آموزش باغبانی

ابزار لازم برای شروع باغبانی

ابزار لازم برای شروع باغبانی

هر کاری ابزار های کاربردی مخصوص بخود دارد. کار باغبانی چه در وسعت بزرگ و چه در وسعت کوچک، نیازمند ابزار و لوازمی است تا روند کار را سهولت ببخشد. چنانچه شما جزو افراد تازه کار و علاقه مند به باغبانی هستید، ممکن است در بین این همه ابزارهای مختلف باغبانی موجود در بازار ابزار سر درگم شوید. برای شروع کار باغبانی، بهتر است ابتدا ابزار لازم برای شروع باغبانی را تهیه نموده و در صورت نیاز اقدام به خرید سایر ابزار ها نمایید.

ابزار باغبانی دارای انواع گوناگونی هستند و به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند، که همه آنها جهت باغبانی مفیدند، اما تعداد محدودی از آنها ضروری هستند. در شروع کار باغبانی نیازی نیست هزینه های زیادی صرف خریداری وسایل و ابزار تخصصی و یا بزرگ و جاگیر باغبانی کنید که غیر قابل استفاده و جاگیر بوده، و به انبار خانه راه پیدا کند. برای اینکه بتوانید در حین خرید تنها ابزار مفید و ضروری را خریداری نمایید، در این مقاله ابزار لازم برای شروع باغبانی را معرفی خواهیم نمود.

بیل باغبانی:

تقریبا همه کم و بیش این وسیله پر کاربرد باغبانی را می شناسند. از بیل جهت زیر رو رو کردن خاک باغچه و کندن گودال کوچک برای کاشت گیاهان و نهال و در هنگام آبیاری استفاده می شود. بیل های باغبانی با بیل های ساختمانی متفاوتند. بیل های باغبانی نوک باریک تری نسبت به بیل های ساختمانی دارند.

بیل های باغبانی از نظر شکل دارای انواع مختلفی مثل کج بیل، بیل دوار و … هستند. همه انواع بیل ها بسته به نوع شکل خود کاربرد خاصی داشته و کار باغبانی را آسان تر می کنند. بهتر است بیل مورد نظر خود را از جنس استیل ضد زنگ انتخاب کنید و توجه کنید دارای دسته فایبر گلاس ضخیم باشد، تا از دوام بالایی برخوردار باشد.

بیلچه

بیلچه

بیلچه:

بیلچه جزو ضروری ترین ادوات باغبانی است. از بیلچه برای کاشتن گل و گیاه، کاشت انواع سبزی، پر کردن گوشه های باغچه، عوض کردن گلدان و جابه جا نمودن گل ها، ریختن خاک و کود استفاده می شود. بیلچه را از جنس استیل ضد زنگ انتخاب نمایید، چرا که استحکام و دوام بالایی دارد. مناسب ترین نوع بیلچه ها آنهایی هستند که قطر تیغه آنها نهایتا 8-7 سانتی متر باشد.

خرید بیلچه

قیچی باغبانی:

قیچی باغبانی در انواع شکل ها و اندازه های متنوع برای کاربردهای مختلف مثل هرس برگ های خشک، بریدن شاخه های اضافی و قلمه زنی استفاده می شوند. انواع قیچی های باغبانی عبارتند از:

  • قیچی سرشاخه زن
  • قیچی های دسته بلند
  • قیچی هرس
  • قیچی شمشاد زن

با توجه به نوع نیاز خود می توانید یکی از این قیچی ها را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید قیچی باغبانی

شن کش:

شن کش یکی از ابزارهای باغبانی است که برای پاکسازی خاک از انواع سنگ، کلوخ و نخاله مورد استفاده قرار می گیرد. شن کش دارای چنگک هایی است که بدون آسیب رساندن به گیاهان، علف های هرز و برگ های خشک پاییزی را پاکسازی نموده و سطح خاک را تمیز می کند. شن کش اندازه های مختلفی دارد که بسته به نوع کاربرد خود می توانید آن را انتخاب کنید. متناسب با اینکه برای تمیز کردن باغچه، باغ، یا گلدان استفاده می کنید، اندازه مناسبی را انتخاب نمایید.

دستکش باغبانی:

استفاده از دستکش باغبانی دستها را از آسیب های احتمالی که ممکن است در تماس با خاک، حشرات و نور خورشید اتفاق بیافتد محافظت می کند. برای تهیه دستکش بهتر است دستکشی را انتخاب کنید که در حین مقاوم بودن سنگین نباشد. دستکش را از نور مستقیم خورشید، آب و حشرات محافظت کنید.

خرید دستکش باغبانی

ابزار آلات باغبانی

ابزار آلات باغبانی

چاقوی باغبانی پیوند:

وجود یک چاقوی تیز مثل چاقوی پیوندزنی یکی از لوازم ضروری برای باغبانی است. از این چاقو برای مصارف مختلف مثل قلمه زنی، پیوند زنی و بریدن ریشه ها برای ریشه زنی مورد استفاده قرار می گیرد. چاقوی پیوند زنی انواع مختلفی دارد و بسته نوع نیاز خود می توانید یکی از انواع آنها را تهیه نمایید. اگر در شروع کار هستید یک چاقوی تیز و کوچک جیبی می تواند گزینه خوبی باشد. شکل و جنس لبه چاقوی پیوند زنی با سایر چاقوها متفاوت است.

چرخ دستی یا فرغون:

فرغون یا چرخ دستی یکی از وسایلی است که برای ایمنی بیشتر مورد نیاز است. اگر قرار باشد وسایلی مثل تجهیزات باغبانی، گلدان ها، بوته ها، خاک، کود و سایر وسایل را از یک سمت باغ، باغچه، گلخانه و … به سمت دیگر منتقل کنید، استفاده از فرغون بسیار به شما کمک خواهد نمود. بهتر است فرغونی را انتخاب کنید که دارای دو دستگیره جهت حمل آسان باشد.

شلنگ و سر شلنگ باغبانی:

آبیاری گیاهان و درختان یکی از مهم ترین اقدامات باغبانی می باشد. یکی از وسایل مهم داشتن شلنگی است که بلندی آن به اندازه ای باشد که بتواند به همه جای باغ یا باغچه آب برساند. سری آن آبپاش قابل تنظیم داشته باشد که با آبیاری بارانی بتواند آب را به همه سطح گیاهان برساند.

سمپاش باغبانی:

سمپاش باغبانی برای سمپاشی گیاهان و درختان و از بین بردن آفت ها به صورت محلول پاشی و یا گرد پاشی (گوگرد پاشی) مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف تجهیزات سمپاشی عبارتند از:

  • سمپاش دستی
  • سمپاش موتوری
  • سمپاش پشت تراکتوری
  • سمپاش زنبه‌ای
  • سمپاش شارژی
  • سمپاش فرغونی

کج بیل:

کج بیل یکی از ابزار های باغبانی است که در دو نوع پهن و باریک، یک طرفه یا دو طرفه موجود می باشد. هر کدام از آنها کاربرد های خاص خود را دارند. از این ابزار برای ایجاد شیار در خاک، جمع کردن خاک های اضافه از  ریشه گیاهان، حذف علف های هرز و ریشه های پوسیده استفاده می شود. برای گیاهان چند ساله کج بیل باریک و برای باغچه سبزیجات کج بیل پهن و محکم مناسب است.

بیل و ابزار

بیل و ابزار

نخ سبک:

یک کلاف نخ سبک برای بستن گیاهان بالا رونده و هدایت گیاهان برای رشد در مسیر مشخص ضروری است.

اره باغبانی:

از اره باغبانی برای بریدن تنه های خشک شده درختان و قطعه قطعه کردن تنه درختان استفاده می شود. سه نوع اره موجود می باشد:

اره دستی

اره بنزینی

اره برقی

هر کدام از اره های نام برده شه در بالا از کاربرد خاصی برخوردارند. مثلا از اره دستی برای برش دادن شاخه های کوچک درختان استفاده می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *