گیاهان

معرفی گل کاملیا

معرفی گل کاملیا

کاملیا درختچه ای است ماندنی و مخصوص نواحی شمالی ایران که در زمین می کارند و قد آن به یک متر و نیم می رسد ولی در تهران بایستی گلدان آن را از شمال آورد و در گلخانه نگهداری نمود و به ندرت بیش از دو یا سه سال می مانند ولی کاملیان که از هلند به ایران می آورند دوامش در تهران زیادتر و گل های بیشتری می دهد. موقع گل در شرایط مساعد و گلخانه از اسفند تا اواخر اردیبهشت است.

گل های کاملیا

گل کاملیا از نظر شکل ظاهری شبیه به گل رز می باشد. البته پرورش گل کاملیا در رنگ و اندازه های متفاوت امکان پذیر است. این گل ها به شکل زوجی یا به شکل تک در قسمت انتهایی شاخه ها رویت می گردند. گل آن بی عطر و به دو رنگ (سفید، قرمز صورتی) است و فقط از لحاظ زیبائی و شباهت به گل سرخ استفاده می شود.

محل مناسب گل کاملیا

محل گلدان در گلخانه و زمستان باید آفتابگیر باشد و در تابستان حتی المقدور در گلخانه و همان محل ثابت و سایه باشد و در غیر آن در هوای آزاد بایستی در سایه قرار گیرد (هرقدر جایش ثابت بماند بهتر است).

برای خرید بذر گل کاملیا میکس کلیک کنید.

گل های کاملیا

گل های کاملیا

خاک مناسب کاملیا

خاک آن خاک مخصوص شمال است ولی در تهران چنانچه احتیاج باشد بایستی از ( خاکبرگ الک کرده و ماسه شسته الک کرده) استفاده نمود.

کود مناسب کاملیا

برای کود در سال دو مرتبه شیره پشگل گوسفند یا کود انسانی را گرفته و به عوض آب می­دهند (در بهمن و مرداد) مقدار آب بایستی کافی و همیشه خاکش مرطوب باشد.

آبیاری گیاه کاملیا

کاملیا به آب کافی نیاز دارد و خشکی را تحمل نمی‌کند بخصوص اگر در برخی مواقع روز نور مستقیم آفتاب به آن بتابد باید آبیاری آن را با دقت بیشتری انجام داد. برای اینکه ریشه آن را آهک می گیرد آب آن بایستی بدون ملح و از آب باران یا آب جوشیده استفاده کرد و در غیر آن هر سه ماه یک مرتبه . باید با محلول ( آب ۳×۱۰۰۰ زاج سفید) آبیاری شود.

تکثیر گیاه کاملیا

ازدیاد آن به وسیله قلمه است که از ساقه های چوب نشده به قطعات پانزده سانتی متری در مهرماه در گلخانه دور از نور مستقیم آفتاب در ماسه شسته می زنند. به طوری که اقلا دو محل جوانه در ماسه قرار گیرد ولی در تهران عملی نیست.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *