گیاهان دارویی و ادویه ها

تغذیه سالم در برابر ویروس کرونا

تغذیه بر علیه کرونا

با تائید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر شیوع ویروس کرونا در کشور موجی از نگرانی در بین اقشار مختلف جامعه به راه افتاده است. همزمان با این نگرانی و به علت نداشتن اطلاعات کافی و گسترش سریع اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا بر آن شدیم تا با درج این مطلب اطلاعاتی چند در مورد این ویروس و راهکار های مقابله با آن از طریق تغذیه صحیح را ارائه دهیم. تمیدواریم خواندن این مطلب به شما عزیزان کمک کند.

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا نوعی از خانواده ویروس ها است که معمولاً باعث بیماری تنفسی می شوند. این ویروس ها شامل ویروس هایی هستند که باعث ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی می شوند و همچنین بیماریهای جدی تری مانند سندرم شدید تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) را منجر می شوند.
این ویروس قبلاً در انسان دیده نشده است و به عنوان یک ویروس جدید در سال 2019 و 2020 شناخته شده است.

علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

علائم عفونت شامل تب بالای 38 درجه سانتیگراد همراه با یک یا چند علائم تنفسی مانند سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است.

آیا می توان ویروس کرونا را از طریق غذا منتقل کرد؟

تجربه با SARS و MERS نشان می دهد که افراد از طریق غذا به ویروس آلوده نمی شوند. بنابراین ، بعید است ویروس از طریق غذا منتقل شود و هنوز هیچ مدرکی در مورد این اتفاق در مورد ویروس کرونا وجود ندارد.
ویروس کرونا برای رشد در بدن به یک میزبان (حیوان یا انسان) احتیاج دارند و نمی توانند در مواد غذایی رشد کنند. انتظار می رود پخت و پز دقیق ویروس را از بین ببرد زیرا ما با تجربه هنگام بیماری سارس می دانیم که حرارت دادن غذا حداقل به مدت 30 دقیقه در دمای 60 درجه سانتیگراد مؤثر است.

خرید داروی گیاهی

راه مقابله با ویروس کرونا چیست؟

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و سایر بیماریهای ویروسی ، ماندن در خانه در هنگام بیمار بودن است
همچنین رعایت بهداشت مانند شستن پی در پی دستان با آب و صابون به رفع این مشکل کمک زیادی میکند.
اما از همه نکات مهمتر سلامتی سیستم ایمنی قوی است. اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشیم مستعد ابتلا به این ویروس هستیم.
میکروب ها در همه جا وجود دارند و قرار گرفتن در معرض آنها بخشی طبیعی از زندگی است. ساختن سیستم ایمنی قوی بهترین دفاع در برابر بیماری های عفونی و بیماری است. سلامت ایمنی شما به انتخاب سبک زندگی شما در هر روز بستگی دارد.
شما با تقویت سیستم ایمنی بدن خود در برابر بیماری های بیماری زا ، نه تنها خود را قوی میکنید بلکه در مقابل ویروس کرونا هم ضد ضربه خواهید شد.

گیاهان ضد کرونا

گیاهان ضد کرونا

تقویت سیستم ایمنی با تغذیه سالم در برابر ویروس کرونا

• رژیم غذایی سرشار از غذاهای تازه و کامل با سبزیجات ارگانیک و میوه های فراوان مصرف کنید . مصرف روزانه ویتامین C همراه با سبزی و سالاد مانند میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه و یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، هویج و کدو حلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A هستند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی به طور جدی توصیه می شود.
• از مصرف قند، مواد شیمیایی و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. کاهش مصرف باید اولویت اول شما باشد. مواد غذایی فرآوری شده و پر از قند مانند بیسکویت ، غلات گیاهی و آب میوه امروزه جزئی از برنامه غذایی شهرنشیان شده است. این غذاها وظیقه ای جز تضعیف سیستم ایمنی بدن ما ندارند. گز، سوهان ، نقل، نبات و شیرینی جات را حذف کنید.
• ضروری است برای حفظ سلامت و قوی بودن سیستم ایمنی بدن ، غذای روزانه ای عالی به بدن بدهید. کمبودهای مغذی باعث می شود که ابتلا به ویروس کرونا برای ما آسان تر شود.
• از ادویه جاتی نظیر زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل و زعفران در این روزها بیشتر استفاده نمایید.
• چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان دارای خاصیت تقویت کننده ایمنی است. سعی کنید روزانه دو فنجان از این چای مصرف کنید.
• آب سیب داغ برای بدن آرامش بخش است و می توان آن را با کمی دارچین به عنوان یک جایگزین سالم برای نوشیدنی های سرد رقیق کرد.
• افزودن باکتری های خوب به روده شما به تقویت دفاع طبیعی شما کمک می کند. مقدار کمی ترشی با کیفیت خوب (1-2 قاشق غذاخوری) به هر وعده غذایی یکی دیگر از راههای افزودن باکتریهای خوب به فلور روده شماست .
• بیشترین غلظت سلولهای مرتبط با سیستم ایمنی بدن در روده کوچک ماست. باکتریهای سالم حاصل از غذاهای تخمیر شده با سلولهای موجود در روده ما به گونه ای که نشان داده شده است سیستم ایمنی بدن ما را فعال می کند.
• از جوانه های جو، گندم ، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود استفاده کنید.
• مصرف حبوبات مانند لوبیا، عدس، نخود فرنگی و ماش را به حداکثر برسانید.
• حتماً به مقدار زیادی سبزیجات مزه شیرین مانند کدو حلوایی ، هویج ، کلم ، جعفری و پیاز میل می کنید.
• از روغن های جامد استفاده نکنید.
• اگر می توانید آجیل ها و مغرها مانند پسته، بادام زمینی و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده کنید.
• این روزها که در ایران انار به وفور یافت می شود حتما از انار استفاده کنید.

در آخر یادآور می شویم که از مصرف آنتی بیوتیک ها و واکسن های غیر ضروری خودداری کنید. امروزه به افراد مقدار زیادی آنتی بیوتیک تجویز می شود. آنتی بیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن را به طور جدی تضعیف کرده و همچنین مقاومت به خود دارو ایجاد کنند.

برای خرید گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *