن نیز افزوده می شود. مقداری ماسالای اضافی گارم نیز ممکن است در بالای ظرف پاشیده شود.

دستور العمل های غذا با گرام ماسالا:

گرام ماسالا با غذاهای زیادی از گوشت و ماهی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را در غذاهای گیاهی و گیاهخواری و سوپ های حاوی حبوبات و سبزیجات پیدا کنید.

در اینجا یکی از معروف ترین غذاهایی که با گرام ماسالا تهیه می شود را مطالعه می کنیم.

خوراک مرغ با ادویه ماسالا

خوراک مرغ با ادویه ماسالا

مرغ با ادویه گرام ماسالا:

این کاری مرغ غنی از شیر نارگیل و ادویه های معطر و گرم کننده، هم ساده درست می شود و هم کاملاً طعم دار است. زنجبیل و سیر تازه که با پیاز شیرین به صورت خلوص درآورده شده، پایه کاری را تشکیل می دهد در حالی که گرام ماسالا به آن یک ادویه شیرین و عمیق می بخشد. و فقط کمترین میزان فلفل دلمه ای برای کمی گرما وجود دارد.

مواد لازم برای پخت مرغ:

روغن حیوانی: 2 قاشق غذاخوری

ران مرغ: بدون استخوان و بدون پوست 1 کیلو

پیاز بزرگ زرد: 1 ریز خرد شده

نمک: 2 قاشق چای خوری

سیر: 1 قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده ریز: 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری

گرام ماسالا: 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: ¼ قاشق چای خوری

گوجه فرنگی خرد شده: 1 فنجان

شیر نارگیل: 2 فنجان

گشنیز خرد شده: برای سرو

خوراک مرغ گرام ماسالا با برنج

خوراک مرغ گرام ماسالا با برنج

دستورالعمل مرغ با ادویه ماسالا:

روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. وقتی ذوب شد، مرغ خرد شده را درون آن بریزید. مرغ را در چربی داغ تفت دهید تا سرخ شود و پیاز زرد را اضافه کرده سپس هم بزنید. حرارت را کم کرده و نمک را روی پیازها بپاشید. مرتباً هم بزنید و اجازه دهید تا پیازها تا 10 دقیقه بپزند.

سیر، زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و گرام ماسالا را بهم بزنید. هم زدن ادویه ها را درون مرغ و پیاز ادامه دهید تا کاملاً آغشته شوند. سپس گوجه فرنگی های خرد شده و شیر نارگیل را بهم بزنید.

سس را روی حرارت متوسط ​​بپزید، گاهی اوقات هم بزنید، تا زمانی که مرغ نرم شود و سس غلیظ شود – حدود 20 دقیقه، آن را با برنج وگشنیز خرد شده سرو کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *