مطالب دیگر

هلو خشک در بارداری

هلو خشک در بارداری

هلو خشک منبع غنی از ویتامین ث، آهن، پتاسیم و فیبرهای غذایی است که همه این ها مواد مغذی خوب و لازم برای زنان باردارمی باشند. در پاسخ به این پرسش که هلو خشک در بارداری را می توان مصرف نمود باید پاسخ داد که: بله، هلوخشک را هم می توان در دوران بارداری مصرف کرد و در واقع، فواید زیادی برای زنان باردار دارد. به ویژه ویتامین ث برای زنان حامله ضروری است، زیرا برای رشد مناسب جنین ضرروری به نظر می رسد. ویتامین ث به شکل گیری مناسب و رشد استخوان ها، دندان ها و سایر بافت های حیاتی جنین کمک می کند. فیبر غذایی موجود در هلو خشک، سلامت دستگاه گوارش را در زنان باردار حفظ می کند، در کنار آن آهن و پتاسیم از مواد مغذی لازم برای زنان باردار است. مهمترین نگرانی هلو آلودگی سموم دفع آفات است. با توجه به این نگرانی، بهتر است هلوهای ارگانیک در دوران بارداری تهیه و مصرف شوند.

ارزش غذایی هلو خشک:

انرژی: 40 کیلوکالری

کربوهیدرات ها: 7.8 گرم

چربی: 0.4 گرم

فیبر: 2.3 گرم

آهن: 0.4 میلی گرم

منیزیم: 8.06 میلی گرم

پتاسیم: 281 میلی گرم

پروتئین: 0.86 گرم

ویتامین آ: 489 IU

ویتامین ث: 5.49 میلی گرم

ارزش غذایی هلو خشک

ارزش غذایی هلو خشک

خواص هلو خشک در بارداری:

در اینجا برخی از فواید خوردن هلو خشک برای سلامت در دوران بارداری آورده شده است.

1- سرشار از ویتامین ث:

هفت میلی گرم ویتامین ث در هر صد گرم؛ میوه تازه ی هلو می باشد که مقدار قابل اعتنایی است. بیشتر زنان باردار مستعد کمبود آهن هستند و ویتامین ث برای جذب آهن و کاهش خطر کم خونی در زنان باردار بسیار حیاتی است. ویتامین ث همچنین برای تشکیل بافت های بدن جنین و برای تشکیل استخوان ها، دندان ها، رگ های خونی، غضروف ها و عضلات ضروری است.

2- پتاسیم:

مقدار بالای پتاسیم هلو خشک به ویژه در دوران بارداری بسیار مفید است. پتاسیم برای حفظ تعادل مطلوب مایعات در بدن مادر و کودک مفید است. پتاسیم همچنین در مقابله با مسائل شایع بارداری مانند خستگی، گرفتگی عضلات و تورم بسیار مفید است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در میوه هلو موارد اضطراب، افسردگی و تغییرات خلقی در خانم های باردار را نیز کاهش می دهد.

3- فیبر غذایی:

زنان باردار به ویژه در معرض مشکلات دستگاه گوارش در دوران بارداری مانند یبوست، سو هاضمه و سایر موارد مرتبط هستند. صد گرم میوه هلوخشک حاوی بیست گرم یا بیشتر فیبر غذایی می باشد، بنابراین مصرف منظم هلو در دوران بارداری حرکات روده را حفظ کرده و موارد سو هاضمه و یبوست را کاهش می دهد.

4- فسفر:

فسفر برای حفظ قدرت و یکپارچگی استخوان ها ضروری است. نه تنها به کودک در تقویت استخوان ها کمک می کند بلکه یکپارچگی استخوان را برای مادر در تمام دوران بارداری و بعد از آن حفظ می کند. میوه خشک هلو حدود بیست میلی گرم فسفر را در هر صد گرم دارد.

هلو خشک

5- منیزیم:

منیزیم دیگر ماده معدنی مهم برای زنان باردار، از انقباضات زودرس رحم جلوگیری می کند و همچنین از گرفتگی و یبوست جلوگیری می کند.

6- اسید فولیک:

اسید فولیک برای رشد مغز و ستون فقرات جنین در اولین مراحل بارداری ضروری است. میوه هلو خشک با داشتن چهار میکرو گرم اسید فولیک در صد گرم میوه، یکی از بهترین منابع اسید فولیک است.

7- بتاکاروتن:

بتاکاروتن برای تولید سیستم ایمنی قوی در مادر و نوزادش ضروری است و به فراوانی در هلو خشک موجود است.

8- کنترل وزن:

میوه هلو خشک با سرشار از مواد مغذی و کم کالری به کاهش چربی های زیاد کمک می کند.

خواص هلو خشک در بارداری

خواص هلو خشک در بارداری

چه مقدار هلو خشک یک زن باردار می تواند مصرف کند؟

علاوه بر فواید بیشمار مصرف میوه هلو در دوران بارداری، زنان باردار باید مصرف هلو را به بیش از پانصد گرم در روز محدود کنند. در حالت ایده آل، مصرف بیش از دو هلو در روز (حدود دوازده اسلایس میوه خشک هلو) پیشنهاد نمی شود و میوه ها و خشکبار دیگر را بهتر است اضافه کرد تا خواص کامل را به بدن رساند.

عوارض جانبی مصرف میوه هلو در دوران بارداری چیست؟

میوه هلو عوارض ثانویه خاصی دارد که باید بخاطر بسپارید. با اینکه زنان بارداری که قند خون شان، بالا تشخیص داده شده، مجاز هستند هلو خشک مصرف نمایند، اما مقادیر بسیار محدود بایست باشد. هلوهایی که بیش از حد مصرف می شوند می توانند دمای طبیعی بدن را در دوران بارداری افزایش دهند و منجر به برخی خونریزی ها شوند.

آیا می توان پوست هلو را در بارداری خورد؟

از خوردن پوست هلو خودداری کنید، زیرا پرز های مو مانند پوست هلو می تواند باعث آلرژی گلو شود. میوه های هلو می توانند در معرض آلودگی سموم دفع آفات قرار بگیرند، بنابراین تهیه هلوهای ارگانیک توصیه می شود.

نکاتی برای انتخاب هلوهای (تازه) مناسب:

هنگام انتخاب هلو روش زیر را به خاطر بسپارید:

هنگامی که در دست گرفته می شود و به آرامی له می شود، میوه باید احساس سفتی کند، اما مقداری از آن بایستی تو برود. یک میوه بسیار سفت و محکم و بدون رنگ را نبایستی خرید زیرا میوه آن رسیده نشده است. اگر میوه بیش از حد فرو برود و به راحتی له شود، بیش از حد رسیده و به سرعت خراب می شود. میوه های هلو با کبودی های بزرگ و لکه های تیره نشان دهنده پوسیدگی است و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

روش هایی که هلو خشک را در رژیم بارداری می توان گنجاند:

روش های مختلفی وجود دارد که زنان باردار می توانند هلو را در رژیم غذایی خود بگنجانند. در روزهای گرم، یک لیوان آب هلو تازه بعد از ظهرها در دوران بارداری برای غلبه بر گرما معجزه می کند. یک نوشیدنی سیرکننده، مثل اسموتی هلو، حداقل چند ساعت حس گرسنگی را دور نگه می دارد. هلوهای کمپوتی در دوران بارداری نیز راهی عالی برای لذت بردن از این میوه ها بدون نیاز به بریدن و پوست گیری میوه های تازه است البته مشروط به نداشتن یا کم بودن شکر در سیروپ میوه می باشد. اسلایس میوه هلو را می توان به عنوان مکمل مخلوط غلات و شیر استفاده کرد.

روش هایی که هلو خشک را در رژیم بارداری می توان گنجاند

روش هایی که هلو خشک را در رژیم بارداری می توان گنجاند

هلو میوه های شگفت انگیزی است که بهتر است در دوران بارداری مصرف کنید و فواید تغذیه ای آن برای مادر، کودک و نوزاد بسیار قابل توجه است. هنگام انتخاب هلو با توجه به موارد گزارش شده هلوهای ارگانیک را تهیه کنید و به مقدار متوسط میل کنید. اسلایس های هلو خشک در فروشگاه پوپونیک در سراسر سال قابل تهیه می باشد.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *