گیاهان

معرفی پیچ گلیسین

معرفی پیچ گلیسین

پیچ گلیسین گیاهی زیبا و زینتی است و به صورت درختچه ای کوتاه و پیچنده رشد می کند، رشد سریعی دارد. پیچ گلیسین گلهای زیبایی دارد که بسیار معطر می باشد و برگ های این گیاه به صورت شانه ای است. پیچ گلیسین در بیشتر مناطق رشد می کند و نسبت به سرما مقاوم است. پیچ گلیسین گیاهی چندساله است.

مشخصات گیاهی پیچ گلیسین

پیچ گلیسین گیاهی زیبا و زینتی است. این گیاه زینتی جزء خانواده بقولات می باشد، بومی مناطقی از شرق آسیا می باشد و طول عمر بالایی دارد. پیچ گلیسین دارای برگهای متناوب چوبی مانندی است، گلهای زیبای خوشه ای و آذین بسته ای در رنگ های مختلف آبی، بنفش و ارغوانی دارد که به هنگام شکفتن منظره زیبایی را نمایان می کند. بیشتر محبوبیت این گیاه به دلیل داشتن گل‌های زیبای آن می باشد.

پیچ گلیسین گونه های مختلفی دارد که تفاوت آنها در نوع برگ و گل گیاه می باشد. هر از چند گاهی گیاه را هرس کنید. برگهای این گیاه به صورت شانه‌ای و به رنگ سبز می باشد، گیاهی خزان پذیر می باشد طوریکه در فصل پاییز برگها تغییر رنگ می دهند. گلهای این گیاه معطر می باشد. پیچ گلیسین گیاهی چندساله است که در بیشتر مناطق رشد می کند.

پیچ گلیسین

پیچ گلیسین

شرایط رشد پیچ گلیسین

گیاه پیچ گلیسین رشد سریعی دارد و به سرعت رشد می کند و بالا می رود، ارتفاع پیچ گلیسین به 10 متر نیز می رسد. به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد، توجه داشته باشید که آبیاری زیاد سبب از بین رفتن گیاه می شود. پیچ گلیسین گیاهی آفتاب دوست می باشد که روزانه به 6 تا 8 ساعت نور خورشید برای رشد نیاز دارد. این گیاه در مکان های سایه نیز به رشد خود ادامه می دهد ولی گل نمی دهد، وجود نور کافی برای گلدهی این گیاه ضروری می باشد پس در جایی این گیاه را کشت کنید که نور کافی به آن بتابد.

پیچ گلیسین نسبت به سرما و سردی هوا مقاوم می باشد و تا دمای 29- را تحمل می کند. خاک برگ برای رشد این گیاه مناسب می باشد خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. برای رشد نیاز به مواد معدنی و غذایی برای رشد دارد بنابراین به گیاه خود کود دهید کودهی به گیاه را قبل از گلدهی گیاه انجام دهید، چرا که کود در گلدهی گیاه تأثیرگذار می باشد، از کود مناسبی استفاده کنید. پیچ گلیسین از طریق قلمه، خواباندن و بذر تکثیر می شود. هر از چند گاهی گیاه را بررسی و آفات آن را از بین ببرید.

کاربرد گیاه پیچ گلیسین

پیچ گلیسین به عنوان گیاهی زیبا و زینتی از آن استفاده می شود و زیبایی را به شما هدیه می کند. پیچ گلیسین گلهای زیبایی دارد که از دور خودنمایی می‌کند، به صوت گیاهی رونده رشد می کند. برای کاشت پیچ گلیسین در باغچه، باغ و فضای سبز مناسب می باشد. اگر به دنبال خلق زیبایی هستید می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

3 دیدگاه درباره مقاله “معرفی پیچ گلیسین

  1. Avatar Tinasina2224@gmail.com گفت:

    عاشق سایتتون شدم.. توروخدا هیچوقت جمعش نکنید دوست دارم تا آخرین روز پیرزنیمم هم بیام اینجا نگاه کنم بخونم عشق کنم ایشالا هرچی خوشحالتون میکنه خدا بهتون اجر بده. 🥀💝🥀

  2. Avatar مجید باباییان گفت:

    با سلام بذر پیچ گلیسین موجود نیست

    1. Avatar حسنا انگورانی گفت:

      متاسفانه موجود نداریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *