میوه ها

با انواع آناناس آشنا شویم

انواع آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری از خانواده توت ها و بومی پاراگوئه و برزیل است که در اطراف یک هسته مرکزی فیوز می شوند. آناناس بسیار خوشمزه است و فواید سلامتی زیادی دارد. سرشار از ویتامین C ، منگنز و آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی مثل ویتامین ها و تیامین است. همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن ، کمک به هضم غذا و ایجاد استخوان های قوی کمک می کند.

انواع آناناس:

این میوه لذیذ بدون چربی ، کم سدیم و فاقد کلسترول هستند.
امروزه آسیای جنوب شرقی یکی از صادر کنندگان پیشرو در جهان است. آناناس تقریباً صد نوع دارد که در شکل ها و اندازه های مختلف موجود است.

در این مقاله می توانید نگاهی کوتاه بر درخت آناناس داشته باشید.

در ادامه با معروف ترین گونه های آناناس آشنا خواهید شد:

آناناس آباکاکسی:

آناناس Abacaxi طعم شیرینی دارد و در بین همه آناناس ها به عنوان خوشمزه ترین نوع نیز شناخته می شود. آنها قد بلند و باریک دارند و گوشت آنها آبدار و به رنگ شفاف سفید است. این نوع آناناس مناسب مصرف تجاری نیست زیرا حمل و نقل بسیار شکننده ای دارند. این نوعی شناخته شده در باهاما ، فلوریدا و برزیل است. برگهای آن به رنگ آبی مایل به بنفش مایل به قرمز است.

آناناس آباکاکسی

آناناس آباکاکسی

اگر تمایل دارید تا با چگونگی رشد آناناس آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید.

ملکه آناناس:

ملکه آناناس از انواع رایج در آفریقای جنوبی و استرالیا هستند. معطر و زرد تیره است و هسته کمی دارد. آنها به عنوان کنسرو آناناس استفاده نمی شوند و به صورت خام و تازه مصرف می شوند. پرورش دهنده اصلی این رقم فیلیپین ، کوئینزلند و آفریقای جنوبی است. در مقایسه با Smooth Cayenne معطر و آبدارتر است. با هسته ای لطیف و کوچک طعم خوبی دارد.

ملکه آناناس

ملکه آناناس

آناناس سرخ اسپانیایی:

آناناس قرمز اسپانیایی دارای پوست نارنجی قرمز است و عمدتاً در کارائیب یافت می شود. آنها همچنین به رنگ زرد روشن و دارای فیبر بالا یافت می شوند. از آنجا که می توان آنها را به خوبی حمل کرد ، در سراسر جهان حمل می شوند. این گیاه توسط West Indies ، مکزیک و ونزوئلا تولید می شود. آنها بسیار طعم دهنده و معطر هستند.

آناناس سرخ اسپانیایی

آناناس سرخ اسپانیایی

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر آب گزنه و آناناس می توانید از این لینک استفاده کنید.

آناناس صاف کاین:

آنها دارای گوشت زرد و پوست نارنجی هستند و از نظر اسید و آب زیادی هم دارند. از آنجا که گوشت آن از فیبر کمی برخوردار است ، حدود 90٪ از میوه کنسرو در جهان را تشکیل می دهد.

آناناس صاف کاین

آناناس صاف کاین

آناناس برشچه:

آناناس Brecheche اندازه کمی دارند و برگهای آنها متوسط و به رنگ زیتون است. آنها به صورت استوانه ای شکل هستند و میوه آن به رنگ زرد است. گیاه نیز بدون سنبله است. این گیاه در ونزوئلا جنوبی به میزان محدود رشد کرده است. گوشت بسیار معطر و آبدار با فیبر کمی و هسته کوچک است.

آناناس برشچه

آناناس برشچه

کاینا لیزا آناناس:

کاینا لیزا آناناس دارای برگهای بلند و گسترده ای است که میوه آن استوانه ای است. قسمت بیرونی با رنگ نارنجی مایل به قرمز است و در داخل آن رنگ زرد کمرنگ است. قسمت بالای برگها چند سنبله دارد.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر تمشک سبز و آناناس می توانید از این لینک استفاده کنید.

کاینا لیزا آناناس

کاینا لیزا آناناس

آناناس پانار:

نام “پانار” نام قبیله هندی است اما در ونزوئلا پرورش داده شده است. این میوه به اندازه متوسط است که دارای برگهای باریک و بلند، رنگ نارنجی،گوشتی به رنگ زرد عمیق است. آناناس Panare عطر کمی با هسته کوچک و فیبر کمی دارد.

آناناس پانار

آناناس پانار

آناناس موریس:

آناناسMauritius همچنین به عنوان قرمز مالاکا ، ملکه و سیلون سرخ معروف است. این گونه که در هند ، سیلان و مالایا کشت می شود، کوچک و دارای گوشتی با رنگ زرد است. شیرین است و معمولاً تازه یا برای آب میوه ها استفاده می شود.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر آناناس سبز می توانید از این لینک استفاده کنید.

آناناس موریس

آناناس موریس

آناناس قندی:

آناناس Sugarloaf به شکل استوانه، دارای یک پوست سخت اما نسبت به سایر ارقام نرمتر هستند و حتی در زمان رسیدن نیز سبز باقی می مانند. گوشت آنها آبدار و دارای بافت خامه ای و عطر گل است. طعم آن شیرین و مانند عسل مزه دار است. آنها انواع مختلفی از پورتوریکو ، فیلیپین ، آمریکای جنوبی و کوبا هستند.

آناناس قندی

آناناس قندی

آناناس ماپور:

آناناس Maipure استوانه ای است که دارای رنگی به رنگ زرد عمیق است در حالی که پوست آنها سبک تر است. برگها لکه دار و لکه های قرمز دارند.

آناناس ماپور

آناناس ماپور

آناناس پرنامبوکو:

آناناس Pernambuco گیاهان نیرومندی است که سنبله های زیادی بر روی پوست خود دارد. به شکل مستطیلی شکل است و در داخل و خارج زرد است. آنها کوچک ، لطیف و آبدار هستند و طعمی ملایم دارند. کشت آنها به کشورهای آمریکای جنوبی مانند اکوادور ، کلمبیا ، برزیل ، پرو و ونزوئلا محدود شده است.

آناناس پرنامبوکو

آناناس پرنامبوکو

آناناس اسپانولا روژ:

آناناس اسپانیول Roja Espanola بشکه ای شکل هستند و گوشتی به رنگ زرد-نارنجی دارند. آنها از میوه های منفرد کوچک تشکیل شده اند که برای تهیه یک آناناس گرد می آیند. طعم دلپذیر و شیرین است.

آناناس اسپانولا روژ

آناناس اسپانولا روژ

ریپلی آناناس:

Ripley Pineapples دارای برگ هایی با رنگ قرمز مایل به قرمز با لکه های قهوه ای است. آنها میوه های گرد و بیضی شکل با رنگ سبز تیره هستند ، اما هنگام رسیدن به طور کامل مس کم رنگ می شوند. این میوه در حالی که مقدار فیبر در طرف پایین است ، شیرین و شیرین است. در کوئینزلند پرورش یافته و یک گیاه کوتوله است.

ریپلی آناناس

ریپلی آناناس

آناناس ملکه جیمز:

آناناس ملکه جیمز اندازه بزرگ با گوشت قرمز-نارنجی گوشتی و زرد در داخل دارد. برگها به رنگ سبز تیره با لکه های مایل به قرمز است. مشخص شده است که از آفریقای جنوبی سرچشمه گرفته است. میوه بزرگتر با شانه های مربعی دارد.

آناناس ملکه جیمز

آناناس ملکه جیمز

آناناس کابزونا:

Cabezona یک گیاه بزرگ است که دارای برگهای گسترده و دارای سنبله های کوچک است. این میوه مخروطی شکل دارد که دارای نمای بیرونی زرد-نارنجی با خمیر تلخ و فیبر است. میوه به دلیل داشتن ساقه بزرگ و قوی گیاه را با ماکت جدا می کند

آناناس کابزونا

آناناس کابزونا

آناناس شامپاکا:

آناناس گیاه شامپاکا گیاه بزرگی است که دارای برگهای سبز تیره و سبز تیره است و مانند شمشیر و لکه دار با لکه های مایل به قرمز است. استوانه ای استوانه ای شکل و دارای نمای بیرونی قرمز مایل به نارنجی و داخلی با رنگ زرد است. این آناناس برای مصرف خام استفاده نمی شود.

آناناس شامپاکا

آناناس شامپاکا

آناناس مونته لیریو:

Monte Lirio Pineapple یک میوه گلوبوز است که در داخل آن دارای رنگ سفید و زرد رنگ است. برگها به شدت سبز و فاقد سنبله هستند.

آناناس مونته لیریو

آناناس مونته لیریو

آناناسPR-1-67:

PR-1-67 آناناس انواع زیادی با انواع “Roja Española” است. آناناس به شکل بشکه ای است و دارای نمای بیرونی زرد-نارنجی است. برگها به رنگ سبز مایل به سبز با رنگ مایل به قرمز است.

آناناسPR-1-67 

آناناسPR-1-67

آناناس مونتفر:

آناناس Montufar مخروطی شکل است که به رنگ زرد مایل به سبز و در داخل آن زرد رنگ است. برگها به اندازه کوچک تا متوسط و دارای سنبله های بزرگ در مرز هستند.

آناناس مونتفر

آناناس مونتفر

آناناس جواهرات اسپانیایی:

آناناس های جواهرات اسپانیایی آناناس های استوانه ای شکل دارای چشم های مستطیلی ، صاف و عمیق هستند. آنها دارای برگهای سبز و تیره گسترده و رنگ سبز تیره هستند. میوه داخل آن نارنجی است و در بیرون سفید است

آناناس جواهرات اسپانیایی

آناناس جواهرات اسپانیایی

برای خرید انواع بذر میوه می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

3 دیدگاه درباره مقاله “با انواع آناناس آشنا شویم

  1. Avatar Mehdi گفت:

    ممنون،عالی بود,من فکرمیکردم‌۲یاسه نوع آناناس بیشترنیست،الان فهمیدم که خیلی متنوع تره

  2. Avatar نعیمه گفت:

    سلام ممنون چرا در مورد md2 ننوشتین؟

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      عذرخواهی میکنیم
      سعی میکنیم این مطلب را هم به مقاله اضافه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *