خوشمزه ها

روش پخت خوراک دال عدس

خوراک دال عدس با نان

دال عدس یک نوع عدس نارنجی رنگ و ریزتر از عدس معمولی است. در جنوب کشور با این عدس خوراک یا خورش بسیار خوشمزه ای درست می کنند که تقریبا مانند عدسی است. این خوراک نارنجی رنگ خوشمزه، مقوی و سالم است و برای گیاه خواران بسیار مناسب است.

ادویه دال عدس

مواد لازم خوراک دال عدس:

عدس قرمز (دال عدس): دو پیمانه

پیاز بزرگ: یک عدد

سیر رنده شده: دو قاشق سوپ ‌خوری

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذا خوری

سیب زمینی: متوسط دو عدد

لیمو عمانی: دو عدد

ادویه دال عدس: یک قاشق چای خوری

تخم گشنیز: یک قاشق چای ‌خوری

فلفل قرمز: یک قاشق سوپ خوری

تمبر هندی: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

خرید دال عدس

خوراک خوشمزه

خوراک خوشمزه

روش تهیه خوراک دال عدس:

ابتدا پیاز را با روغن سرخ کرده تا طلایی رنگ شود سپس سیر را اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. رب گوجه فرنگی، فلفل، ادویه خوراک دال عدس پوپونیک، لیمو عمانی و سیب زمینی و عدس را اضافه کرده تا با حرارت ملایم بپزد.

از آن جایی که دال عدس زود به کف قابلمه می چسبد و اصطلاحا ته می گیرد باید به طور مرتب آن را هم بزنید. بعد از اینکه عدس آب انداخت، آب تمر و آب و نمک را اضافه کرده و می‌گذاریم مواد کاملا پخته شوند. تمر هندی را هم در آب جوش بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا در آب حل شود، سپس مایع آن را از صافی رد کنید و با پشت قاشق تمرها را به صافی فشار دهید. این مایع را در قابلمه در حال جوشیدن بریزید تا به طعم‌دار شدن دال عدس ها کمک کند.

خوراک دال عدس بسیار خوشمزه

خوراک دال عدس بسیار خوشمزه

وقتی خوراک جا افتاد شعله را خاموش کرده و با گوشت کوب دال عدس را می‌کوبیم تا سیب زمینی موجود در آن باید کاملا له شود و خوراک حالت لعاب‌دار پیدا کند. روی این خوراک خوشمزه را می‌توانید با گشنیز تزیین کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید حبوبات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *