مطالب دیگر

خواص تخمه آفتابگردان برای مو

روغن تخمه افتابگردان

کشت دانه های آفتابگردان بیشتر به دلیل استفاده در تولید روغن های خوراکی محبوبیت پیدا کرده اند اما آیا می دانید که می توانید این تخمه های معجزه گر را به عنوان خوراکی سلامت به کار برید؟ از مخلوط های آجیلی گرفته تا بارهای ترد خوراکی، این دانه های مغذی شیرین اکنون جای خود را برای مشخصات تغذیه ای بالا و فواید عالی پیدا کرده اند. حتی جالب تر آنکه این مواد مغذی می تواند بیشترین مراقبت را از همه ی ارگانیسم ها در بدنمان از جمله سلامتی، پوست و مو داشته باشند.

به نوعی در تشخیص نژاد آفتابگردان همه چیز پوست است اما تمام دانه های آفتابگردان برای پوست و مو مفید هستند. تخمه آفتاب گردان دارای نژاد ها و انواع متنوع می باشد. این تنوع در میزان روغن استخراج از دانه ها، فرم پوسته ی تخمه و رنگ آن مشخص می شود. تخمه ای که پوست راه راه مشکی و سفید دارد پرهوادار ترین تخمه ی آفتاب گردان برای خوردن است.

خرید گل آفتابگردان

خواص تخمه آفتابگردان برای موی سر:

یکی از سالم ترین و سودمندترین خوراکی هایی که می توان در رژیم غذایی خود گنجاند، تخمه آفتابگردان است. روش های متنوع زیادی وجود دارد که می توان این دانه های سحرانگیز را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرد.

از افزودن مغز این تخمه به کاسه های صبحانه، اسموتی ها، سالادها گرفته تا اینکه به راحتی به عنوان میان وعده حین تماشای فیلم یا فوتبال پوستشان را شکسته و مغز تخمه را بخوریم.

انجام این کار بسیار مهم است، زیرا دانه ها معمولاً دارای ارزش غذایی زیادی، ویتامین های ضروری و خاصیت تقویت انرژی هستند. مصرف هر روزه ی یک مشت آفتابگردان نه تنها سلامت کلی بدن را تقویت می کند بلکه تاثیر ویژه ای پوست و مو را نیز بهبود می بخشد.

تخمه آفتابگردان برای مو

تخمه آفتابگردان برای مو

فواید تخمه آفتابگردان برای مو:

ویتامین ای یک ماده عالی برای تعویق در روند پیری می باشد. یکی از دانه های مغزی که بخاطر داشتن منبع غنی ویتامین ای مورد توجه کارشناسان امر قرار گرفته، دانه های آفتابگردان است.

اگرچه دانه آفتاب گردان ها قرن ها در غذاها و داروهای سنتی مختلف استفاده می شده است، اما اخیراً مردم اقبال فراوانی به دانه های آفتابگردان برای فواید زیبایی پوست و مو، نیز کرده اند. از محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو گرفته تا ایجاد موهای پر حجم و سالم، فواید تخمه آفتابگردان برای شمارش (پوست و زیبایی) بسیار فراوان است.

برای مصرف روزانه، شما می توانید به اسموتی ها، سالادها یا حتی دسرها، دانه های آفتابگردان اضافه کرده یا حتی به عنوان میان وعده فقط آنها را بجوید و تفاوتی را که این ماده غذایی بسیار مغذی در موها و سلامت پوست شما ایجاد می کند، مشاهده کنید.

پی نوشت:

در کناری که در مغز تخمه ی آفتابگردان انرژی متراکم است، خود تخمه آفتابگردان غنی از مواد مغذی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. پروتئین، چربی و فیبر به ویژه پر کننده (سیر کننده) هستند و تخمه آفتابگردان را به عنوان گزینه ای مناسب برای میان وعده در می آورند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *